Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در زمان طراحی برنامه پاداش کارانه باید مواظب باشید که برنامه طراحی شده به حداکثر میزان ممکن بر اصول ذیل منطبق باشد. جنبه های آنها را که احتمالاً به دنبال پیشنهاد شما در پی خواهند آمد بررسی کنید. بدین منظور برای هر پاسخ "خیر" که چک شده، به یک برنامه عمل نیاز دارید. انجام ندادن این گام ممکن است باعث بروز مشکلاتی شده و به معنی پرداخت برای چیزی که در نتیجه نهایی تأثیر ندارد باشد. (با بله و خیر پاسخ دهید)

1. سازمان باید هدف کسب و کار مشخصی برای ارائه برنامه پاداش کارانه داشته باشد.

2. شاخص مورد اندازه گیری باید با جهت گیری سازمان ارتباط داشته باشد و به اطلاع کارکنان رسیده باشد.

3. شرکت کنندگان باید توانا باشند متغیرهای تأثیرگذار بر شاخص ها را کنترل کنند. به عنوان نمونه اگر سود یا سود ناخالص به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شود، کارکنان می توانند هزینه ها را کنترل کنند.

4. شاخص باید چالش آفرین ولی دست یافتنی باشند. اگر در دوره های متعدد هیچ کارانه ای پرداخت نشده یا به مقدار اندکی پرداخت شده باشد، نتیجه در مدت کوتاهی همانند عدم پرداخت کارانه خواهد بود. در مقابل یک هدف سهل به سرعت تبدیل به انتظار سالانه شده و در دوره رکود باعث نارضایتی می شود.

5. پاداش پرداختی باید برای کارکنان معنی دار باشد. به طوریکه مقدار آن از نظر مالی قابل توجه باشد. درصدی از حقوق معمولاً بهترین گزینه است چون می تواند به میزان مشابهی برای همه کارکنان مهم باشد. پاداشهای کارانه غیر مالی همانند مسافرتها می تواند برای هر کدام از کارکنان جاذبه متفاوتی داشته باشد.

6. پاداش باید موجب تشویق کارکنان با عملکرد بالا به ماندن در شرکت گردد. پاداش باید همراه با شانس پرداخت پاداش بیشتر در آینده همراه شود. بدین منظور طراحی برنامه های پرداخت پاداش کارانه در بلند مدت در مقابل انواع کوتاه مدت آن می تواند دستیابی به این هدف را آسانتر کند.

7. پاداش کارانه باید در قالب بودجه تعریف شود. به صورتی که سازمان بدون تحمل سختی غیر ضروری و بودجه ای بتواند آنچه که قول داده را پرداخت کند.

8. مشارکت کنندگان باید بتوانند که شاخصها را به همراه کاری که برای دستیابی به پاداش کارانه مورد نیاز است، درک کنند.

9. این موضوع باید به صورت شفاف و کتبی اطلاع رسانی شود.

منبع:

Horizon.com

ترجمه: مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک؛ ارائه دهنده راه حلهای ناب و روز جبران خدمات و مزایا

لینک مطلب گزینه های جبران خدمت انگیزشی و کارانه

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید