Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

سطح 3 آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جیم و ویدنی شاهد روز شگفت انگیزی هنگام خروج جوجه ها از آشیانه و آماده شدنشان برای پرواز بودند. آنها روی لبه ی لانه، بالهایشان را گشوده و چندبار آن را تکان دادند، به طوریکه هر کسی می توانست فکر کند که برای پایین پریدن آماده می شوند.

پس از  شروع به کار، از پنجره دیدند که گله ای از پرندگان در حال چرخ زدن هستند. آنها همان جوجه هایی بودند که توسط پدر و مادرشان هدایت می شدند. به نظر می رسید که همه آنها با سرعت و اطمینان در حال پرواز هستند. در نهایت وقتی که باید به محدوده ایمن آشیانه بر می گشتند، یکی از پرندگان بر روی سکوی نزدیکتر نشست که معلوم بود نمی خواهد یا نمی تواند به آشیانه برگردد.

پرنده مادر دو گزینه داشت: یا جوجه اش را به حال خودش گذاشته و آن را پس بزند یا برنامه سطح 3 را اجرا کند. آن دو، در حالی که نفسهایشان را در سینه حبس کرده بودند، پرنده را که مظلومانه روی سکوی جلویی نشسته بود تماشا می کردند. خوشبختانه پرنده مادر مواظب جوجه بود و برای او غذا آورد و مطمئن شد که در وضعیت سلامت قرار دارد. به جای تکیه تنها بر روی آموزش پرواز رسمی در عصر همان روز، مادر تشخیص داد که بعضی از آموزش پذیران به پشتیبانی بیشتری پس از آموزش نیاز دارند. در این مورد، پرنده ای که کوچکتر از دیگران بود، هنوز توانایی کافی برای پرواز طولانی و مرتفع را نداشت. او با پرنده کوچک کار کرد تا وی را تقویت کرده و تشویق کند تا پرواز ایمنی را انجام دهد.

همانطور که به غروب نزدیک می شدیم، جوجه همچنان روبروی ورودی نشسته بود. جیم و ویندی به خاطر فراوانی خطرات حیات وحش و شکارگران ممکن نگران بودند. خوشبختانه آن جوجه، سکویی که کمی بالاتر از زمین بود پیدا کرد. صبح روز بعد جیم و ویدنی از اینکه می دیدند پرنده شب را به خوبی گذرانده و پرنده مادر همچنان مشغول غذا دادن و حمایت از جوجه است، بسیار خوشحال شده بودند. همه پرندگان لانه را ترک کرده بودند، ولی غروب برای خواب برگشتند. اکنون با گذراندن دو روز از درسهای پرواز، همچنان در جستجوی امنیت لانه برای مدت طولانی تری بودند. روشن بود که کمی تشویق بیشتر و پشتیبانی، قبل از اینکه آنها با اعتماد به نفس، به دیگر پرندگان بالای درخت بپیوندند، لازم است. متأسفانه جیم و ویندی نتوانستند پرنده را برای مدت طولانی تری در آشیانه دنبال کنند. آنها ترجیح دادند که باور کنند با پشتیبانی فوق العاده ای که پس از درسهای پرواز گرفته، شکوفا شده و در همسایگی با دیگر پرستوها زندگی می کند.

برنامه سطح سوم بعد از اجرای آموزش

وقتی یک دوره آموزشی برگزار می شود به چه اندازه ای این نکته را قبول دارید که همه افراد از دوره های آموزشی رسمی به میزان کافی یاد نخواهند گرفت؟ آیا سیستمی برای پشتیبانی و پاسخگویی ایجاد کرده اید تا افراد را تشویق کنید که آنچه را فکر می کرده اند اجرا کرده و اگر این کار را نمی کنند، کمکشان کنید؟

مثال پرستوها را دنبال کنید و مطمئن شوید که برنامه های مهم آموزشی در بر گیرنده فرآیندها و سیستمهایی که عملکرد و رفتارهای جدید شغلی را پایش، تقویت و تشویق می کنند، باشند. این انگیزاننده ها برای دستیابی به سطوح عملکردی که ذینفعانتان انتظار دارند، ضروری است.

ترجمه: رایان راهبرد چابک

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید