Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

تفاوت های فرهنگی و مذهبی در محیط کار را چگونه در نظر بگیریم؟

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

در محیطهای کاری امروزی، پذیرش و تسامح فعالانه تفاوتهای فرهنگی و مذهبی توسط کارکنان بسیار حیاتی است. تسامح نه تنها باعث بهبود بهره وری و کاهش جابجایی ها می شود، بلکه حتی باعث مصون ماندن شرکت از دعاوی در زمینه تبعیض در محیط کار می شود.

تفاوتهای فرهنگی می تواند صورتهای مختلفی به خود بگیرد. نژاد، زبان و مذهب چند نمونه برجسته از این تفاوتها هستند. پارادوکس موجود این است که از کارفرمایان انتظار می رود که تفاوتهای فرهنگی را نادیده بگیرند؛ در عین حال که کارآیی آنان در مهیا نمودن محیط هماهنگ کاری متناسب می باشد. رمز موفقیت در کاهش تفاوت بین کارکنان در عین احترام به پیشینه و روش زندگی متفاوتشان است.

عموماً تفاوتهای بین افراد به اندازه روش روزمره زندگی شان پر اهمیت نیست. آگاه کردن آزادانه در زمینه تفاوتهای فرهنگی می تواند تنشهای موجود را با خلق محیط تفاهم متقابل خنثی کند. تفاتهای فرهنگی می تواند حس کنجکاوی را که می تواند کانالهای جدیدی را برای ارتباط بگشاید، برانگیزاند.

اگر کارکنان بر روی اهداف مشخص شرکتشان تمرکز کنند، زمان و دلیل کمتری برای توقف بر روی تفاوتهایشان با همکارانشان خواهند داشت. ساختن یک تلقی پرقدرت از مأموریت و کار گروهی بهترین راه برای کاهش اثر تفاوتهای فرهنگی است.

به هر حال، جا انداختن تفاوتهای فرهنگی می تواند عمل متعادل کننده مشکلی باشد. از سوی دیگر اگر شرکت برای گروهی از افراد تعطیلاتی بابت مسائل مذهبی در نظر بگیرد، باعث تحریک موضع گیری گروههای دیگر می شود. گاهی اوقات رسوم محلی در تضاد مستقیم با اولویتهای کسب و کار است. به عنوان نمونه، مردان سیک از طرف فرقه شان ملزم شده اند که با خود خنجر های تشریفاتی به همراه داشته باشند. این رسم فرقه ای محلی می تواند در تضاد با سیاستهای شرکت مبنی بر عدم حمل سلاح در محیط کار باشد.

اصول تغذیه ای فرهنگها و مذاهب مختلف معمولاً به راحتی قابل رعایت شدن هستند. شرکت می تواند غذاهای حلال را سفارش دهد و یا اینکه آن را به صورت یخزده و آماده در آشپزخانه و رستوران قابل استفاده عموم قرار دهد.

در صورتی که بخش عمده ای از نیروی کار به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند، پیشنهاد می شود که نامه ها و اطلاعیه ها و اعلان های شرکت دوزبانه تهیه گردند.

تنوع جشنها

افراد از اینکه جشنهای آبا و اجدادی شان مورد تصدیق واقع شود، بسیار راضی خواهند بود.

تعطیلات مشترک بین چندین فرهنگ، می توانند در خبرنامه شرکت و اتفاقات پس از کار مورد توجه قرار گیرند. نیازی نیست که شرکت حتماً برای نشان دادن احترام خود به این نوع تعطیلات تدارک گسترده ای ببیند. ذکر این روزهای خاص بدین منظور کفایت می کند.

بعضی از شرکتها، خصوصاً آنهایی که در مقیاس بین المللی مشغول به کار هستند، پاس کردن دوره های  زبان خارجی و آموزش حساسیت فرهنگها را توصیه می کنند.

تفاوتهای بین نسلها

در زمانی که بعضی کارگران از فرهنگهای متفاوت می آیند، ممکن است حتی چنین به نظر برسد که بعضی از اعضای جوانتر نیروی کار از سیاره ای دیگر آمده اند. این نسل جوانتر می تواند بزرگترین تفاوت را بروز دهد: تفاوت بین نسلی

کارگران مسن تر اغلب از آنچه که کاهش سطح اخلاق کاری و خودپسندی می نامند، احساس سردرگمی و ناامیدی می کنند که این موضوع می تواند باعث به وجود آمدن اصطکاک بزرگی در محیط کار شود. یک راه برای کاهش اثر این شرایط، مشارکت کارکنان جوانتر و مسن تر در برنامه ها و روابط پیش کسوتی Mentorship است.

بیش از هر دلیلی، حساس بودن در زمینه های فرهنگی و مذهبی، به منظور احترام به افراد است. بهترین راه برای عملی کردن “حساس بودن” در زمینه فرهنگی یک شرکت، توجه درستکارانه به یکایک اعضای نیروی کار، پرسیدن سوال و آمادگی برای پذیرش و استقرار تفاوتها است. این آزادی و تسامح باید در سطوح عالی سازمان شکل گیرد و قابل مشاهده توسط همه کارکنان باشد.

 

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید