مجموعه «اهداف کسب و کار» شرکت SAP

آخرین نسخه «مجموعه بی آی» یا هوش کسب و کاری (Business Intelligence) در تلاش است که احساس عدم هماهنگی از سوی کاربران را رفع کند. این مطلب که توسط کریس کاناراسوس از شرکت SAP با تعداد کارکنان حدود ۵۳۵۰۰ نفر نوشته شده است را از دست ندهید.

نام شرکت: SAP

تعداد کارکنان: ۵۳۵۰۰

درآمد در سال ۲۰۱۰: ۲۵/۱۷ میلیارد دلار

مدیران عالی اجرایی: جیم هاگمن اسناب و بیل مک درموت

خلاصه فعالیت: شرکت سَپ در سال ۲۰۰۷ مجموعه اهداف کسب و کار را به منظور بنانهادن خود در بازار داغ نرم افزارهای هوشمند کسب و کار تهیه کرده است. مجموعه اهداف سازمانی دارای دنباله ی قوی نرم افزار بی آی (که نسخه ۴.۰ آن تاکنون ارائه شده) به همراه افزونه بی آی جدید برای آی پَد است.

واحد سنجش

سَپ با کسب اهداف کسب و کار سال ۲۰۰۷، وارد بزرگ راه حوزه هوش کسب و کار شده است. بوریس اویلسون، تحلیلگر موسسه تحقیقات فورستر می گوید که آنان به ابزار خوبی در هر استفاده ای از بی آی دست یافته اند. باز آنطور که استیو لوکاس مدیر عمومی بخش تحلیل کسب و کار و تکنولوژی سَپ می گوید، محصولات هدفهای کسب و کار وابسته به طیف وسیع محصولات سَپ نیستند. او همچنین می گوید که نیمی از منابع توسعه [اهداف کسب و کار] ما روی موارد استفاده غیر سَپ متمرکز شده است. بیش از نیمی از مشتریان ما غیر از تحلیلها چیزی از سَپ نگرفته اند. سَپ همچنین در حال جایگذاری موتور جدید داده کاوی خود به نام هانا به عنوان اساس « مجموعه اهداف کسب و کار» و سری جدید افزونه های مخصوص تحلیلگری می باشد.

شرکتهای بزرگ شمار زیادی از مشتریان « اهداف کسب و کار» را تشکیل می دهد، ولی در عین حال، سَپ بخشهایی از این مجموعه بزرگ را به شرکتهای متوسط و کوچک نیز می فروشد.

دستاوردها

اویلسون می گوید که برخلاف تمام قوتهای محصولات «اهداف کسب و کار» نقص آن عدم یگانگی و ایجاد مقداری احساس تجربه نامربوط در کاربران است.

به هر حال آنطور که لوکاس می گوید، نسخه جدید اهداف کسب و کار ۴.۰ این مشکل را با یک رابط یگانه، یک لایه معمولی دسترسی به داده ها و تعدادی بهبود دیگر حل نموده است.

در حالی که می دانیم که نسخه ۴.۰ قدمی در جهت درست است، اویلسون بدین صورت تصحیح می کند که سَپ در ورای این پوسته ها باید بیش از اینها در جهت هماهنگ سازی تلاش کند.

مشکل دیگر نسخه ۴.۰ ورود دیرهنگام آن است. در حقیقت سَپ قول داده بود که دسترسی عمومی به آن در سال ۲۰۱۰ خواهد بود، ولی معرفی و عرضه اولیه آن به بازار در فوریه امسال (۲۰۱۱) اتفاق افتاد در حالی که عرضه کامل در ماه مِی ۲۰۱۲ خواهد بود. آخر هم تاریخ به سمت اواسط سپتامبر لغزید.

ویلسون می گوید: «اگر یک سازنده چند هفته یا چند ماه دیر کند، یک چیز است، ولی اگر یک سال دیر کند، شما به عنوان خریدار چگونه می توانید بر اساس آن برنامه ریزی کرده و وابسته باشید؟»

آنطور که لوکاس می گوید، سَپ عرضه عمومی را به دلایل درست و مهمی به تأخیر انداخت: «ما برای خودمان ضوابط بسیار دقیقی برای شروع به کار آن در نظر گرفتیم. اگر آن را انجام نمی دادیم، نمی توانستیم مرحله به کار گیری را شروع کنیم.»

او همچنین اضافه کرد که تنها تعداد معدودی از مشتریانی که در برنامه رَمپ آپ – نامی که سَپ برای زمانی که محصول از نسخه آزمایشی بتا در آمده ولی هنوز عرضه انبوه نشده گذاشته است – نسخه ۴.۰ مشارکت کردند، همچنان در پایان مواجه با مشکلاتی بودند.

لوکاس می گوید: «عدادی از آنها به خاطر راه اندازی و اجرا بوده و تعدادی نیز درخواستهای مشتریان برای اضافه کردن شاخصهایی غیر اساسی بودند.»

امتیاز

جیمی اوسوالد که یکی از تحلیلگران ارشد بی آی در آنجاست می گوید:  شرکت زغال سنگ آرک در حال حاضر از نسخه ۳.۱ مجموعه بی آی اهداف کسب و کار با موفقیت کامل استفاده می کند.

اوسوالد می گوید که این شرکت معدنی که از افزونه ها و برنامه های دیگر سَپ استفاده نمی کند، احتمالاً از ابتدای سال آینده به دنبال ارتقای برنامه به نسخه ۴.۰ است. درست در حال حاضر کار بر روی ارتقای نرم افزار زنجیره عرضه زغال سنگ اولویت نخست است.

او همچنین می گوید که من به این نقشه راه که شامل دور هم جمع کردن این ابزارها در عین اینکه یک مجموعه اساسمند متفاوت با بنای اولیه باشند، علاقه مندم.

او اضافه می کند که این نرم افزار هم اکنون سود زیادی را به صاحبان سهام برگردانده است. به عنوان نمونه شرکت زغال سنگ آرک قادر است که به مدیریت ابزارها و قطعاتی تعویضی که همچنان مشمول وارانتی هستند، بپردازد و از این راه صرفه جویی مالی عظیمی انجام دهد.

ترجمه از:

http://www.cio.com/article/693036/SAP_x2019_s_Business_Objects

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top