Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
با بهره گیری از مدلهای جاری در دنیا و با توجه به تجربیات سازمانهای موفق و برگزیده
دوره های آموزش مجازی، با محتوایی غنی
دوره های کارگاهی با تعداد بسیار محدود متخصصین تشکیل می شود و مدرس دوره که دوره را در مؤسسه هی گروپ طی نموده و در پروژه تهیه شناسنامه شغل با ایشان همکاری داشته، بر تمامی موارد تهیه شده توسط شرکت کنندگان نظارت می کند
دوره های تخصصی و عملی مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
دوره ها به صورت خودآموز طراحی شده اند، هرچند امکان پاسخگویی به سؤالات نیز وجود دارد

 

دوره های آموزشی مجازی تخصصی منابع انسانی

هشت نکته در مصاحبه تلفنی

یکی از مهمترین نکات مصاحبه تلفنی این است که به خاطر داشته باشید مصاحبه تلفنی چیزی بیش از یک تست سرسری برای قضاوت در مورد اینکه شایسته مصاحبه حضوری هستید یا نه نیست. شرکتها این کار را برای صرفه جویی در زمان و هزینه انجام می دهند. چون گاهی متقاضیان شغلها، رزومه های فریبنده دارند ولی نمی توانند ارتباط برقرار کنند. مهارتهای ارتباطی ضعیف و کمبود اشتیاق دو دلیل عمده ای هستند که باعث استخدام نشدن افراد می شوند.

 

برای شرکتها غیر ممکن است که تنها با خواندن رزومه تان بفهمند که این شایستگی ها را دارید. ولی یک مصاحبه گر خوب، در یک مصاحبه پنج دقیقه ای می تواند به خوبی آن را تشخیص دهد.

مصاحبه های تلفنی معمولاً بین بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می کشند. به طور معمول مدیر منابع انسانی و یا یک کارشناس منابع انسانی به شما تلفن می کنند. البته گاهی نیز ممکن است مدیر استخدام این کار را انجام دهد. در موارد نادری هم یک کنفرانس تلفنی چند نفره با منابع انسانی و مدیر واحد مربوطه هماهنگ می شود. اینکه افراد صاحب اختیار بدین ترتیب تحت تأثیر شما باشند، معمولاً می تواند نشانه ی خوبی باشد. در غیر اینصورت چرا باید دو نفر وقتشان را برای صحبت با شما اختصاص دهند؟ مصاحبه های تلفنی تمایل به سردی دارند. در این وضعیت مشاهده خواهید کرد که مدیران و افراد منابع انسانی می خواهند با سرعت کار مناسب برای کسب و کار را انجام دهند و از این مرحله بگذرند. از این مسأله ناراحت نبوده و سر باز نزنید. از اینکه رزومه تان توانسته به اندازه کافی برای یک جلسه سریع علاقه ایجاد کند خوشحال باشید. به خاطر داشته باشید که تاکنون کسی یک رزومه را استخدام نکرده است.

فردی که شما را مصاحبه می کند، احتمالاً یک فرم یکی دو صفحه ای با سؤالات از پیش مشخص شده را مورد استفاده قرار می دهد. آنها معمولاً رزومه شما را نیز به عنوان دستور جلسه استفاده می کنند. مطلب حاضر یکی از نکات مربوط به این نوع مصاحبه شغلی است که برای دانستن مفید است.

مصاحبه تلفنی از نوع مصاحبه های غربال گری است؛ مخصوصاً اگر با فردی از واحد منابع انسانی صحبت می کنید. به عبارت دیگر، کمی بیشتر از یک مصاحبه ی رو در رو احساس دفاعی بودن خواهید داشت. به هر حال دانستن برخی از کلیدهای تکنیک های مصاحبه شغلی می تواند از اضطرابتان بکاهد.

مشغولیت ذهنی مصاحبه گر در این وضعیت پیدا کردن هر نوع مشکل، سؤال و شکاف در رزومه تان است که می تواند شما را غربال کند به طوری که باعث نشود که مدت زمان زیادی را با فرد نامناسب تلف کنند.

از سوی دیگر، اگر شما آنها را با پاسخهایتان تحت تأثیر قرار دهید، آماده باشید که در انتهای مصاحبه تلفنی، برای یک مصاحبه حضوری دعوت شوید.

هشت نکته مصاحبه که می توانند موجب برجستگیتان شوند، از این قرار است.

نکته شماره یک:

تقاضا کنید که مصاحبه کننده در یک زمان مشخص با شما تماس بگیرد. منتظر ماندن در تمام طول روز برای یک تلفنی مهم، مخل اعصاب بوده و آزار دهنده است.

نکته شماره دو:

برای مصاحبه تلفنی خوب آماده شوید. یک مزیت مصاحبه تلفنی این است که می توانید یادداشتها یا هر چیزی که به حافظه کمک کند، در مقابلتان داشته باشید.

نکته شماره سه:

از مصاحبه روی تلفن همراهتان ابا داشته باشید. تکنولوژی عالی است، ولی نمی توانم به شما بگویم که چند بار تلفن قطع شد و یا از سوی دیگر خط می شنیدم «الو، الو ... آیا هنوز پشت خط هستید ... الو، الو ...آیا صدایم را می شنوید؟»

نکته شماره چهار:

صدای صندوق صوتی خود را تغییر دهید. بعضی از افراد فکر می کنند که اگر بچه چهار ساله شان پیغام صندوق صوتی بگذارد با مزه است. دیگران احساس غیر معمولی از شوخی که آنها دوست دارند با دیگران بکنند، دارند.

نکته شماره پنج:

به تلفنهای پشت خطی جواب ندهید. حتی اگر توانستید آن را غیر فعال کنید، بهتر است.

نکته شماره شش:

آماده باشید که زمان مناسب برای مصاحبه را پیشنهاد دهید. از پرسیدن در مورد مصاحبه نهراسید. وقتی که مصاحبه به نتیجه رسید، به مصاحبه کننده چند تاریخ که در آن شما برای مصاحبه آماده هستید، ارائه دهید.

نکته شماره هفت:

خودتان باشید، ولی به خاطر داشته باشید که تلفن دستگاه سردی است. متخصصان ارتباطات می گویند که 80% از ارتباطاتمان با فرد دیگر به صورت غیر کلامی است. گرفتن احساس کسی با صدا از طریق تلفن بسیار سخت است. مطمئن شوید که موقع صحبت، حتماً لبخند می زنید.

نکته شماره هشت:

انتظار وقفه های سکوت را در طول مصاحبه تلفنی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که قبلاً گفته شد شخصی که در حال مصاحبه با شماست، در زمان صحبت، مشغول پر کردن فرم نیز هست. در زمانی که به سؤالاتشان پاسخ می دهید، آنها مشغول نوشتن پاسخهایتان بر روی فرمها هستند.

اغلب مصاحبه کننده ها روی این موضوع تمرکز می کنند و وقتی که صحبت را تمام می کنید، بازخوردهای کلامی نمی دهند. در یک مصاحبه معمولی این اتفاق نخواهد افتاد. شما به سرعت پاسخهایی مبنی بر اینکه حرفتان را فهمیده اند و یا با شما موافقند دریافت می کنید. حتی موقعی که سرشان را تکان می دهند یا لبخند می زنند، نوعی بازخورد است که در مورد تلفن چنین نیست. نگذارید که این اتفاق در طول مصاحبه تلفنی برایتان بیفتد. از وسوسه صحبت مداوم به خاطر اینکه تاب ایستادن در سکوت را ندارید، بپرهیزید.

ترجمه: سایت رایان راهبرد چابک

http://www.job-interview-wisdom.com/phone-interview-tips.html

 

مطالب تخصصی منابع انسانی برای حرفه ای ها

بهاریه و شکل دهی جدید برای منابع انسانی

بهاریه و شکل دهی جدید برای منابع انسانی

اکنون زمان مناسبی برای تعریف دوباره و بازطراحی منابع انسانی است. در متن زیر ده چیزی که همه...

گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

  بسیار دیده شده که متولیان منابع انسانی از اینکه توسط مدیران ارشد کسب و کار در برنامه ریزی...

حیطه نظارت مناسب مدیران

حیطه نظارت مناسب مدیران

در طول قرن بیستم، بسیاری از سازمانها به دنبال رؤیای کشف و استفاده از ایده های جهانشمول در مورد...

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

مؤسسه ­ی مک­ کینزی در خصوص میزان چابکی (Agile) واحدهای عملکردی (سازمان، شرکت، واحد عملیاتی و ...)...

منابع انسانی چابک

منابع انسانی چابک

منابع انسانی چابک (Agile HR) یک متدولوژی مدیریت کارهاست؛ راهی است که طی آن کار به عنوان اجزایی...

نسبت بهینه تعداد کارکنان منابع انسانی

نسبت بهینه تعداد کارکنان منابع انسانی

یکی از ابهاماتی که معمولن کارفرمایان و مدیران ارشد در هنگام برنامه ریزی برای تشکیل واحد منابع...

پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

همه موافق این نکته هستند که آینده بسیار متفاوت خواهد بود و تغییرات تکراری برای ایجاد رشد و سهم...

مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

کارآفرین، احتمالاً تاکنون تمام توصیه های ساده که می توانست هضم کند مانند "برجریان نقدینگی نظارت...

ابزار خط زندگی (Lifeline)

ابزار خط زندگی (Lifeline)

ابزار خط زندگی (Lifeline tool) ابزاری است که به افراد کمک می کند زندگی شان را در برابر...

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  پارادوکس سیمسون (Simpson) ، یک پارادوکس آماری است که طی آن، روندهای مشاهده شده در چند گروه وقتی...

الگوهای مرخصی استحقاقی

الگوهای مرخصی استحقاقی

2.5 روز مرخصی در ماه برای هر کارمند یکی از الزامات و مواد قانون کار است که همگی بدون چون و چرا...

پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و در جهت تقویت فضای یادگیری در سازمانها، دوره حرفه ای غیرحضوری...

گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

خلاصه گزارش بانک جهانی در سال 2017 با عنوان: "انجام کسب و کار، فرصت برابر برای همگان" در خصوص...

واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

مأموریتهای واحد منابع انسانی و تکنولوژی اطلاعات (IT) در بسیاری از مواقع مخصوصاً زمانی که ارتباط...

مدیریت عملکرد چابک کارکنان

مدیریت عملکرد چابک کارکنان

بازخوردهای مداوم در محیط کار هر روز اهمیت بیشتری برای کارکنان بیشتری پیدا می کند تحقیقات جدید...

پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

این نوشته به مرور تجربه نگاشت سوزان پترز، معاون ارشد مدیر عامل در امور منابع انسانی شرکت جنرال...

چالش کسب و کار: نسل Y

چالش کسب و کار: نسل Y

زیرک است اما زود خسته می‌شود. مشتاق پیشرفت اما پیگیر توازن در ارزش‌هایش است. دوستدار شبیه‌سازی...

محاسبه ROI در آموزش

محاسبه ROI در آموزش

سازمانها معمولن روی اندازه گیری حضور، تکمیل دوره و رضایت کارآموزان برای تعیین میزان موفقیت...

بازطراحی واحد منابع انسانی

بازطراحی واحد منابع انسانی

جداکردن کارهای ضروری از کارهای استراتژیک یکی از مهمترین اقدامات در مسیر تحول منابع انسانی است....

آموزش مجازی منابع انسانی

آموزش مجازی منابع انسانی

خدمات غیر حضوری شرکت رایان راهبرد چابک شامل  آموزش های تخصصی غیرحضوری برای مدیران و متخصصان...

دانلود فایلهای صوتی تصویری

ریات مصاحبه کننده استخدام به نام ویرا چارچوب مدل کرک پاتریک در ارزیابی اثربخشی آموزش تفاوت در...

دانلود فایلهای متنی

گزارش مک کینزی از اقتصاد ایران در سال 97 دانلود گزارش برآورد افزایش حقوق 2018 در دنیا توسط هی/...

افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

  لینک دوره های آموزشی هی گروپ و منابع انسانی     سازمانها باید بدانند که هر کدام از افراد...

  • بهاریه و شکل دهی جدید برای منابع انسانی

    بهاریه و شکل دهی جدید برای منابع انسانی

  • گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

    گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

  • حیطه نظارت مناسب مدیران

    حیطه نظارت مناسب مدیران

  • دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

    دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

  • منابع انسانی چابک

    منابع انسانی چابک

  • نسبت بهینه تعداد کارکنان منابع انسانی

    نسبت بهینه تعداد کارکنان منابع انسانی

  • پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

    پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

  • مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

    مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

  • ابزار خط زندگی (Lifeline)

    ابزار خط زندگی (Lifeline)

  • پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

    پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  • الگوهای مرخصی استحقاقی

    الگوهای مرخصی استحقاقی

  • پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

    پیشنهاد تخفیف ویژه دوره آموزش مجازی

  • گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

    گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

  • واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

    واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

  • مدیریت عملکرد چابک کارکنان

    مدیریت عملکرد چابک کارکنان

  • پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

    پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

  • چالش کسب و کار: نسل Y

    چالش کسب و کار: نسل Y

  • گامهای اصلاح جبران خدمت

    گامهای اصلاح جبران خدمت

  • محاسبه ROI در آموزش

    محاسبه ROI در آموزش

  • بازطراحی واحد منابع انسانی

    بازطراحی واحد منابع انسانی

  • 9 نشانه فرهنگ کاری سمی

    9 نشانه فرهنگ کاری سمی

  • مزایای مشوق جذب کارکنان

    مزایای مشوق جذب کارکنان

  • انجمن مجازی منابع انسانی

    انجمن مجازی منابع انسانی

  • مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

    مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

  • دانلود فرآیند منابع انسانی

    دانلود فرآیند منابع انسانی

  • روشهایی نوین در آموزش

    روشهایی نوین در آموزش

  • نوکیا اشتباه نکرده بود

    نوکیا اشتباه نکرده بود

  • نرخ خروج خدمت ایران/ جهان

    نرخ خروج خدمت ایران/ جهان

  • دامهای ارزیابی اثربخشی آموزش

    دامهای ارزیابی اثربخشی آموزش

  • کلیپ روانه سازی Onboarding

    کلیپ روانه سازی Onboarding

  • مشاغل آینده

    مشاغل آینده

  • دانلود کلیپ اثربخشی آموزش

    دانلود کلیپ اثربخشی آموزش

  • نردبان دو مسیره برای کارراهه شغلی

    نردبان دو مسیره برای کارراهه شغلی

  • آموزش مجازی منابع انسانی

    آموزش مجازی منابع انسانی

  • سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد

    سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد

  • مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

    مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

  • شکاف در شایستگی های میانی

    شکاف در شایستگی های میانی

  • شیوه های گوناگون توسعه کارکنان

    شیوه های گوناگون توسعه کارکنان

  • سنجش اثربخشی کارکنان – مدل هی گروپ

    سنجش اثربخشی کارکنان – مدل هی گروپ

  • سطح 3 آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

    سطح 3 آموزش – درسهایی از یک منبع غیرمتعارف

  • ارزیابی آمیخته؛ جدیدترین راه ارزیابی اثربخشی آموزش

    ارزیابی آمیخته؛ جدیدترین راه ارزیابی اثربخشی آموزش

  • فرآیند خروج خدمت کارکنان

    فرآیند خروج خدمت کارکنان

  • حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

    حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی

  • دانلود فایلهای صوتی تصویری

  • دانلود فایلهای متنی

  • اصلاح نظام ارزیابی مشاغل و جبران خدمت وزارت کار

    اصلاح نظام ارزیابی مشاغل و جبران خدمت وزارت کار

  • ممیز منابع انسانی HR Auditor

    ممیز منابع انسانی HR Auditor

  • نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)

    نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)

  • جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

    جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها

  • افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

    افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)

  • دوره سازماندهی و ساختار واحد HR

    دوره سازماندهی و ساختار واحد HR

  • پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی

    پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی

  • واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد

    واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد

  • دانلود بخشنامه مزد 1396

    دانلود بخشنامه مزد 1396

  • قانون وبر در خصوص آستانه تشخیص تفاوت

    قانون وبر در خصوص آستانه تشخیص تفاوت

  • استراتژی جبران خدمت و مدیران صف

    استراتژی جبران خدمت و مدیران صف

  • عنوان شغلی جدید: مدیر توسعه افراد

    عنوان شغلی جدید: مدیر توسعه افراد

  • یک کارفرمای مطلوب منتخب

    یک کارفرمای مطلوب منتخب

  • جنگ استعدادها، بازیگران ABC

    جنگ استعدادها، بازیگران ABC

  • عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری

    عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری

دوره های آموزشی حرفه ای منابع انسانی

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
دوره آموزشی مدیریت عملکرد کارکنان بر اساس توافقنامه های عملکردی
مخاطب دوره: مدیران واحدهای صف و نیز متخصصان و مدیران منابع انسانی، کارشناسان شرکتیار منابع انسانی؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی آنالیز مشاغل برای تهیه شناسنامه های شغلی به روش هی گروپ
مخاطب دوره: مدیران واحدهای صف و نیز متخصصان و مدیران منابع انسانی، کارشناسان شرکتیار منابع انسانی و کارشناسان طراحی شغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و اعضای کمیته های ارزیابی مشاغل، کارشناسان طبقه بندی مشاغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی بر اساس مدل هی گروپ
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و کارشناسان جبران خدمت و کاارشناسان طبقه بندی مشاغل؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی مدیریت استعدادها
مخاطب دوره: متخصصان و مدیران منابع انسانی و مدیران و کارشناسان آموزش و توسعه؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی برنامه ریزی کارراهه شغلی
مخاطب دوره: مدیران منابع انسانی، جبران خدمت، آموزش؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید
دوره آموزشی طراحی ساختار واحد منابع انسانی پیشرو بر اساس مدل مرسر و دیو اولریش
مخاطب دوره: مدیران منابع انسانی و کارشناسان مهندسی وطراحی ساختار، سیستمها و روشها؛ جهت مشاهده محتوای دوره، روی عکس کلیک کنید

مقالات قبلی به ترتیب بازدید

مطالب کوتاه منابع انسانی