در زمان تغییر، فرهنگ را در اولویت اول قرار دهید

در برابر سقوط کسب و کار، بسیاری از رهبران بند کیسه را سفت کرده، کنترل کل سازمان را مستقیماً در دست گرفته و استراتژی را در اولویت قرار می دهند. در هر صورت، همانطور که در کلام معروف پیتر دراکر هم آمده است، “فرهنگ، استراتژی را به عنوان صبحانه می خورد”. برای درست کردن سازمانی که به مشکل برخورده، نیاز است که ابتدا فرهنگ ساخته شود که پشتیبان  اجرای استراتژی باشد. به کارکنانتان دلایلی ارائه دهید که بدانند چرا نسبت به مشتریان، همکاران و اجرای درست کسب و کار در دنیایی که به صرفه جویی در زمان و ارزشهای مصالحه پاداش می دهد، حساس باشند. در طی مدت تغییر، منحصراً روی جدا کردن خود از صحنه رقابت تمرکز نکرده و آنچه که شما را به عنوان شرکت در کنار یکدیگر نگاه می دارد را پیدا کنید. این موضوع ممکن است یک ارزش، چشم انداز و یا مجموعه ای از احساسات مشترک باشد. این احساس یگانگی را به خوبی بیان کنید که در این صورت، کسب و کار به دنبال شما خواهد آمد.

مجله مروری بر کسب و کار هاروارد ۱۷ مِی ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top