Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در مدلهای نوین مدیریت منابع انسانی بر نقش تسهیلگر بودن منابع انسانی تأکید زیادی می شود. از منابع انسانی انتظار می رود که به جای بر عهده گرفتن فعالیتهایی نظیر سازماندهی و طراحی ساختار، آنالیز و طراحی شغل، ارزیابی و جبران خدمت و پاداش، که اصالتاً مسئولیت مدیر واحد عملیاتی و اجرایی است، آنها را به مالک اصلی آن واگذارده و خود نقش تسهیلگر را بر عهده بگیرد. اما نقش تسهیلگر چیست؟

تسهیلگری یکی از شایستگی های اساسی برای هر کسی است که در تیم کاری مسئولیت هدایت را بر عهده گرفته و یا در رأس کمیته ای فعالیت می کند و یا واحدی را مدیریت می کند.

تسهیلگری راهی برای رهبری بدون در اختیار گرفتن عنان آن است. نقش یک تسهیل کننده، وادار کردن دیگران برای بر عهده گرفتن مسئولیت و هدایت است. در این راستا وی باید فعالیتهای ذیل را در ایفای نقشش انجام دهد:

  • کمک به گروه برای تعریف هدف اساسی و همینطور اهداف مشخص آن
  • کمک به اعضا برای ارزیابی نیازهایشان و خلق برنامه هایی برای دستیابی به آنها
  • فراهم نمودن فرآیندهایی که به اعضا کمک می کنند از وقتشان به نحو بهینه ای استفاده نموده و تصمیماتی با کیفیت بالا بگیرند
  • راهنمایی مباحثات گروهی برای اینکه در مسیر صحیح حرکت کنند
  • یادداشت برداری از نکات مهم برای انعکاس عقاید اعضا
  • کمک به گروه برای درک فرآیندهای آن و کمک به عملکرد مؤثرتر
  • اطمینان از اینکه مفروضات روشن بوده و آزمایش شده اند
  • استفاده از توافق جمعی برای کمک به گروه در تصمیم گیری به طوریکه نظرات تمامی اعضا درنظر گرفته شده باشد
  • پشتیبانی از اعضا در مدیریت روابط پر جنب و جوش بین فردی خود
  • مهیا نمودن بازخورد برای اعضای گروه تا بتوانند پیشرفت خود را سنجیده و تغییرات متناسب را لحاظ کنند.
  • مدیریت تعارضات با استفاده از رویکردهای همکارانه
  • ایجاد محیطی که در آن اعضا از تجربیات مثبت و ارزنده بهره مند شوند؛ در حالی که در جهت دستیابی به اهداف گروه نیز حرکت می کنند.

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید