Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر به این شیوه پاداش می دهید، حتماً از این پارادوکس و راههای رفع آن آگاه باشید.

به مثال زیر توجه کنید:

شرکتی به کارکنان قسمت مونتاژ بر اساس میزان تولید بدون عیب پاداش می دهد کارمند "الف" در دو دوره متوالی از کارمند "ب" بهتر عمل کرده است و در هر دو دوره پاداش دریافت کرده است ( جدول 1)

 

جدول 1

 

درصد مونتاژ بدون اشتباه در هفته اول

درصد مونتاژ بدون اشتباه در هفته دوم

درصد نتایج کلی مونتاژ بدون اشتباه

کارمند الف

30

90

35

کارمند ب

10

60

55

 

 اما وقتی که به نتیجه کار هر دو در پایان دو دوره توجه می کنیم، (ستون آخر جدول 1) متوجه می شویم که کارمند "ب"  بهتر عمل کرده است . جدول تعداد تولید ( جدول 2 ) را برای مشخص شدن این پارادوکس ببینید:

 

جدول 2

 

تعداد کل قطعات مونتاژ شده

تعداد قطعات مونتاژ شده بدون اشتباه

در صد مونتاژ بدون اشتباه

کارمند A

هفته اول

100

30

30

هفته دوم

10

9

90

نتایج کلی

110

39

35

کارمند B

هفته اول

10

1

10

هفته دوم

100

60

60

نتایج کلی

110

61

55

 

در جدول دوم مشخص است که کارمند "الف" در مجموع 110 مونتاژ داشته که از این تعداد 39 مونتاژ (35%) بدون اشتباه بوده و کارمند "ب" در مجموع 110 مونتاژ داشته که از این تعداد 61 مورد (55%) بدون اشتباه بوده است؛ واضح است که کارمند "ب" در این بازه موفقتر عمل کرده و مستحق پاداش است. درحالی که نتایج دوره ای عکس این را بیان می کرد.

از این داستان می توان سه درس اخلاقی در جبران خدمت گرفت:

  • اول اینکه تصمیم بگیرید که واقعا بر چه مبنایی می خواهید پاداش دهید. در مثال ذکر شده آیا می خواهید برای هر دوره پاداش دهید یا به مجموع دوره ها و یا هر دو؟
  • دومین نکته این است که وقتی مجموعه های داده ای که اندازه های مختلفی دارند را با هم ترکیب می کنید، به اندازه کافی احتیاط کنید.
  • سوم اینکه به جزئیات داده ها نگاه کنید تا به درستی متوجه شوید که چه اتفاقی در حال وقوع است.

اصل مقالات قبلی سایت به ترتیب بازدید