$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
رایان راهبرد چابک؛ مشاوره، آموزش و همکاری در پروژه های بهبود منابع انسانی
در پروژه های بهبود منابع انسانی، همزمان با اجرای مطلوب و استقرار سیستمهای نوین، دانش فنی نیز به تیم کارفرما منتقل می شود
شناخت چالش ها و ارائه ی راهکارها بر اساس الگوهای موفق دنیا
راهکارهای پیشنهادی علاوه بر انطباق با صنایع و وضعیت سازمانهای کشور، در شرکت های موفق دنیا پذیرفته شده و به کار بسته شده اند
آموزش مجازی و وبینارهای مدیریت منابع انسانی
آموزشهای مجازی بر اساس محتوای به روز و کاربردی تنظیم شده اند و فرصت راهنمایی و رفع ابهامات از طریق ایمیل و سایر ابزارهای تکنولوژی اطلاعات نیز وجود دارد

تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

و هر اندازه هم در زمینه سیاستهای نگهداشت نیروی انسانی خوب عمل شود، این موضوع باز هم نمی تواند به طور کامل موجب توقف خروج خدمت کارکنان شود. هرچند از دست دادن نیروهای خوب سخت است، ولی می تواند فرصتی برای یادگیری سازمان فراهم کند. سازمان می تواند از این فرصت برای آگاهی از تجربیات کارکنان در طول خدمت استفاده کند. از این فرصت می توان برای ترمیم خط مشی های مدیریت منابع انسانی استفاده نمود و حتی پلی برای بازگشت استعدادها ساخت. مصاحبه های عمیق خروج خدمت بدین منظور سازماندهی می شوند.

برای اینکه مصاحبه های خروج خدمت اثربخش باشند و بتوان به اطلاعات حاصل از آن اتکا کرد، رعایت برخی اصول ضروری است:

  • از تبدیل مصاحبه خروج خدمت به فرآیندی رسمی برای تکمیل فرمهایی که «باید پر شوند» جلوگیری شود. به همین دلیل مجری این مصاحبه بایستی کارشناسی توانمند و تحلیلگر باشد تا بتواند پاسخها را به دقت تحلیل کرده و به ریشه مشکلی که موجب خروج شده پی ببرد. وی بایستی تا حد ممکن در موضوع و حیطه مورد نظر بی طرف باشد.
  • مصاحبه شونده (فردی که از سازمان خارج می شود) نباید هیچگونه نگرانی درخصوص بیان واقعیات داشته باشد. به همین دلیل برخی از شرکتها این مصاحبه را پس از انجام تسویه حساب نهایی با کارمند انجام می دهند.
  • اگر زمانی حدود چند هفته پس از پایان همکاری برای انجام مصاحبه درنظر گرفته شود، می تواند نتایج قابل اطمینان تری را فارغ از هیجانات اولیه عاید شرکت کند. برخی سازمانها، هدایا یا مراسمی را برای تقدیر از خدمات فرد مستعفی در دوران خدمت مهیا می کنند. به این ترتیب می توان راه بازگشت فرد مستعد را تسهیل نمود.

 

پرسشنامه مصاحبه خروج خدمت

  • چه عواملی باعث شد که به دنبال موقعیت شغلی جدیدی بگردید؟
  • تحت چه شرایطی حاضر خواهید بود که به شرکت برگردید؟
  • آیا قبل از استعفا، در مورد مسائلی که در شرکت داشتید، با کسی صحبت کرده بودید؟
  • آیا فکر می کنید که مدیران ارزش مشارکت و همکاری کارکنان را درک می کنند؟ به نظر شما چطور می توان نگرش مدیران را بهبود داد؟
  • آیا ابهاماتی در مقررات این شرکت وجود دارد؟ چگونه می توان آنها را واضحتر کرد؟
  • آیا فکر می کنید که شرح شغل و مسئولیتهای شما در طول دوران استخدام در این شرکت نسبت به ابتدای شروع به کار تغییر کرده است؟ اگر پاسخ مثبت است، لطفاً بگویید که این تغییر مطلوب بوده یا اینکه شرایط را بدتر کرده؟
  • آیا به نظر شما ابزارها، منابع و شرایط کاری مناسب برای موفقیت در شغلتان مهیا بوده است؟ اگر نه، در چه مواردی با کمبود مواجه بوده اید؟
  • آیا احساس می­کنید که از آموزشهای کافی در طول مدت همکاری برخوردار بوده­اید؟ چگونه می­توان آموزشها را بهبود داد؟
  • بهترین قسمتهای کار و تجربیات شما در طول دوره همکاری با این شرکت کدام موارد بوده است؟
  • سازمان در چه زمینه هایی می­تواند بهبود پیدا کند؟
  • آیا پیشنهاداتی برای ارتقای سطح اخلاق و ارزشهای کارکنان دارید؟

 

  • بسیار مهم است که مصاحبه خروج خدمت را با یک نکته مثبت به پایان برسانید.

مراد احمدی پور - مشاور منابع انسانی

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها