Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

مراحل بلوغ سازمانی منابع انسانی سازمان

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دیدگاه سازمان ومدیران ارشد آن نسبت به منابع انسانی و نیز میزان اتکا به نقش آن در استراتژی اساسی کسب و کار در کنار همراستایی استراتژی منابع انسانی و استراتژی کسب و کار و میزان آگاهی افراد از نقش خود در تحقق استراتژی های اساسی کسب و کار می تواند نشانه ی سطح بلوغ یافتگی منابع انسانی سازمان باشد. بدین ترتیب سازمانها از نظر سطح بلوغ یافتگی در سطوح ذیل دسته بندی می شوند:

  • تأکید روی افراد (People - Averse)

کمبود درک نیاز به مدیریت سرمایه انسانی وجود دارد و این موضوع در تکوین استراتژی شرکت و مدیریت عملکرد در نظر گرفته نمی شود. استراتژی های مربوط به افراد غیرواقع بینانه اند و انتزاع یافته از استراتژی کسب و کار هستند.

  • آگاهی نسبت به افراد (People – Aware)

در حالی که در خصوص نیاز به شیوه های مدیریت سرمایه انسانی شواهدی موجود است، کمبود سیستم و فرآیندهای مناسب دیده می شود. با اینکه استراتژی هایی در خصوص افراد وجود دارد، معمولن این استراتژی ها همراستا با استراتژی های کسب و کار نبوده و کارکنان در خصوص درک چگونگی تأثیر مثبت مسئولیتهایشان بر دستاوردهای استراتژی کسب و کار ناتوان هستند.

  • افراد همراستا (People – Aligned)

استراتژی اساسی کسب و کار روشن و در ارتباط با استراتژی های سرمایه انسانی است. کارکنان درک عمومی خوبی در خصوص چگونگی پشتیبانی مسئولیتهایشان از استراتژی کسب و کار دارند؛ ولی همچنان برخی از استراتژی های سرمایه انسانی به طور کامل با اولویتهای کسب و کار گره نخورده اند.

  • افراد در مرکز (People – Centric)

سازمان دارای شیوه های مدیریت سرمایه های انسانی رسمی و واقع بینانه است که به طور عمده پذیرفته شده و به کار بسته می شوند. نقشهای منابع انسانی و ارتباط مستقیم آنها با عملکرد به طور کامل در استراتژی اساسی کسب و کار مستند شده و مدیریت سرمایه انسانی به طور مداوم سنجیده شده و به عنوان پیشران اصلی بهبود عملکرد سازمان محسوب می شود.

وقتی که سازمان به بالاترین سطح یعنی محوریت افراد (People – Centric) می رسد، هر کارمندی می داند که چگونه کارهایش در رسیدن سازمان به استراتژی هایش اثرگذار خواهد بود.

کانال تخصصی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک

@rayanHRM

 

 

اصل چاشنی ها (مطالب کوتاه)