مهارت های فروش و بازاریابی در HR

آیا به این فکر کرده اید که برای آگهی جذب در واحد منابع انسانی به دنبال افرادی با مهارت و سابقه فعالیت و یا حتی مدرک تحصیلی در زمینه هایی نظیر بازاریابی و فروش و فرآیند و حتی تحلیل کسب و کار باشید؟

بررسی مهارت ها توسط گارتنر

مؤسسه ی گارتنر بررسی هایی در زمینه ی فعالان در منابع انسانی انجام داده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که تاکنون افرادی که در سمت های منابع انسانی نظیر شرکتیار منابع انسانی HR Business Partner فعالیت می کردند، دارای میانه ی سابقه حدود ۲ سال در خارج از واحد منابع انسانی بوده اند. آن هم در مواردی نظیر امور اداری و یا خدمات مشتریان داشته اند.

روند رجوع به تخصصها و تجربیاتی غیر از منابع انسانی به طور فزاینده ای رو به افزایش است. بررسی و تحلیل ۷۱۰۰۰ شرح شغل آگهی شده برای استخدام که در بین سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ منتشر شده، نشان می دهد که تقاضا برای مهارت فروش و بازاریابی برای شغلهای منابع انسانی با رشد حیرت انگیز ۳۹۶% (نزدیک به چهار برابر در طی چهار سال) مواجه بوده است. پس از آن نیز مهارتهای استخدام مدیران ارشد اجرایی و مهندسی فرایند و تحلیل کسب و کار قرار دارند.

مهات هایی برای درک انتظارات مشتریان

این نتایج دور از انتظار نخواهند بود اگر بدانیم که این رشته ها و زمینه های کاری، ابزارهای موثری برای درک انتظارات مشتریان را توسعه داده اند. منابع انسانی هم اتفاقاً نیاز به این قبیل ابزارها برای درک کارکنان و مدیران دارد. مدیریت برند کارفرمایی، استفاده از شبکه های اجتماعی تحلیل بازار کار و روندهای موجود در کنار انتظار کسب وکار از منابع انسانی برای ورود و کمک به حل مسائل کلان کسب و کار تنها بخشی از پیشرانه های موجود برای رجوع به این توانمندی ها و تخصصی هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top