$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
رایان راهبرد چابک؛ مشاوره، آموزش و همکاری در پروژه های بهبود منابع انسانی
در پروژه های بهبود منابع انسانی، همزمان با اجرای مطلوب و استقرار سیستمهای نوین، دانش فنی نیز به تیم کارفرما منتقل می شود
آموزش مجازی و وبینارهای مدیریت منابع انسانی
آموزشهای مجازی بر اساس محتوای به روز و کاربردی تنظیم شده اند و فرصت راهنمایی و رفع ابهامات از طریق ایمیل و سایر ابزارهای تکنولوژی اطلاعات نیز وجود دارد

مهارتهای تسهیلگری منابع انسانی Facilitation Skills

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در مدلهای نوین مدیریت منابع انسانی بر نقش تسهیلگر بودن منابع انسانی تأکید زیادی می شود. از منابع انسانی انتظار می رود که به جای بر عهده گرفتن فعالیتهایی نظیر سازماندهی و طراحی ساختار، آنالیز و طراحی شغل، ارزیابی و جبران خدمت و پاداش، که اصالتاً مسئولیت مدیر واحد عملیاتی و اجرایی است، آنها را به مالک اصلی آن واگذارده و خود نقش تسهیلگر را بر عهده بگیرد. اما نقش تسهیلگر چیست؟

تسهیلگری یکی از شایستگی های اساسی برای هر کسی است که در تیم کاری مسئولیت هدایت را بر عهده گرفته و یا در رأس کمیته ای فعالیت می کند و یا واحدی را مدیریت می کند.

تسهیلگری راهی برای رهبری بدون در اختیار گرفتن عنان آن است. نقش یک تسهیل کننده، وادار کردن دیگران برای بر عهده گرفتن مسئولیت و هدایت است. در این راستا وی باید فعالیتهای ذیل را در ایفای نقشش انجام دهد:

  • کمک به گروه برای تعریف هدف اساسی و همینطور اهداف مشخص آن
  • کمک به اعضا برای ارزیابی نیازهایشان و خلق برنامه هایی برای دستیابی به آنها
  • فراهم نمودن فرآیندهایی که به اعضا کمک می کنند از وقتشان به نحو بهینه ای استفاده نموده و تصمیماتی با کیفیت بالا بگیرند
  • راهنمایی مباحثات گروهی برای اینکه در مسیر صحیح حرکت کنند
  • یادداشت برداری از نکات مهم برای انعکاس عقاید اعضا
  • کمک به گروه برای درک فرآیندهای آن و کمک به عملکرد مؤثرتر
  • اطمینان از اینکه مفروضات روشن بوده و آزمایش شده اند
  • استفاده از توافق جمعی برای کمک به گروه در تصمیم گیری به طوریکه نظرات تمامی اعضا درنظر گرفته شده باشد
  • پشتیبانی از اعضا در مدیریت روابط پر جنب و جوش بین فردی خود
  • مهیا نمودن بازخورد برای اعضای گروه تا بتوانند پیشرفت خود را سنجیده و تغییرات متناسب را لحاظ کنند.
  • مدیریت تعارضات با استفاده از رویکردهای همکارانه
  • ایجاد محیطی که در آن اعضا از تجربیات مثبت و ارزنده بهره مند شوند؛ در حالی که در جهت دستیابی به اهداف گروه نیز حرکت می کنند.

 

مطالب، یادداشتها و مقالات مرتبط:

رهبری تلاشهای تغییر
در زمان تغییر، فرهنگ را در اولویت اول قرار دهید
تغییر منبع باز
سیر روانی مدیریت تغییر در سازمان
تغییر را به صورت کارآ مدیریت کنید (گزارش سمینار 23 ژوئن 2012 SHRM)
نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی
بوروکراسی در منابع انسانی
چالشهای منابع انسانی ژاپن
بازی بی برنده HR در تخت گاز
اصول اخلاقی و حرفه ای HRM
مراحل بلوغ سازمانی منابع انسانی سازمان
ممیز منابع انسانی HR Auditor
مزایا و معایب برونسپاری منابع انسانی
دانلود فرآیند منابع انسانی
دفتر کار آینده
بازطراحی واحد منابع انسانی
کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador
منابع انسانی فعال یا منفعل
90 روز اول کاری مدیر منابع انسانی
مزیت مدلهای جهانی HR
واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات
در حاشیه استفاده از شیوه نوین منابع انسانی به عنوان یک راهکار عمومی شهری
رتبه ایران در گزارش سرمایه انسانی 2016
تعداد کارکنان منابع انسانی
منابع انسانی چابک
گوگل مَپ می گوید که کارکنانتان کجا هستند
گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی
درس های منابع انسانی پارالمپیک
بهاریه و شکل دهی جدید برای منابع انسانی
مدل منابع انسانی بومی یا جهانی؛ مسأله این است
برون سپاری عملیات منابع انسانی
توصیه مرسر برای صد روز اول CHRO
چک لیست برون سپاری حقوق و دستمزد
دانلود فایلهای متنی
دانلود فایلهای صوتی تصویری
دوره مدیریت منابع انسانی پایه
کاتالوگ خدمات رایان راهبرد چابک
کانالهای تخصصی منابع انسانی در تلگرام
بهبود و توسعه کیفی شایستگی‌ها
شایستگی های HRM پسا تحریم
شکاف در شایستگی های میانی
ویژگی های رهبران بالقوه
مهارتهای لازم برای تعریف شایستگی انجام شغل O*net
نگرش متخصص منابع انسانی
مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟
آمادگی لازم برای حرفه ای شدن SVP
مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها