مزایا برای کارکنان فردا

مهمترین یافته های تاورز واتسون در استراتژی‌های مزایا برای کارکنان فردا

مزایا برای کارکنان فردا مهم هستند. تقریباً دو سوم (۶۱%) کارفرمایان آسیایی باور دارند که بسته­ ی مزایای پیشنهادی شان، ماندگاری و جذب کارکنان را بهبود می­ دهد.

تقریباً به همین نسبت (۶۷%) هم فکر می کنند که مزایایشان از ارزش بالایی برخوردار است. در مقابل تنها ۴۵ درصد از کارکنان می گویند که بسته­ ی مزایای ارائه شده با نیازهایشان تناسب دارد.

اولویت های اصلی کارفرمایان برای بهبود برنامه‌های مزایا در سه سال آینده، تمرکز روی تغییر طرح های مزایا در جهت مدیریت هزینه ها و تأثیرگذاری بر رفتارهاست.

 نکته مهم:

کارفرمایان در حال انتخاب دیدگاهی وسیعتر از گذشته در زمینه نحوه­ ی طراحی مزایا برای کارکنان فردا

این موضوع بدین معنی است که ایشان باید در مورد چگونگی اولویت بندی منابع و هدف های منتخب، بیشتر فکر کنند.

در حالی که در آسیا همچنان مزایای سنتی مرسوم تر از سایر مزایا و به عنوان مهمترین عامل برای کارکنان محسوب می‌شود؛ در سه سال آینده، کارفرمایان در پی ترویج مزایای غیر سنتی نظیر برنامه های سازگار با خانواده ها و نیز برنامه ها و محیط کاری که از رفاه کلی کارکنان پشتیبانی می‌کنند، هستند.

وقتی که نوبت به طراحی مزایا می‌رسد اکثریت کارفرمایان (۸۶%) همچنان روی بهینه کاوی از بیرون تکیه می کنند. با این وصف، نسبت بالایی (۷۲%) هم به نیازهای کارکنانشان نگاه می‌کنند. این موضوع نشان از وجود روند فزاینده‌ای به سمت شخصی کردن و متمایز سازی مزایای پیشنهادی دارد. به طوری که نسبت کارفرمایانی که مزایای منعطف ارائه می دهند، از ۱۴% در سال ۲۰۱۷، به ۳۸% در سال ۲۰۱۹ بر اساس برنامه­ های موجود افزایش می یابد.

اگر کارفرمایان بخواهند مزایای مختلفی ارائه دهند چه کنند؟

توجه به “اندازه گیری”، یک نکته کلیدی محسوب می‌شود. مفهومی که در حال حاضر تنها به صورت محدود از آن استفاده می‌شود. کارفرمایان به داده های قابل اتکا برای پاسخ به سؤال هایی از این قبیل نیاز دارند:

  • آیا برنامه‌های مزایا با نیازهای کارکنان تناسب دارد؟
  • آیا این برنامه در راستای اهداف کسب­وکار قرار دارند؟
  • چطور می‌توان میزان موفقیت را اندازه گیری نمود؟
  • چگونه می توان عملکرد تامین کنندگان خدمت را پایش کرد؟

در برابر اولویت های سه سال آینده، ۷۸% از کارفرمایان به مرور و بازنگری طرح برنامه ها و پروژه های مرتبط خواهند پرداخت تا هزینه ها به صورت بهتری مدیریت شوند. ۷۵% هم این کار را برای نفوذ بهتر بر رفتار کارکنان و ۶۶% هم در جهت اداره بهتر امور مربوط به مزایا انجام خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top