Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

رهبری تلاشهای تغییر

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در طول دهه گذشته بیش از صد شرکت را مشاهده کرده ام که تلاش کرده اند خود را به رقبای سرآمد تبدیل کنند. از شرکتهایی بزرگ مثل فورد گرفته تا شرکتهای کوچک مثل شرکت ارتباطات لندمارک، شرکتهایی که مقرشان در ایالات متحده بوده نظیر جنرال موتورز و یا هر جای دیگر نظیر خطوط هوایی بریتانیا. شرکتهایی که سر به زیر آورده بودند مثل خطوط هوایی غربی و شرکتهایی که سود خوبی داشتند مثل بریستول مایرز. این تلاشها تحت تبلیغات زیادی انجام شده اند: مدیریت کیفیت نهایی (Total Quality Management )، مهندسی مجدد(Re-engineering)، متناسب سازی اندازه (Right sizing)، سازماندهی مجدد(Restructuring)، تغییر فرهنگی (Cultural Change) و چرخش (Turn around) اما تقریبا در تمامی موارد، هدف اصلی یکسان بوده است: ایجاد تغییرات اساسی در اینکه کسب و کار چگونه عمل کند تا بر محیط بازار جدید و پر چالش تر چیده شود.

درس عمومی که از بیشتر موارد موفق قابل آموختن است اینکه برای فرآیند تغییر از فازهای مختلفی باید گذر نمود که این امر معمولاً محتاج زمان قابل ملاحظه ای است. پریدن از گامها تنها توهمی از سرعت خواهد بود که هرگز منجر به نتیجه رضایت بخشی نخواهد گردید. درس عمومی دوم این است که اشتباهات کلیدی در هر یک از فازها می تواند اثر ویران کننده داشته و کاهنده شتاب و سلب کننده پیروزی و کسب موفقیت باشد. البته از آنجایی که ما تجربه کمی در بازسازی سازمانها داریم، حتی از افراد شایسته هم اغلب حداقل یک اشتباه بزرگ سر می زند.

 

هشت گام برای تحول در سازمان:

 

1- ایجاد احساس اهمیت

- تست واقعیات بازار و رقابت

- تعریف و مباحثه پیرامون نقدها، نقدهای بالقوه یا فرصت های بزرگ

 

2- شکل دهی ائتلافی قدرتمند و هدایت کننده

- اختصاص یک گروه با قدرت کافی برای هدایت تلاشهای تغییر

- تشویق گروه برای کار با یکدیگر به عنوان یک تیم

 

3- خلق یک چشم انداز

- خلق چشم اندازی برای کمک به هدایت تلاشها در جهت تغییر

- توسعه استراتژی هایی برای دستیابی به چشم انداز گفته شده

 

4- اطلاع رسانی چشم انداز

- استفاده از هر ابزار ممکن برای اطلاع رسانی چشم انداز و استراتژی های جدید

- آموزش رفتارهای جدید با مثالهایی از اتحاد راهنما

 

5- توانمند سازی دیگران برای فعالیت در جهت چشم انداز

- خلاصی از موانع تغییر

- تغییر سیستمها یا ساختارهایی که به طور جدی چشم انداز را سست می کنند.

- تشویق تقبل ریسک، و ایده ها فعالیتها و اقدامات غیر سنتی

 

6- برنامه ریزی برای خلق موفقیتهای کوتاه مدت

- برنامه ریزی برای بهبودهای عملکرد قابل مشاهده

- خلق این بهبودها

- تشخیص و جایزه دادن به کارکنانی که در این موفقیت ها درگیر بوده اند.

 

7- تحکیم بهبود ها و ایجاد تغییرات بیشتر

- استفاده از اعتبار افزایش یافته برای تغییر سیستمها، ساختارها و خط مشی هایی که با چشم انداز همخوانی ندارد.

- استخدام، تشویق و توسعه کارکنانی که توانا به اجرایی کردن چشم انداز هستند.

- ایجاد اشتیاق مجدد در فرایندها به وسیله پروژه ها، موضوعات و کارگزاران جدید تغییر

 

8- نهاد سازی برای رویکردهای جدید

- اتصال برقرار کردن بین رفتارهای جدید و موفقیتهای شرکت

- توسعه ابزارهایی برای اطمینان از توسعه، رهبری و جانشین پروری

 

نویسنده: جان پی کوتر

منبع: هاروارد بیزینس رویو

ترجمه: رایان راهبرد چابک

 

دوره های آموزشی تخخصصی منابع انسانی

سیر روانی مدیریت تغییر

 

دانلود اصول اخلاق حرفه ای در مدیریت منابع انسانی SHRM

شرایط درج فرصتهای استخدامی در زمینه منابع انسانی و اداری در وب سایت

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید