Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

مشاغل آینده

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

چه مشاغلی در آینده برای سازمانها ارزشمندتر خواهند بود؟

تکنولوژی در حال شکل دادن آینده ی کار است. اما بدون بخشهای حیاتی آن، یعنی پذیرش و تطابق افراد، هرگز نمی تواند به پتانسیل خود دست یابد.

پرسش عمومی این است که شغل ها در آینده به چه شکلی در خواهند آمد؟ چه مشاغلی برای سازمانها ارزشمندتر خواهند بود؟ شرایط محیط کار چه تغییراتی خواهند کرد؟ آیا به تازگی موضوعی تحت عنوان "کارکنان دائم" به رویایی از گذشته تبدیل خواهند شد؟

امروزه کارکنان آزاد(free lancers)  مهارتها و پشتیبانی ارزنده ای را افزوده اند، ولی در آینده، نیروی کار موقت بخش قابل توجهی از یک سازمان خواهد بود. اوبر(Uber)  یک نمونه فوق العاده است که در آن حلقه بیرونی کارکنان، مدل کسب و کارش را توانمند نموده؛ از سوی دیگر شرکتهای سنتی نیز از به طور روزافزون از این روند پیروی خواهند نمود.

با این وصف چه کسانی همچنان در سازمان باقی خواهند ماند؟

شرکتها بر تیمهای هسته ای کوچکتر که نقشهای بزرگتر در سطوح بالاتر را ایفا خواهند نمود، اتکا خواهند داشت. ماهیت این شغلها تغییر خواهند کرد. آنها بیشتر سیال خواهند بود تا ثابت، با تاکید بیشتر روی همکاری و مدیریت پیچیدگی ها. همانطور که این مشاغل به طرز فزاینده ای پیچیده تر می شوند، شرح مشاغل نیز به سمت شرح افراد رفته و به میزان بیشتری تحت تاثیر فرد مستعدی که شغل را گرفته، قرار خواهند گرفت. در حالی که در حالت سنتی تنها از نیازهای کسب و کار پیروی می نمود.

فراخواندن وبهره گیری از کمک برجسته ی افراد مستعد به هر نقش و شغلی حیاتی خواهد بود. همچنان که مشاغل در حال بزرگ شدن هستند، توانایی های انتزاعی بالاتری را مطالبه خواهند کرد. زیرا نه تنها افراد به دانش و تخصص بالاتری نیاز خواهند داشت، بلکه همچنین باید بتوانند دانش چگونگی انجام کار (know –how) را در شرایط ناشناخته به کار گیرند، که این خود نیازمند سطح بالاتری از تعلیمات، توسعه بیشتر کارکنان و یا حتی خلق مشاغل نوین است.

با این توصیف، این افراد با مهارت و هوش بالا، برای خلق ارزشهای بیشتر برای سازمانشان، چه کارهایی انجام خواهند داد؟ در حلقه درونی، نقشهای جدیدی دیده می شود که در دو سطح ایجاد شده اند؛ یک سطح که به هیات مدیره گزارش می دهد و دیگری که تحت نظر هر یک از مدیران ارشد اجرایی فعالیت می کنند.

در سطحی که به هیات مدیره گزارش می دهند ، انتظار می رود مدیران ارشد ذیل را ببینیم:

مدیر ارشد داده ها Chief Data Officer (CDO) ، که مسئول حاکمیت و به کار گیری اطلاعات کل سازمان بوده و یکی از سرمایه های سازمان محسوب می شود.

مدیر ارشد امنیت اطلاعات Chief Information Security Officer (CISO) که مسئول حفاظت از افراد دارایی های فیزیکی و اطلاعات چه در قالب دیجیتال و چه در قالب فیزیکی می باشد.

مدیر ارشد تجربیات شرکت Chief Experience Officer (CXO) مسئوول تجربیات و اثر یک محصول یا خدمات سازمان خواهد بود .

انتظار می رود در سطح کسانی که مدیران ارشد گزارش می دهند نیز این استعداد ها را ببینیم:

متخصص داده ها : به عنوان نقش استراتژیک و نه تنها پشتیبان، برای استخراج داده ها و ساختن مدلهایی برای پیش بینی کسب و کار.

ارشد امنیت دیجیتال: مسئول اطمینان از امنیت دیجیتال برای تمامی سرمایه های سازمان شامل اطلاعات سرمایه های فیزیکی و پرسنل. 

بازاریاب تجربه: مسئول تجربه کلی از محصول و خدمت سازمان آینده، آماده است تا نقشها را به استراتژی پیوند بزند.

اکنون شرکتها برای حرکت سریعتر به سمت سیاست و توانمندی نیروی کار و توانمندی برای عمل به استانداردهای بالاتر در آینده ای مبهم چه باید بکنند؟

  • فهم اینکه چه نقشهایی باید برونسپاری شده و کدام ها باید همچنان داخلی باقی بمانند.
  • کسب توانایی هایی که نیروی کار موقت باید برای انجام استراتژی باید به داخل سازمان بیاورد.

اندازه نقشهایی که در سازمان مورد نیاز هستند را ارزیابی کرده و توانایی هایی که افراد برای انجام آنها نیاز دارند را مشخص کنید. دانش و حل مساله و خلق و خوی و مهارتهای همکاری قوی را برای کسب و کار بهترین نتایج از نیروی کار بجویید.

 korn Ferry - HayGroup

ترجمه: رایان راهبرد چابک

 

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید