Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

ارائه بازخورد منفی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ارائه بازخورد یکی از وظایف مهم مدیران است، البته نه یکی از وظایف آسان ایشان؛ مخصوصاً زمانی که این بازخورد، نمایانگر وضعیت درخشانی نباشد. بازخورد منفی نیاز به مدیری دارد که به طریقی کارکنان را برانگیزاند، مشاوره داده و نقد کند که جایگاه مشکل را به ایشان تذکر داده و یاد آور شود که برای حل مشکل چه کاری باید بکنند. خوشبختانه این موضوع مهارتی است که می توان آن را آموخت. زمانی که میخواهید بازخورد منفی بدهید، از این متد پنج گامی پیروی کنید:

1- آن را به صورتی که هست بازگو کنید. از مشکل شانه خالی نکنید؛ صریح بوده و دقیقاً در مورد نگرانیتان با وی صحبت کنید.

2- بازخورد را فوراً ارائه دهید. بازخورد وقتی بسیار مفید است که در نزدیکترین فرصت پس از بروز پیشامد ارائه شود.

3- انتظارات عملکرد را بازگویه کنید. به عنوان یک مدیر مهم است که تلاش کنید به کارکنان بفهمانید که برای موفقیت در شغلشان چه کاری لازم است.

4- حقایق و رازهای مربوط به خروجی‌ها را بگویید. مطمئن شوید کارکنان ارتباط بین رفتارشان و نتایج منفی را درک کرده‌اند. این روش به کارکنان اجازه می‌دهد بدانند که می توانند نتایج و حاصل فعالیتها را کنترل کنند.

5- بازخورد را به عنوان ابزاری برای تغییر و نه تنبیه ارائه نمایید.

 

یادآوری: جلسات مرور عملکرد تنها به معنی ارزیابی نیستند. بلکه فرصتی برای افزایش بهره‌وری بوده و برای پرهیز از دادخواهی باید به درستی انجام شوند.

 

منبع: وب سایت HR Morning

مطالب مرتبط:

مدیریت عملکرد نه به روش سنتی

مورد کاوی مدیریت عملکرد؛ مورد کاوی شرکت نوکیا

 

دوره غیرحضوری مدیریت عملکرد بر مبنای توافقنامه عملکردی

دوره آموزشی مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی

The Art of Giving Negative Feedback:

A 5 Step-Approach

Giving feedback is an important management task but certainly not an easy one...especially when the feedback isn't all sunshine


Negative feedback requires a manager to motivate, counsel and criticize in a way that alerts employees to where the problems lie and what must be done to solve them. Fortunately, it's a skill that can be learned. Follow this 5-step method whenever giving negative feedback

Tell it like it is. Don't sidestep the issue; be straightforward and tell the employee exactly what your concerns are

Give feedback immediately. Feedback is most useful when given at the earliest opportunity after a particular incident

Reiterate performance expectations. As a manager, it is important that you try to make employees understand what it takes for job success

Give the lowdown of the outcome. Make sure employees understand the connection between their behavior and the negative results. This lets employees know that they can control the consequences

Give feedback as a means of change, not punishment

Remember: Performance reviews are more than just evaluations. They're an opportunity to increase productivity - and must be done correctly to prevent lawsuits

Ref: www.HRmorning.com

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید