سه نکته برای کوچک سازی به روش صحیح

در صورتی که تعدیل نیرو به صورت ضعیف انجام شود، اثرات بد آن سالها بر روی شرکت باقی می ماند. کارمندان ناراضی می توانند در بازار از شرکت بدگویی کنند و ضمن آسیب به برند کارفرمایی، افراد باقی مانده نیز با ظهور اولین نشانه های بهبود شرکت را ترک کنند. اگر شرکتتان با تعدیل مواجه شده – همانطور که تعداد زیادی از شرکتها این روزها بدینگونه اند- از این سه نکته پیروی کنید تا بتوانید کوچک سازی را به روش صحیح انجام دهید:

ابتدا خروج داوطلبانه را پیشنهاد دهید. بسیاری از کارمندان مزیت بازنشستگی زود هنگام یا پاداشهای تشویقی برای خروج را می پسندند. شما می توانید با اجازه خروج دادن به آنهایی که خود می خواهند بروند، اخلاق را در سطح بالایی حفظ کرده و در همان حال اعتراضات را پایین آورید.

اطلاع رسانی کنید. مطمئن شوید که همه کارکنان علت کوچک سازی، فرآیند تصمیم گیری برای کاهش نیرو و پیشنهاداتی که به افراد خارج  شونده می شود را فهمیده اند.

برای کاریابی افراد تلاشی واقعی انجام دهید. رهبران سازمانی بایستی باید از ارتباطات شخصی شان استفاده نموده و به پرسنلی که ترخیص می شوند در درک مرحله بعدی کمک کنند. حتی اگر ممکن باشد، فرصتهای موجود نظیر لیست کردن مشاغل موجود یا معرفی به یک شرکت همکار مفید خواهد بود.

منتشر شده در نشریه روانشناسی مدیریت و بازار – شماره دوم – پاییز ۱۳۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top