$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
رایان راهبرد چابک؛ مشاوره، آموزش و همکاری در پروژه های بهبود منابع انسانی
در پروژه های بهبود منابع انسانی، همزمان با اجرای مطلوب و استقرار سیستمهای نوین، دانش فنی نیز به تیم کارفرما منتقل می شود
آموزش مجازی و وبینارهای مدیریت منابع انسانی
آموزشهای مجازی بر اساس محتوای به روز و کاربردی تنظیم شده اند و فرصت راهنمایی و رفع ابهامات از طریق ایمیل و سایر ابزارهای تکنولوژی اطلاعات نیز وجود دارد
دوره مجازی مدیریت عملکرد
قابل برگزاری به صورت اختصاصی برای شرکتها
حاوی کلیپ و صوت توضیحات آن به همراه فرمها و مستندات مورد نیاز
دوره مجازی طراحی ساختار
قابل برگزاری به صورت اختصاصی برای شرکتها
حاوی کلیپ و صوت توضیحات آن به همراه فرمها و مستندات مورد نیاز
دوره مجازی سازماندهی و ساختار منابع انسانی
بر اساس مدل اولریش / مرسر؛ قابل برگزاری به صورت اختصاصی برای شرکتها
حاوی کلیپ و صوت توضیحات آن به همراه فرمها و مستندات مورد نیاز
دوره مجازی مدیریت استعدادها
قابل برگزاری به صورت اختصاصی برای شرکتها
حاوی کلیپ و صوت توضیحات آن به همراه فرمها و مستندات مورد نیاز
دوره مجازی کارراهه شغلی و نظام ارتقا
قابل برگزاری به صورت اختصاصی برای شرکتها
حاوی کلیپ و صوت توضیحات آن به همراه فرمها و مستندات مورد نیاز
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از مهمترین نکات مصاحبه تلفنی این است که به خاطر داشته باشید مصاحبه تلفنی چیزی بیش از یک تست سرسری برای قضاوت در مورد اینکه شایسته مصاحبه حضوری هستید یا نه نیست. شرکتها این کار را برای صرفه جویی در زمان و هزینه انجام می دهند. چون گاهی متقاضیان شغلها، رزومه های فریبنده دارند ولی نمی توانند ارتباط برقرار کنند. مهارتهای ارتباطی ضعیف و کمبود اشتیاق دو دلیل عمده ای هستند که باعث استخدام نشدن افراد می شوند.

 

برای شرکتها غیر ممکن است که تنها با خواندن رزومه تان بفهمند که این شایستگی ها را دارید. ولی یک مصاحبه گر خوب، در یک مصاحبه پنج دقیقه ای می تواند به خوبی آن را تشخیص دهد.

مصاحبه های تلفنی معمولاً بین بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می کشند. به طور معمول مدیر منابع انسانی و یا یک کارشناس منابع انسانی به شما تلفن می کنند. البته گاهی نیز ممکن است مدیر استخدام این کار را انجام دهد. در موارد نادری هم یک کنفرانس تلفنی چند نفره با منابع انسانی و مدیر واحد مربوطه هماهنگ می شود. اینکه افراد صاحب اختیار بدین ترتیب تحت تأثیر شما باشند، معمولاً می تواند نشانه ی خوبی باشد. در غیر اینصورت چرا باید دو نفر وقتشان را برای صحبت با شما اختصاص دهند؟ مصاحبه های تلفنی تمایل به سردی دارند. در این وضعیت مشاهده خواهید کرد که مدیران و افراد منابع انسانی می خواهند با سرعت کار مناسب برای کسب و کار را انجام دهند و از این مرحله بگذرند. از این مسأله ناراحت نبوده و سر باز نزنید. از اینکه رزومه تان توانسته به اندازه کافی برای یک جلسه سریع علاقه ایجاد کند خوشحال باشید. به خاطر داشته باشید که تاکنون کسی یک رزومه را استخدام نکرده است.

فردی که شما را مصاحبه می کند، احتمالاً یک فرم یکی دو صفحه ای با سؤالات از پیش مشخص شده را مورد استفاده قرار می دهد. آنها معمولاً رزومه شما را نیز به عنوان دستور جلسه استفاده می کنند. مطلب حاضر یکی از نکات مربوط به این نوع مصاحبه شغلی است که برای دانستن مفید است.

مصاحبه تلفنی از نوع مصاحبه های غربال گری است؛ مخصوصاً اگر با فردی از واحد منابع انسانی صحبت می کنید. به عبارت دیگر، کمی بیشتر از یک مصاحبه ی رو در رو احساس دفاعی بودن خواهید داشت. به هر حال دانستن برخی از کلیدهای تکنیک های مصاحبه شغلی می تواند از اضطرابتان بکاهد.

مشغولیت ذهنی مصاحبه گر در این وضعیت پیدا کردن هر نوع مشکل، سؤال و شکاف در رزومه تان است که می تواند شما را غربال کند به طوری که باعث نشود که مدت زمان زیادی را با فرد نامناسب تلف کنند.

از سوی دیگر، اگر شما آنها را با پاسخهایتان تحت تأثیر قرار دهید، آماده باشید که در انتهای مصاحبه تلفنی، برای یک مصاحبه حضوری دعوت شوید.

هشت نکته مصاحبه که می توانند موجب برجستگیتان شوند، از این قرار است.

نکته شماره یک:

تقاضا کنید که مصاحبه کننده در یک زمان مشخص با شما تماس بگیرد. منتظر ماندن در تمام طول روز برای یک تلفنی مهم، مخل اعصاب بوده و آزار دهنده است.

نکته شماره دو:

برای مصاحبه تلفنی خوب آماده شوید. یک مزیت مصاحبه تلفنی این است که می توانید یادداشتها یا هر چیزی که به حافظه کمک کند، در مقابلتان داشته باشید.

نکته شماره سه:

از مصاحبه روی تلفن همراهتان ابا داشته باشید. تکنولوژی عالی است، ولی نمی توانم به شما بگویم که چند بار تلفن قطع شد و یا از سوی دیگر خط می شنیدم «الو، الو ... آیا هنوز پشت خط هستید ... الو، الو ...آیا صدایم را می شنوید؟»

نکته شماره چهار:

صدای صندوق صوتی خود را تغییر دهید. بعضی از افراد فکر می کنند که اگر بچه چهار ساله شان پیغام صندوق صوتی بگذارد با مزه است. دیگران احساس غیر معمولی از شوخی که آنها دوست دارند با دیگران بکنند، دارند.

نکته شماره پنج:

به تلفنهای پشت خطی جواب ندهید. حتی اگر توانستید آن را غیر فعال کنید، بهتر است.

نکته شماره شش:

آماده باشید که زمان مناسب برای مصاحبه را پیشنهاد دهید. از پرسیدن در مورد مصاحبه نهراسید. وقتی که مصاحبه به نتیجه رسید، به مصاحبه کننده چند تاریخ که در آن شما برای مصاحبه آماده هستید، ارائه دهید.

نکته شماره هفت:

خودتان باشید، ولی به خاطر داشته باشید که تلفن دستگاه سردی است. متخصصان ارتباطات می گویند که 80% از ارتباطاتمان با فرد دیگر به صورت غیر کلامی است. گرفتن احساس کسی با صدا از طریق تلفن بسیار سخت است. مطمئن شوید که موقع صحبت، حتماً لبخند می زنید.

نکته شماره هشت:

انتظار وقفه های سکوت را در طول مصاحبه تلفنی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که قبلاً گفته شد شخصی که در حال مصاحبه با شماست، در زمان صحبت، مشغول پر کردن فرم نیز هست. در زمانی که به سؤالاتشان پاسخ می دهید، آنها مشغول نوشتن پاسخهایتان بر روی فرمها هستند.

اغلب مصاحبه کننده ها روی این موضوع تمرکز می کنند و وقتی که صحبت را تمام می کنید، بازخوردهای کلامی نمی دهند. در یک مصاحبه معمولی این اتفاق نخواهد افتاد. شما به سرعت پاسخهایی مبنی بر اینکه حرفتان را فهمیده اند و یا با شما موافقند دریافت می کنید. حتی موقعی که سرشان را تکان می دهند یا لبخند می زنند، نوعی بازخورد است که در مورد تلفن چنین نیست. نگذارید که این اتفاق در طول مصاحبه تلفنی برایتان بیفتد. از وسوسه صحبت مداوم به خاطر اینکه تاب ایستادن در سکوت را ندارید، بپرهیزید.

ترجمه: سایت رایان راهبرد چابک

http://www.job-interview-wisdom.com/phone-interview-tips.html

 

 

مطالب، یادداشتها و مقالات مرتبط:

کانون های ارزیابی در HRM
لینکدین: جذب و نگهداری 2016
رزومه یا سی وی؟
برنامه رجوع به کارکنان Employee Referral Program
کارکنان بومرنگی؛ Boomerang Employees
سؤالات کاربردی مصاحبه HR
ویدئوی زبان بدن در مصاحبه
مزایای مشوق جذب کارکنان
راهنمایی هایی کاربردی برای استخدام کارمند جدید
هفت نکته برای اولین روز ورود یک کارمند تازه وارد
مصاحبه بر اساس شایستگی
آسان‌ترین مسیر برای رسیدن به شغل مناسب کدام است؟
در مصاحبه شغلی از این پاسخ ها بپرهیزید
هشت راه حل آسان برای پذیرفته شدن در مصاحبه استخدامی
راهنمایی هایی کاربردی برای استخدام کارمند جدید
آیا در مصاحبه استخدامی دنبال ابرمرد می گردیم؟
ده سؤال که قبل از استخدام کارمندی با تحصیلاتMBA باید از خود بپرسید
نکاتی در مورد جذب نیروی انسانی با محوریت رزومه
اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو
درج فرصتهای استخدامی منابع انسانی و اداری
فرصتهای استخدامی مدیریت منابع انسانی
فرصتهای استخدامی امور اداری

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتهای تخصصی برای حرفه ای های منابع انسانی

اهمیت و تکنیکها و پرسشهای مصاحبه خروج خدمت

اهمیت و تکنیکها و پرسشهای مصاحبه خروج خدمت

خروج خدمت یکی از مهمترین تصمیمات کارکنان و نوع واکنش در برابر آن یکی از مهارتهای مهم متخصصان...

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

افراد چه نوع همکارانی را ترجیح می دهند؟ وقتی که حق انتخاب به خودشان داده شود، چه کسانی را ترجیح...

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

اصطلاح (Talent Crunch) برای کمبود استعدادها و نیروی انسانی ماهر در سازمانها استفاده می شود به یک...

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

یکی از دغدغه های سازمانها و مدیرانشان پس از اعمال تغییرات و اصلاح سیستم جبران خدمت، نحوه اطلاع...

شیوه های منابع انسانی و مدیریت عملکرد

شیوه های منابع انسانی و مدیریت عملکرد

گزارش شرکت مک کینزی از مطالعه انجام شده بر روی نظرات مدیران ارشد اجرایی شرکتها

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

اگر مدیر یا متخصص منابع انسانی بوده و از عناوینی اینچنینی برخوردار هستیم، آیا فرصتی پیدا کرده...

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

بر اساس نتایج مطالعه ی جهانی مرسر در سال 2019 هرروزه، گزارشهایی در مورد رویکردها، تکنولوژیها یا...

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

مسئولیت و مسئولیت پذیری به عنوان لازمه ی انجام شدن امور، همواره یکی از موضوعات پراهمیت در صنایع...

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

سازمانهای زیادی این روزها از تستها برای شناخت ویژگی های افراد استفاده می کنند و متأسفانه در اغلب...

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

کاندیداها و کارکنان، سازمانهایی را که از کارکنانشان در طی مسیر شغلی حمایت می کنند، به سایر...

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

شرکت مشاوره ای مرسر مطالعه ای در سال 2018 انجام داد و بر اساس یافته های حاصل از آن، موارد ذیل را...

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

اجرای پروژه های بهبود مدیریتی و استقرار مدلهایی که از بهینه کاوی نمونه های موفق حاصل می شوند،...

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

کلیپی بی نظیر از توصیه های مدیر سابق عملیات منابع انسانی گوگل مدیر عملیات منابع انسانی گوگل در...

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

اکنون با فرارسیدن فصل بهار و سال نو؛ زمان مناسبی برای تعریف دوباره سرفصل فعالیتها و بازطراحی...

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

از پنجره بیرون را تماشا می کنم جوانی ۲۰، ۳۰ ساله که ماسکی تیره هم به چهره دارد و با لباسی تیره...

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

برای این که بتوانیم نسبت دانشگاه، صنعت و بازار را با یکدیگر و با جامعه به خوبی درک و توصیف کنیم،...

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

به لطف پدربزرگ؛ دوره ای در کودکی، همراه کشاورزان زیسته ام. به روشنی، آنچه که تفاوت سبک کار و...

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

معرفی اتومبیلی که توانایی استخدام مکانیکش را دارد در نمایشگاه اتومبیل بلژیک

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

 گردهمایی یک روزه مدیران ارشد منابع انسانی دنیا به صورت آنلاین در 18 سپتامبر گذشته (برابر با 27...

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

آیا به این فکر کرده اید که برای آگهی جذب در واحد منابع انسانی به دنبال افرادی با سابقه فعالیت و...

مزیت مدلهای جهانی HR

مزیت مدلهای جهانی HR

برخی از توصیه های مدیریتی که فارغ از آنچه که در شرکتهای پیشرو دنیا می گذرد، جنگلی از مدلها و...

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

مؤسسه ­ی مک­ کینزی در خصوص میزان چابکی (Agile) واحدهای عملکردی (سازمان، شرکت، واحد عملیاتی و...)...

  • اهمیت و تکنیکها و پرسشهای مصاحبه خروج خدمت

    اهمیت و تکنیکها و پرسشهای مصاحبه خروج خدمت

  • احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

    احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

  • کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

    کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

  • انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

    انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

  • شیوه های منابع انسانی و مدیریت عملکرد

    شیوه های منابع انسانی و مدیریت عملکرد

  • آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

    آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

  • تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

    تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

  • رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

    رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

  • برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

    برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

  • حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

    حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

  • روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

    روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

  • درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

    درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

  • مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

    مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

  • بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

    بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

  • سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

    سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

  • دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

    دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

  • نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

    نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

  • اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

    اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

  • دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

    دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

  • مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

    مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

  • HRBP* در 2025

    HRBP* در 2025

  • مزیت مدلهای جهانی HR

    مزیت مدلهای جهانی HR

  • منابع انسانی فعال یا منفعل

    منابع انسانی فعال یا منفعل

  • زود بازنشسته شویم یا دیر؟

    زود بازنشسته شویم یا دیر؟

  • شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

    شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

  • برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

    برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

  • مزایا برای کارکنان فردا

    مزایا برای کارکنان فردا

  • مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

    مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

  • طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

    طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

  • لایه زدایی برای چابکی

    لایه زدایی برای چابکی

  • برپایی تعهدو تعلق در سازمان

    برپایی تعهدو تعلق در سازمان

  • رویکردهای آتی در سازماندهی کار

    رویکردهای آتی در سازماندهی کار

  • کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

    کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

  • رویکرد کارراهه ای به پاداش

    رویکرد کارراهه ای به پاداش

  • ابعاد کار انعطاف پذیر

    ابعاد کار انعطاف پذیر

  • نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

    نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

  • مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

    مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

  • گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

    گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

  • حیطه نظارت مناسب مدیران

    حیطه نظارت مناسب مدیران

  • دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

    دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

  • منابع انسانی چابک

    منابع انسانی چابک

  • تعداد کارکنان منابع انسانی

    تعداد کارکنان منابع انسانی

  • پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

    پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

  • مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

    مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

  • ابزار خط زندگی (Lifeline)

    ابزار خط زندگی (Lifeline)

  • پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

    پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  • الگوهای مرخصی استحقاقی

    الگوهای مرخصی استحقاقی

  • گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

    گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

  • واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

    واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

  • مدیریت عملکرد چابک کارکنان

    مدیریت عملکرد چابک کارکنان

  • پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

    پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

  • چالش کسب و کار: نسل Y

    چالش کسب و کار: نسل Y

  • گامهای اصلاح جبران خدمت

    گامهای اصلاح جبران خدمت

  • محاسبه ROI در آموزش

    محاسبه ROI در آموزش

  • بازطراحی واحد منابع انسانی

    بازطراحی واحد منابع انسانی

  • 9 نشانه فرهنگ کاری سمی

    9 نشانه فرهنگ کاری سمی

  • مزایای مشوق جذب کارکنان

    مزایای مشوق جذب کارکنان

  • انجمن مجازی منابع انسانی

    انجمن مجازی منابع انسانی

  • مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

    مدیریت عملکرد سنتی/ چابک

  • دانلود فرآیند منابع انسانی

    دانلود فرآیند منابع انسانی

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها