ویرایش محتوا

بخشنامه نحوه کسر حق بیمه تأمین اجتماعی پس از افزایش حقوق ۱۴۰۳

بخشنامه تأمین اجتماعی برای کسر حق بیمه تأمین در سال 1403

سازمان تأمین اجتماعی بخشنامه مبنای کسورات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران را بر اساس مصوبه حداقل مزد کارگران و میزان افزایش حقوق سایر سطوح مزدی در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

بخشنامه حق بیمه تأمین اجتماعی در سال 1403
مشاوره و آموزش قانون کار و قانون تـأمین اجتماعی بخـشنامه حق بیمه تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

بر این اساس مبنای کسر حق بیمه پس از اعمال افزایش حقوق مذکور در بخـشنامه افزایش مزد که در آن حداقل حقوق روزانه ۲،۳۸۸،۷۲۸ ریال ذکر گردیده و سایر سطوح نیز ۲۲% و روزانه ۲۳۰،۰۲۶ ریال افزایش مزد داشته اند، انجام خواهد گرفت. (جزئیات افزایش حقوق و میزان ماهانه آن را اینجا بخوانید)

بر اساس بـخشنامه این سازمان، مبلغ افزایش سنوات (روزانه ۷۰،۰۰۰ ریال) برای کسانی که دارای یک سال سابقه کار در کارگاه شده اند و نیز کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای (مبلغ ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال) و حق مسکن  (مبلغ ۹،۰۰۰،۰۰۰ ریال) مشمول کسر حق بیمه خواهند بود.

 

مبنای کسر حق بیمه تأمین اجتماعی
مبنای کسر حق بیمه تأمین اجتماعی

بدیهی است حق بیمه همچون گذشته به دو بخش سهم کارگر (۷%) و سهم کارفرما (۲۳%) تقسیم می شود. کارفرما موظف است حق بیمه سهم کارگر را از دستمزد او کم کرده و به همراه حق بیمه سهم کارفرما به حساب تأمین اجتماعی واریز نماید.

در این بخشنامه همچنین مبنای کسر حق بیمه برای صاحبان حرف و مشاغل آزاد و نیز مقرری بگیران بیمه بیکاری و ضریب دستمزد رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری و کارگران ساختمانی نیز ذکر گردیده است.

بر این اساس مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال ۱۴۰۳ به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

۲۳۰,۰۲۶ + ( ۲۲/ ۱ * (آخرین مبنای پرداخت حق بیمه روزانه در سال ۱۴۰۲))

حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه ۷ برابر حداقل مزد روزانه تعیین شده است و رعایت آن حسب مورد در ماه های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ روزه الزامی است. بدین ترتیب حداکثر دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه ۱۶,۷۲۱,۰۹۶ خواهد بود.

دانلود اصل بخشنامه کسورات تأمین اجتماعی

 

 

مطالب مرتبط:

حداقل مزد کارگران در سال ۱۴۰۳ و افزایش سایر سطوح مزدی

بخشنامه های مزد در سال های مختلف

حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

دیکشنری و فرهنگ لغات و اصطلاحات جبران خدمت و مزایا در منابع انسانی

آموزش جبران خدمت عادلانه و رقابتی; دوره کارگاهی با روش هی گروپ ۱

شفافیت جبران خدمت

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است