Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره ویژه کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
بر اساس مدلهای روز دنیا و با رویکرد کارگاهی و اجرایی برگزار می شوند

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سالهای زیادی بود که تمرکز شکاف شایستگی بر روی دانش (science)، تکنولوژی (Technology) مهندسی (Engineering) و ریاضیات (Math) قرار داشت که به اختصار STEM نیز خوانده می شد. امروزه شکاف شایستگی های میانی (Middle Skills Gap) چالشهایی در حیطه هایی مانند ارتباطات، حل مسأله، تفکر نقادانه و مدیریت را پدید آورده است.

هرچند تکنولوژی های نوظهور به مهارتهای  STEMنیازمندند، ولی همه مشاغل به این ترتیب نیستند. بسیاری از مشاغل که برای پشتیبانی از اقتصاد نوین حیاتیند، شغلهایی نیازمند مهارتهای میانی (Middle Skills) هستند. این مشاغل نیازمند تحصیلات پس از متوسطه و آموزش، ولی همیشه نیازمند مدارک بالای دانشگاهی نیستند. برآورد می شود که حدود نیمی از مشاغل جدید در حیطه مهارتهای میانی قرار داشته باشند.

شایان ذکر است که مهارتهای میانی جایگزین مهارتهای چهارگانه (STEM) نمی شوند، بلکه به چالشهای استخدامی که در حال حاضر وجود دارند، افزوده می شوند.

چهار استراتژی برای پل زدن روی شکاف مهارتهای میانی قابل پیگیری توسط سازمانهاست:

استراتژی اول خلق برندی یگانه برای مشتریان، کاندیداها و کارکنان است. یکی از بزرگترین شکافها در حیطه مهارتهای ارتباطی و بین فردی دیده می شود؛ وقتی که وارد مباحث استخدام و سوابق کاندیدا می شویم، کمبود ارتباطات یا پیامهای متناقض می تواند به این فرآیند آسیب برساند. با ایجاد برندی یگانه، سازمانها در خصوص شرکت و اینکه به دنبال چه چیزی است، سخن واحدی خواهند گفت. در این صورت همه افراد متفق القول بوده و پیام برند بسیار روشن می شود.

ارائه پیام یگانه برند از منبع ارزشمند است. بدین ترتیب منابع انسانی و بازاریابی توانا خواهند شد که کاری مشترک در جهت ترکیب استعدادها و منابع شکل داده و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند.

استراتژی دوم بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای آموختن است.

استراتژی دیگری که به بازاریابی و منابع انسانی شانس همکاری اعطا می کند، رسانه های اجتماعی است. مرکز تحقیقاتی پیو (PEW) گزارش نموده که 65 درصد بزرگسالان هم اکنون از سایتهای شبکه ای اجتماعی استفاده می کنند. رسانه اجتماعی می تواند برای ارتباطات و همچنین حل مسأله مورد استفاده قرار گیرد. کاندیداها هر روز مهارتهای تحلیلی بیشتری نسبت به قبل در هنگام جستجوی شغل از خود بروز می دهند. بر اساس مطالعه رفتار کاندیداها که در سال 2015 توسط مؤسسه کارراهه Career Builder انجام شد، جستجوکنندگان شغل به طور متوسط از 18 منبع مختلف در زمان جستجوی شغل استفاده می کنند. این قبیل یافته ها تقویت کننده ایده ی کاندیدا به عنوان مشتری است. وقتی هم که که کاندیداها در شغل مورد نظر خودشان استخدام شدند، به دنبال پیدا کردن اطلاعات از طریق بلاگها و پاسخ پرسشهایشان در گروهها و شبکه اجتماعی خواهند بود. شبکه های اجتماعی نه تنها به کاندیداها کمک می کنند که مهارتهای تفکر نقادانه و حل مسأله خود را توسعه دهند، بلکه بتوانند مهارتهای فنی شان را نیز عمیقتر کنند. استخدام کنندگان می توانند استراتژی های استخدام اجتماعی را توسعه دهند و بدین گونه کاندیداها را مجذوب کرده و توانایی بهبود مهارتهای اجتماعی از طریق روابط متقابل را به ایشان عرضه می کند.

استرتژی سوم پیشنهاد تجربه ی کاربری از محیط کار به عنوان بازتابی از آنچه که خارج از کار اتفاق می افتد است.

 ای تی دی (ATD) طی گزارشی که از تحقیقش ارائه نموده گزارش کرده 50 درصد از پاسخگویان احساس می کنند که در مدیریت پروژه و بهبود فرایند شکاف مهارتهای میانی وجود دارد.

این مهارتها برای موثر کردن فرآیندها و دستیابی به اهداف کسب و کارها مورد نیازند. به عنوان نمونه ای از  چگونگی پل زدن سازمانها روی شکاف مهارتهای میانی، می توان به استفاده همزمان از موبایل و شبکه های اجتماعی برای اثر بخشی عالی اشاره نمود. نزدیک به دو سوم (64%) از آمریکائیان بزرگسال تلفن هوشمند دارند. تجربه استفاده از موبایل به دنبال خود مهارتهای شبکه ای اجتماعی و فنی را به همراه خواهد داشت. افراد به دنبال اشتراک گذاری موقعیت های شغلی با دوستان و همکارانشان هستند. آنها می توانند از اپلیکیشن هایی برای یادداشت برداری و برنامه ریزی و هدفگذاری استفاده کنند. شرکتها می توانند ابزارهای موبایلی که منابع مورد استفاده در زندگی شخصی را شبیه سازی می کنند، برای کارکنان تهیه نموده و بدین ترتیب مهارتهای شغلی و غیر شغلی را توسعه دهند.

استراتژی چهارم می گوید که سازمان از تکنولوژی به صورت استراتژیک استفاده نماید.

بدین ترتیب تمرکز همچنان روی بخش انسانی قرار خواهد داشت. در گزارش هاروارد بیزینس ریویو آمده که نقش مدیر ارشد منابع انسانی در حال تغییر است. 75 درصد از شرکتهای مورد مطالعه گفتند که چالش شماره یکشان جذب و توسعه و نگهداری استعدادهاست که خود شاخصی است روشن از این واقعیت که افراد متمایز کننده های کلیدی سازمانها هستند.

به همین دلیل است که سازمانها باید از راهکارهای تکنولوژیک به صورت استراتژیک استفاده کنند. با این کار زمان مورد استفاده برای کارهای اداری و منابع را آزاد کرده و اجازه می دهند زمان بیشتری به بخشهای انسانی کسب و کار تخصیص یابد. در این راستا:

- استخدام کنندگان می توانند بهترین استعدادها را تعریف نمایند.

- مدیران می توانند کارکنان را برای فرصتهای آتی آماده کنند و توسعه دهند.

- کارکنان می توانند برای دستیابی به اهداف و راضی شدن مشتریان  همکاری داشته باشند.

مطالب تخصصی منابع انسانی برای حرفه ای ها

ابزار خط زندگی (Lifeline tool) برای برقراری توازن در زندگی

ابزار خط زندگی (Lifeline tool) برای برقراری توازن در زندگی

ابزار خط زندگی (Lifeline tool) ابزاری است که به افراد کمک می کند زندگی شان را در برابر...

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  پارادوکس سیمسون (Simpson) ، یک پارادوکس آماری است که طی آن، روندهای مشاهده شده در چند گروه وقتی...

الگوهای مرخصی استحقاقی

الگوهای مرخصی استحقاقی

2.5 روز مرخصی در ماه برای هر کارمند یکی از الزامات و مواد قانون کار است که همگی بدون چون و چرا...

پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و در جهت تقویت فضای یادگیری در سازمانها، دوره حرفه ای غیرحضوری...

گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

خلاصه گزارش بانک جهانی در سال 2017 با عنوان: "انجام کسب و کار، فرصت برابر برای همگان" در خصوص...

واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

مأموریتهای واحد منابع انسانی و تکنولوژی اطلاعات (IT) در بسیاری از مواقع مخصوصاً زمانی که ارتباط...

مدیریت عملکرد چابک کارکنان

مدیریت عملکرد چابک کارکنان

بازخوردهای مداوم در محیط کار هر روز اهمیت بیشتری برای کارکنان بیشتری پیدا می کند تحقیقات جدید...

پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

این نوشته به مرور تجربه نگاشت سوزان پترز، معاون ارشد مدیر عامل در امور منابع انسانی شرکت جنرال...

چالش کسب و کار: نسل Y

چالش کسب و کار: نسل Y

زیرک است اما زود خسته می‌شود. مشتاق پیشرفت اما پیگیر توازن در ارزش‌هایش است. دوستدار شبیه‌سازی...

محاسبه ROI در آموزش

محاسبه ROI در آموزش

سازمانها معمولن روی اندازه گیری حضور، تکمیل دوره و رضایت کارآموزان برای تعیین میزان موفقیت...

بازطراحی واحد منابع انسانی

بازطراحی واحد منابع انسانی

جداکردن کارهای ضروری از کارهای استراتژیک یکی از مهمترین اقدامات در مسیر تحول منابع انسانی است....

آموزش مجازی منابع انسانی

آموزش مجازی منابع انسانی

خدمات غیر حضوری شرکت رایان راهبرد چابک شامل  آموزش های تخصصی غیرحضوری برای مدیران و متخصصان...

دانلود فایلهای صوتی تصویری

روند شکل گیری مدیریت منابع انسانی سخنرانی انگلیسی با موضوع آینده مشاغل نمودار فرآیند اصلی منابع...

دانلود فایلهای متنی

دانلود فایل دیکشنری تخصصی منابع انسانی (انگلیسی به انگلیسی) اصول اخلاقی و استانداردهای حرفه ای...

افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

  لینک دوره های آموزشی هی گروپ و منابع انسانی     سازمانها باید بدانند که هر کدام از افراد...

  • ابزار خط زندگی (Lifeline tool) برای برقراری توازن در زندگی

    ابزار خط زندگی (Lifeline tool) برای برقراری توازن در زندگی

  • پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

    پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  • الگوهای مرخصی استحقاقی

    الگوهای مرخصی استحقاقی

  • پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

    پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

  • گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

    گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

  • واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

    واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

  • مدیریت عملکرد چابک کارکنان

    مدیریت عملکرد چابک کارکنان

  • پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

    پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

  • چالش کسب و کار: نسل Y

    چالش کسب و کار: نسل Y

  • گامهای اصلاح جبران خدمت

    گامهای اصلاح جبران خدمت

  • محاسبه ROI در آموزش

    محاسبه ROI در آموزش

  • بازطراحی واحد منابع انسانی

    بازطراحی واحد منابع انسانی

  • 9 نشانه فرهنگ کاری سمی

    9 نشانه فرهنگ کاری سمی

  • مزایای مشوق جذب کارکنان

    مزایای مشوق جذب کارکنان

  • انجمن مجازی منابع انسانی

    انجمن مجازی منابع انسانی

  • مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

    مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

  • دانلود فرآیند منابع انسانی

    دانلود فرآیند منابع انسانی

  • روشهایی نوین در آموزش

    روشهایی نوین در آموزش

  • نوکیا اشتباه نکرده بود

    نوکیا اشتباه نکرده بود

  • نرخ خروج خدمت ایران/ جهان

    نرخ خروج خدمت ایران/ جهان

  • دامهای ارزیابی اثربخشی آموزش

    دامهای ارزیابی اثربخشی آموزش

  • کلیپ روانه سازی Onboarding

    کلیپ روانه سازی Onboarding

  • مشاغل آینده

    مشاغل آینده

  • دانلود کلیپ اثربخشی آموزش

    دانلود کلیپ اثربخشی آموزش

  • نردبان دو مسیره برای کارراهه شغلی

    نردبان دو مسیره برای کارراهه شغلی

  • آموزش مجازی منابع انسانی

    آموزش مجازی منابع انسانی

  • سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد

    سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد

  • مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

    مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

  • شکاف در شایستگی های میانی

    شکاف در شایستگی های میانی

  • شیوه های گوناگون توسعه کارکنان

    شیوه های گوناگون توسعه کارکنان

  • سنجش اثربخشی کارکنان – مدل هی گروپ

    سنجش اثربخشی کارکنان – مدل هی گروپ

  • سطح 3 آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

    سطح 3 آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

  • ارزیابی آمیخته؛ جدیدترین راه ارزیابی اثربخشی آموزش

    ارزیابی آمیخته؛ جدیدترین راه ارزیابی اثربخشی آموزش

  • فرآیند خروج خدمت کارکنان

    فرآیند خروج خدمت کارکنان

  • حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

    حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

  • دانلود فایلهای صوتی تصویری

  • دانلود فایلهای متنی

  • اصلاح نظام ارزیابی مشاغل و جبران خدمت وزارت کار

    اصلاح نظام ارزیابی مشاغل و جبران خدمت وزارت کار

  • ممیز منابع انسانی HR Auditor

    ممیز منابع انسانی HR Auditor

  • نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)

    نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)

  • جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

    جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

  • افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

    افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

  • دوره سازماندهی و ساختار واحد HR

    دوره سازماندهی و ساختار واحد HR

  • پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی

    پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی

  • واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد

    واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد

  • دانلود بخشنامه مزد 1396

    دانلود بخشنامه مزد 1396

  • قانون وبر در خصوص آستانه تشخیص تفاوت

    قانون وبر در خصوص آستانه تشخیص تفاوت

  • استراتژی جبران خدمت و مدیران صف

    استراتژی جبران خدمت و مدیران صف

  • عنوان شغلی جدید: مدیر توسعه افراد

    عنوان شغلی جدید: مدیر توسعه افراد

  • یک کارفرمای مطلوب منتخب

    یک کارفرمای مطلوب منتخب

  • جنگ استعدادها، بازیگران ABC

    جنگ استعدادها، بازیگران ABC

  • عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری

    عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری

  • دانلود کلیپ مدیریت استعدادها

    دانلود کلیپ مدیریت استعدادها

  • لینکدین:جذب و نگهداری 2016

    لینکدین:جذب و نگهداری 2016

  • شاخصهای سنجش مدیران؛ هِی

    شاخصهای سنجش مدیران؛ هِی

  • در برابر طوفان خروج خدمت

    در برابر طوفان خروج خدمت

  • اصول اخلاقی و حرفه ای HRM

    اصول اخلاقی و حرفه ای HRM

  • چالشهای برنامه ریزی نیروی کار

    چالشهای برنامه ریزی نیروی کار

  •  جدول نه خانه مدیریت استعدادها

    جدول نه خانه مدیریت استعدادها

  • تعهد و توانمندی در پاداش نهایی

    تعهد و توانمندی در پاداش نهایی

دوره های آموزشی حرفه ای منابع انسانی

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
دوره آموزشی مدیریت عملکرد کارکنان بر اساس توافقنامه های عملکردی
مخاطب دوره: مدیران واحدهای صف و نیز متخصصان و مدیران منابع انسانی، کارشناسان شرکتیار منابع انسانی؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی آنالیز مشاغل برای تهیه شناسنامه های شغلی به روش هی گروپ
مخاطب دوره: مدیران واحدهای صف و نیز متخصصان و مدیران منابع انسانی، کارشناسان شرکتیار منابع انسانی و کارشناسان طراحی شغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و اعضای کمیته های ارزیابی مشاغل، کارشناسان طبقه بندی مشاغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی بر اساس مدل هی گروپ
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و کارشناسان جبران خدمت و کاارشناسان طبقه بندی مشاغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی مدیریت استعدادها
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و مدیران و کارشناسان آموزش و توسعه؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی برنامه ریزی کارراهه شغلی
مخاطب دوره: مدیران منابع انسانی، جبران خدمت، آموزش؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی طراحی ساختار واحد منابع انسانی پیشرو بر اساس مدل مرسر و دیو اولریش
مخاطب دوره: مدیران منابع انسانی و کارشناسان مهندسی وطراحی ساختار، سیستمها و روشها؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید

مقالات قبلی به ترتیب بازدید

اصل چاشنی ها (مطالب کوتاه)

مطالب کوتاه منابع انسانی