$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
رایان راهبرد چابک؛ مشاوره، آموزش و همکاری در پروژه های بهبود منابع انسانی
در پروژه های بهبود منابع انسانی، همزمان با اجرای مطلوب و استقرار سیستمهای نوین، دانش فنی نیز به تیم کارفرما منتقل می شود
آموزش مجازی و وبینارهای مدیریت منابع انسانی
آموزشهای مجازی بر اساس محتوای به روز و کاربردی تنظیم شده اند و فرصت راهنمایی و رفع ابهامات از طریق ایمیل و سایر ابزارهای تکنولوژی اطلاعات نیز وجود دارد
خدمات تخصصی منابع انسانی
شامل مشاوره و برون سپاری پروژه های بهبود
ارائه خدمت تخصصی به شرکتهای متقاضی بر اساس مدل هی گروپ
دوره های کارگاهی حضوری
بر اساس محتوای دوره های معادل بین المللی
شامل آنالیز مشاغل، ارزیابی مشاغل، جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ و تدوین استاندارد آموزشی به روش دیکوم

پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پارادوکس سیمسون (Simpson) ، یک پارادوکس آماری است که طی آن، روندهای مشاهده شده در چند گروه وقتی که گروهها با هم ترکیب می شوند، برعکس می شود. این پارادوکس به راحتی می تواند موجب انحراف در محاسبات عملکردی و در نتیجه بی عدالتی در محاسبه و پرداخت پاداش عملکردی شود

اگر به این شیوه پاداش می دهید، حتماً از این پارادوکس و راههای رفع آن آگاه باشید.

به مثال زیر توجه کنید:

شرکتی به کارکنان قسمت مونتاژ بر اساس میزان تولید بدون عیب پاداش می دهد کارمند "الف" در دو دوره متوالی از کارمند "ب" بهتر عمل کرده است و در هر دو دوره پاداش دریافت کرده است ( جدول 1)

 

جدول 1

 

درصد مونتاژ بدون اشتباه در هفته اول

درصد مونتاژ بدون اشتباه در هفته دوم

درصد نتایج کلی مونتاژ بدون اشتباه

کارمند الف

30

90

35

کارمند ب

10

60

55

 

 اما وقتی که به نتیجه کار هر دو در پایان دو دوره توجه می کنیم، (ستون آخر جدول 1) متوجه می شویم که کارمند "ب"  بهتر عمل کرده است . جدول تعداد تولید ( جدول 2 ) را برای مشخص شدن این پارادوکس ببینید:

 

جدول 2

 

تعداد کل قطعات مونتاژ شده

تعداد قطعات مونتاژ شده بدون اشتباه

در صد مونتاژ بدون اشتباه

کارمند A

هفته اول

100

30

30

هفته دوم

10

9

90

نتایج کلی

110

39

35

کارمند B

هفته اول

10

1

10

هفته دوم

100

60

60

نتایج کلی

110

61

55

 

در جدول دوم مشخص است که کارمند "الف" در مجموع 110 مونتاژ داشته که از این تعداد 39 مونتاژ (35%) بدون اشتباه بوده و کارمند "ب" در مجموع 110 مونتاژ داشته که از این تعداد 61 مورد (55%) بدون اشتباه بوده است؛ واضح است که کارمند "ب" در این بازه موفقتر عمل کرده و مستحق پاداش است. درحالی که نتایج دوره ای عکس این را بیان می کرد.

از این داستان می توان سه درس اخلاقی در جبران خدمت گرفت:

  • اول اینکه تصمیم بگیرید که واقعا بر چه مبنایی می خواهید پاداش دهید. در مثال ذکر شده آیا می خواهید برای هر دوره پاداش دهید یا به مجموع دوره ها و یا هر دو؟
  • دومین نکته این است که وقتی مجموعه های داده ای که اندازه های مختلفی دارند را با هم ترکیب می کنید، به اندازه کافی احتیاط کنید.
  • سوم اینکه به جزئیات داده ها نگاه کنید تا به درستی متوجه شوید که چه اتفاقی در حال وقوع است.

 

مطالب، یادداشتها و مقالات مرتبط:

ارائه بازخورد منفی
جنگ استعدادها، بازیگران ABC
سنجش اثربخشی کارکنان – مدل هی گروپ
بازخوردهای ساندویچی در مرور عملکرد کارکنان
سوالات اساسی در جلسات مرور عملکرد
مدیریت عملکرد؛ نه به روش سنتی
مدیریت عملکرد سنتی/ چابک
هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش
مدیریت عملکرد چابک کارکنان
9 فعالیت اساسی برای مدیریت مؤثر دورکاری
موفقیت بدون استخدام ستاره های گران قیمت
مدیریت و ارزیابی عملکرد؛ ابزار روزآمد پیشبرد اهداف سازمان
شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road
گامهایی برای اجرای مدیریت عملکرد اثربخش
مدیریت عملکرد؛ مورد کاوی نوکیا
دوره مدیریت عملکرد بر اساس توافقنامه عملکردی
جبران خدمت انگیزشی و کارانه
اطلاع‌رسانی مزایا به کارکنان
قیمت در بازار کار؛ بسته جبران خدمت
واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد
استراتژی جبران خدمت و مدیران صف
اصطلاحات کلیدی در جبران خدمت
پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی
اولویتهای نسلی برای جبران خدمت و مزایا
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)
بهینه کردن اثر تقدیر و تشکر از کارکنان
تحلیل بازار در جبران خدمت
حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی
استراتژی جبران خدمات و نگهداشت
خلق طبقه های پرداخت در سازمان
چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه
هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش
استراتژی های پاداش و استعدادها
گامهای اصلاح جبران خدمت
جبران خدمت عادلانه و رقابتی
بخشنامه های مزد در سالهای مختلف
جبران خدمت
گفت‌وگو درباره دستمزد در مصاحبه شغلی
چک لیست برون سپاری حقوق و دستمزد
پایین بودن دستمزد زنان نسبت به مردان تبعیض آمیز است
رویکرد کارراهه ای به پاداش
دوره آموزشی حرفه ای جبران خدمت عادلانه و رقابتی

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها