$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از دغدغه های سازمانها و مدیرانشان پس از اعمال تغییرات و اصلاح سیستم جبران خدمت، نحوه اطلاع ­رسانی نتایج و فرآیند و نیز سطح اطلاعات قابل انتشار است. این اطلاعات می تواند همچون تیغی دولبه عمل کند؛ از سویی عدم ارائه اطلاعات کافی و فضای ابهام­ آلود پدید آمده، دامن زدن به شایعات و سوء استفاده ­ها را موجب می­ شود و از سویی دیگر انتشار بیش از حد اطلاعات می تواند ابهامات جدید و آسیب زننده ایجاد کند و حتی به موقعیت رقابتی شرکت در فضای جنگ استعدادها (که در بازار کار بین شرکتها و رقبا برقرار است) ضربه زند. به همین دلیل تدوین برنامه اطلاع رسانی و عمل بر اساس آن می­ تواند موفقیت یا شکست یک برنامه جبران خدمت که معمولاً با هزینه بالایی نیز همراه است را رقم زند.

بر اساس یافته های مدیریت منابع انسانی، افراد معمولاً نرخی را بر اساس فعالیتهایشان در برابر خروجی کارشان شکل می دهند و آنگاه مقدار آن را با مقادیر افراد دیگر در شغلهای مشابه مقایسه می کنند. این نرخ ذهنی است و روشن است که بسیاری از کارکنان اطلاعات و مهارت کافی برای مقایسه خود و دیگران در جنبه های مختلف نظیر هدفگذاری انجام شده و خروجی عملکرد دیگران را در دست ندارند و این نرخ ذهنی می تواند غیرمنصفانه محاسبه شود؛ به طوریکه ممکن است کارمند عملکرد خود را بالاتر از حد واقع و عملکرد دیگران را نیز پایینتر از حد واقع برآورد کرده و بدین ترتیب احساس بی عدالتی کند. در نتیجه مشاهده اختلاف بین نرخ من و نرخ شخص مورد مقایسه، وی انگیزه اش را از دست داده و با کاهش سطح عملکرد برای از میان برداشتن نابرابری تلاش کند. به همین دلیل و دلایل مربوط به محرمانگی درآمد هر فرد، سطوح پرداخت هر کارمند تنها به خود وی اطلاع رسانی شده و وی نیز موظف است که از افشای این اطلاعات نزد دیگران برحذر شود. نحوه برخورد با افرادی که در حفظ محرمانگی پرداخت تلاش کافی نمی کنند باید همچون افشای سایر اطلاعات محرمانه شرکت نظیر برنامه های آتی، داده ها و اطلاعات عملکرد شرکت و تولیدات شرکت در زمینه نرم افزارها در مقررات انضباطی به صورت شفاف ذکر گردد.

از سوی دیگر یک خط مشی مناسب سازمانی در مورد جبران خدمت، کارفرمایان و کارکنان را از اینکه اطلاعات جبران خدمتشان را فاش کنند، بر حذر می دارد. اطلاعات فاش شده به راحتی می ­تواند رقبا را از سطوح پرداخت در شرکت مطلع کرده و سیاستگذاری جبران خدمت را برایشان تسهیل کند و حتی امکان فراهم نمودن پیشنهادات اغوا کننده در مقابل کارکنان شرکت رقیب را فراهم نماید.

از سوی دیگر برنامه جبران خدمت تنها اگر توسط کارکنان درک و پذیرفته شود می­ تواند به عنوان یک انگیزه در نظر گرفته شود، که این موضوع نشان دهنده اهمیت اطلاع رسانی و ارتباطات است. این کار در راستای انتظارات کارکنان در مورد اطلاع از مسائلی که بر آنها تاثیر می­ گذارد نیز می باشد. کارکنان مشخصاً انتظار دارند که در مورد برنامه ­هایی که سطوح و میزان جبران خدماتشان را تعیین می­ کنند، اطلاع داشته باشند.

هر کدام از ذینفعان این برنامه و افرادی که از آن متأثر می شوند شامل کارکنان، مدیران و متولیان امور منابع انسانی به محتوای اطلاع رسانی متناسب با مسئولیت و وظایفشان نیاز دارند. حدود معمول برای این اطلاع رسانی به شرح ذیل است:

فلسفه جبران خدمات شامل نکات مورد توجه و انتظارات شرکت از کارکنان و منطقی که برای سیستم پرداخت و جبران خدمت وجود دارد و مستندات مشاغل و نتایج فرآیند ارزیابی مشاغل و عوامل دخیل در پرداخت و خط­مشی­ها و رویه­های مرتبط، بخشی از این برنامه اطلاع رسانی است.

مخاطبان متفاوت نیازهای اطلاع رسانی متفاوتی دارند. منابع انسانی باید برای پاسخ به این نیازهای متفاوت هدف گذاری کند. مدیریت ارشد در طی جلسه ای بایستی از پیام اساسی و تغییرات و هزینه های اجرای برنامه مطلع شود. متولیان منابع انسانی، مدیران میانی و سرپرستان نیز بایستی بر اساس مسئولیتهایی که بر عهده می گیرند، در این خصوص آموزشهای جدی تری را طی کنند. آموزش مدیران شامل تمرین تصمیم گیری در مورد مسائل پرداخت است که معمولا چند ساعت طول می­کشد. مدیران کارآزموده بایستی بتوانند مسائل مهم مرتبط با جبران خدمت را به خوبی برای مجموعه کارکنان واحد خود تشریح کنند و در صورت نیاز، از کارشناسان منابع انسانی نیز در کنار خود کمک بگیرند. مدیرانی که از این مسئولیت طفره می روند، ناخواسته در جهت خلاف منابع سازمان گام بر می دارند.

ضروری است که کارکنان از طریق برگزاری جلسات و سمینارهای اطلاع رسانی، از برنامه جبران خدمات مطلع شوند. انتشار یادداشتها و کلیپهایی که در جلسات با کارکنان، خبرنامه ها و سایر رسانه های سازمان پخش می شوند برای انتقال پیامهای اساسی مناسبند که باید توسط پرسش و پاسخ پشتیبانی شود.

به طور خلاصه محتوای اطلاعاتی که باید به کارکنان انتقال داده شود، شامل موارد ذیل است:

  • فلسفه جبران خدمت و موارد پر اهمیت که شرکت حاضر است برای آنها پاداش پرداخت کند
  • نحوه ارزیابی عوامل عملکردی و شاخصهای نشانگر عملکرد برای شغل فرد
  • منابع داده ای مورد استفاده در محاسبه شاخصها و سیستم محاسبه و نتایج دوره عملکردی هر فرد و بازخورد
  • برنامه توسعه فردی متصل به نتایج عملکردی
  • فرصتهای ارتقای موجود و میزان تأثیر ارتقای شغلی/ گرید (گروه) و سطوح عملکردی بر پرداخت

 

مراد احمدی پور - مشاور منابع انسانی

 

مطالب مرتبط:

جبران خدمت انگیزشی و کارانه
اطلاع‌رسانی مزایا به کارکنان
قیمت در بازار کار؛ بسته جبران خدمت
واحد مناسب برای اداره امور حقوق و دستمزد
استراتژی جبران خدمت و مدیران صف
اصطلاحات کلیدی در جبران خدمت
پاداش به کارکنان در شرایط سخت اقتصادی
اولویتهای نسلی برای جبران خدمت و مزایا
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
نحوه پاداش به مدیر ارشد اجرایی (CEO)
بهینه کردن اثر تقدیر و تشکر از کارکنان
تحلیل بازار در جبران خدمت
حقوق و مزایا در سازمان‌های عمومی و دولتی
استراتژی جبران خدمات و نگهداشت
خلق طبقه های پرداخت در سازمان
چک لیست برنامه ریزی پاداش کارانه
هدف گیری: ارتباط عملکرد و پاداش
استراتژی های پاداش و استعدادها
گامهای اصلاح جبران خدمت
پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی
جبران خدمت عادلانه و رقابتی
بخشنامه های مزد در سالهای مختلف
جبران خدمت
چک لیست برون سپاری حقوق و دستمزد
پایین بودن دستمزد زنان نسبت به مردان تبعیض آمیز است
رویکرد کارراهه ای به پاداش
دوره آموزشی حرفه ای جبران خدمت عادلانه و رقابتی

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتهای تخصصی برای حرفه ای های منابع انسانی

جبران خدمت و بحران کرونا

جبران خدمت و بحران کرونا

گزارش مؤسسه ی کورن فری - هی گروپ در خصوص جبران خدمت و مزایا پس از کرونا

نسخه به روز از منابع انسانی شرکت­یار (HRBP 2.0)

نسخه به روز از منابع انسانی شرکت­یار (HRBP 2.0)

این مطلب درخصوص مدل نوین مدیریت منابع انسانی: منابع انسانی شرکتیار HR Business Partner و نسخه ی...

میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه

میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه

گزارش پیمایش دیدگاه های کارکنان شرکت های ایرانی در خصوص میزان حمایت شرکت محل فعالیت از کارراهه...

مهارت های نرم، مکمل مهارت های فنی

مهارت های نرم، مکمل مهارت های فنی

مهندس آرش، سرپرست و توسعه دهنده ی ارشد نرم افزار در شرکت بیمه ی ایکس، که در درک نیازمندی هایی که...

واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری

واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری

شرایط تحمیلی کرونا باعث شده که بسیاری از شرکت­ها/ افراد به مزایای این روش بیشتر فکر کنند؛ هرچند...

مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)

مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)

همه­ گیری کرونا، همچون هر بحران دیگری، بازنگری در اسباب و مقدمات سیستم مدیریت عملکرد مخصوصاً...

مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور

مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور

اگر سرپرستی تیمی را بر عهده دارید و یا آموزش گروهی از دانش­ آموزان و یا دانش­جویان به شما سپرده...

توزیع اجباری در مدیریت عملکرد

توزیع اجباری در مدیریت عملکرد

آیا سیستم توزیع اجباری روش مناسبی برای کنترل سیستم ارزیابی عملکرد است؟ آیا موجب دور شدن از هدف...

حداقل مزد و میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1399

حداقل مزد و میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1399

مصوبه مورخ 20/1/1399 شورای عالی کار در مورد میزان افزایش حداقل مزد کارگران و افزایش حقوق سایر...

گیک ها؛ شیفتگان کامپیوتر و تکنولوژی

گیک ها؛ شیفتگان کامپیوتر و تکنولوژی

در دنیای کسب­ وکار این کلمه که به­ صورت ترکیبی با کارگران به کار می ­رود (Geek Workers) مفهومی...

برون رفت از دام جوایز و مدلها

برون رفت از دام جوایز و مدلها

واحد منابع انسانی در برخی سازمانها و شرکتها در سالهای اخیر به کودک بیش فعالی شبیه شده که حواسش...

شاخصهای سنجش جانشین پروری

شاخصهای سنجش جانشین پروری

برنامه­ های جانشین­ پروری مثل سایر برنامه ­های مدیریت منابع انسانی نیاز به پایش و بازنگری دوره...

بازنگری در جبران خدمت پس از 2020

بازنگری در جبران خدمت پس از 2020

پاداشها باید برنامه ­ای برای کارکنان شیفته کامپیوتر و و کارکنانی که به صورت موقت با شرکت همکاری...

کرونا و منابع انسانی خلاق

کرونا و منابع انسانی خلاق

ایرنا- با تکیه بر شباهت موجود میان کروناویروس‌های کووید-۱۹ و سارس، محققان در یک مطالعه جدید...

نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

منابع انسانی شرکت­ یار (HR Business Partner) مسئول همراستا کردن اهداف کسب­ وکار با کارکنان و...

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

سازمانها به منظور مهیا نمودن بنیادی استوار برای برندسازی کارفرمایی و مدیریت تجربیات کارکنان، از...

تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

خروج خدمت یکی از مهمترین تصمیمات کارکنان و نوع واکنش در برابر آن یکی از مهارتهای مهم متخصصان...

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

افراد چه نوع همکارانی را ترجیح می دهند؟ وقتی که حق انتخاب به خودشان داده شود، چه کسانی را ترجیح...

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

اصطلاح (Talent Crunch) برای کمبود استعدادها و نیروی انسانی ماهر در سازمانها استفاده می شود به یک...

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

یکی از دغدغه های سازمانها و مدیرانشان پس از اعمال تغییرات و اصلاح سیستم جبران خدمت، نحوه اطلاع...

مزایای اتصال شیوه های منابع انسانی به مدیریت عملکرد

متصل کردن شیوه های منابع انسانی در سازمان به سیستم مدیریت عملکرد، اثر آن را چند برابر می کند....

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

اگر مدیر یا متخصص منابع انسانی بوده و از عناوینی اینچنینی برخوردار هستیم، آیا فرصتی پیدا کرده...

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

بر اساس نتایج مطالعه ی جهانی مرسر در سال 2019 هرروزه، گزارشهایی در مورد رویکردها، تکنولوژیها یا...

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

مسئولیت و مسئولیت پذیری به عنوان لازمه ی انجام شدن امور، همواره یکی از موضوعات پراهمیت در صنایع...

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

سازمانهای زیادی این روزها از تستها برای شناخت ویژگی های افراد استفاده می کنند و متأسفانه در اغلب...

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

کاندیداها و کارکنان، سازمانهایی را که از کارکنانشان در طی مسیر شغلی حمایت می کنند، به سایر...

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

شرکت مشاوره ای مرسر مطالعه ای در سال 2018 انجام داد و بر اساس یافته های حاصل از آن، موارد ذیل را...

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

اجرای پروژه های بهبود مدیریتی و استقرار مدلهایی که از بهینه کاوی نمونه های موفق حاصل می شوند،...

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

کلیپی بی نظیر از توصیه های مدیر سابق عملیات منابع انسانی گوگل مدیر عملیات منابع انسانی گوگل در...

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

اکنون با فرارسیدن فصل بهار و سال نو؛ زمان مناسبی برای تعریف دوباره سرفصل فعالیتها و بازطراحی...

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

از پنجره بیرون را تماشا می کنم جوانی ۲۰، ۳۰ ساله که ماسکی تیره هم به چهره دارد و با لباسی تیره...

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

برای این که بتوانیم نسبت دانشگاه، صنعت و بازار را با یکدیگر و با جامعه به خوبی درک و توصیف کنیم،...

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

به لطف پدربزرگ؛ دوره ای در کودکی، همراه کشاورزان زیسته ام. به روشنی، آنچه که تفاوت سبک کار و...

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

معرفی اتومبیلی که توانایی استخدام مکانیکش را دارد در نمایشگاه اتومبیل بلژیک

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

 گردهمایی یک روزه مدیران ارشد منابع انسانی دنیا به صورت آنلاین در 18 سپتامبر گذشته (برابر با 27...

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

آیا به این فکر کرده اید که برای آگهی جذب در واحد منابع انسانی به دنبال افرادی با سابقه فعالیت و...

مزیت مدلهای جهانی HR

مزیت مدلهای جهانی HR

برخی از توصیه های مدیریتی که فارغ از آنچه که در شرکتهای پیشرو دنیا می گذرد، جنگلی از مدلها و...

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

مؤسسه ­ی مک­ کینزی در خصوص میزان چابکی (Agile) واحدهای عملکردی (سازمان، شرکت، واحد عملیاتی و...)...

  • جبران خدمت و بحران کرونا

    جبران خدمت و بحران کرونا

  • نسخه به روز از منابع انسانی شرکت­یار (HRBP 2.0)

    نسخه به روز از منابع انسانی شرکت­یار (HRBP 2.0)

  • میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه

    میزان حمایت شرکت های ایرانی از کارراهه

  • مهارت های نرم، مکمل مهارت های فنی

    مهارت های نرم، مکمل مهارت های فنی

  • واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری

    واکسن هایی برای بهره وری در دورکاری

  • مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)

    مدیریت عملکرد در بحران (کرونا)

  • مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور

    مدیریت دورکاری و آموزش از راه دور

  • توزیع اجباری در مدیریت عملکرد

    توزیع اجباری در مدیریت عملکرد

  • حداقل مزد و میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1399

    حداقل مزد و میزان افزایش حقوق کارگران در سال 1399

  • گیک ها؛ شیفتگان کامپیوتر و تکنولوژی

    گیک ها؛ شیفتگان کامپیوتر و تکنولوژی

  • برون رفت از دام جوایز و مدلها

    برون رفت از دام جوایز و مدلها

  • شاخصهای سنجش جانشین پروری

    شاخصهای سنجش جانشین پروری

  • بازنگری در جبران خدمت پس از 2020

    بازنگری در جبران خدمت پس از 2020

  • کرونا و منابع انسانی خلاق

    کرونا و منابع انسانی خلاق

  • نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

    نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

  • ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

    ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

  • تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

    تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

  • احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

    احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

  • کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

    کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

  • انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

    انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

  • مزایای اتصال شیوه های منابع انسانی به مدیریت عملکرد

  • آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

    آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

  • تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

    تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

  • رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

    رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

  • برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

    برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

  • حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

    حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

  • روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

    روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

  • درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

    درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

  • مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

    مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

  • بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

    بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

  • سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

    سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

  • دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

    دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

  • نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

    نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

  • اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

    اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

  • دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

    دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

  • مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

    مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

  • HRBP* در 2025

    HRBP* در 2025

  • مزیت مدلهای جهانی HR

    مزیت مدلهای جهانی HR

  • منابع انسانی فعال یا منفعل

    منابع انسانی فعال یا منفعل

  • زود بازنشسته شویم یا دیر؟

    زود بازنشسته شویم یا دیر؟

  • شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

    شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

  • برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

    برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

  • مزایا برای کارکنان فردا

    مزایا برای کارکنان فردا

  • مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

    مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

  • طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

    طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

  • لایه زدایی برای چابکی

    لایه زدایی برای چابکی

  • برپایی تعهدو تعلق در سازمان

    برپایی تعهدو تعلق در سازمان

  • رویکردهای آتی در سازماندهی کار

    رویکردهای آتی در سازماندهی کار

  • کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

    کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

  • رویکرد کارراهه ای به پاداش

    رویکرد کارراهه ای به پاداش

  • ابعاد کار انعطاف پذیر

    ابعاد کار انعطاف پذیر

  • نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

    نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

  • مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

    مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

  • گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

    گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

  • حیطه نظارت مناسب مدیران

    حیطه نظارت مناسب مدیران

  • دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

    دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

  • منابع انسانی چابک

    منابع انسانی چابک

  • تعداد کارکنان منابع انسانی

    تعداد کارکنان منابع انسانی

  • پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

    پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

  • مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

    مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها