$doc->addStyleSheet('templates/'.$this->template.'/css/custom.css');
Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x
رایان راهبرد چابک؛ مشاوره، آموزش و همکاری در پروژه های بهبود منابع انسانی
در پروژه های بهبود منابع انسانی، همزمان با اجرای مطلوب و استقرار سیستمهای نوین، دانش فنی نیز به تیم کارفرما منتقل می شود
آموزش مجازی و وبینارهای مدیریت منابع انسانی
آموزشهای مجازی بر اساس محتوای به روز و کاربردی تنظیم شده اند و فرصت راهنمایی و رفع ابهامات از طریق ایمیل و سایر ابزارهای تکنولوژی اطلاعات نیز وجود دارد
دوره منابع انسانی برای مدیران غیرمنابع انسانی
مرور نقش مدیران غیر منابع انسانی در منابع انسانی نوین
تنها به صورت اختصاصی برای شرکتهای متقاضی برگزار می شود
دوره های کارگاهی حضوری
بر اساس محتوای دوره های معادل بین المللی
شامل آنالیز مشاغل، ارزیابی مشاغل، جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ و تدوین استاندارد آموزشی به روش دیکوم
دوره کارگاهی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل
بر اساس محتوای دوره بین المللی هی گروپ
قابل برگزاری اختصاصی برای شرکتهای متقاضی
دوره کارگاهی ارزیابی مشاغل
بر اساس محتوای دوره بین المللی هی گروپ
قابل برگزاری اختصاصی برای شرکتهای متقاضی
دوره کارگاهی جبران خدمت و مزایا
بر اساس محتوای دوره بین المللی هی گروپ
قابل برگزاری اختصاصی برای شرکتهای متقاضی
دوره کارگاهی استاندارد آموزشی دیکوم
بر اساس محتوای دوره بین المللی دیکوم
تنها به صورت اختصاصی برای شرکتهای متقاضی برگزار می شود
دوره کارگاهی مدیریت عملکرد
با روش هدفگذاری و توافقنامه عملکردی
تنها به صورت اختصاصی برای شرکتهای متقاضی برگزار می شود
دوره مدیریت استعدادها و کارراهه شغلی
با روش کارراهه دوگانه Dual
تنها به صورت اختصاصی برای شرکتهای متقاضی برگزار می شود
دوره منابع انسانی پایه
شامل آشنایی با مدلهای حرفه ای منابع انسانی به صورت یکپارچه
تنها به صورت اختصاصی برای شرکتهای متقاضی برگزار می شود
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاغل اداري و پشت ميزنشيني اين روزها بسيار زياد شده است و متأسفانه اثرات مضر آن بر جسم افراد روز به روز بيشتر ديده مي شود. در واقع بدن ما طوري طراحي نشده است كه بتوانيم ساعت هاي متمادي را پشت ميز بنشينيم. اما به ناچار بسياري از ما به انجام چنين كاري مشغول هستيم، بخصوص اگر با رايانه كار مي كنيم، فشار زيادي به بدن ما وارد مي شود. در اينجا سعي مي كنم كه به عوارض شايع و متداول چنين مشاغلي و نيز راه هاي حفظ سلامت جسم اشاره كنم.

1- از عوارض شايع و دردسر آفرين، افزايش وزن است. بنابراين اين گونه افراد بايد حتماً در طول روز برنامه پياده روي، دو يا ورزش هاي ديگر را داشته باشند. بايد توجه داشت که اين برنامه ورزشي حتماً در طي روز آنها گنجانده شود.

2- خطر ديگر اين جور مشاغل ضعف عضلاني مثل عضلات سرين، شكم و پشت است كه موجب كمردرد يا تغيير شكل بدن مي شود و گاهي اين تضعيف عضلات به حدي شديد است كه فرد بارها و بارها به دليل كمردرد و درد پشت مجبور به استراحت در منزل مي شود. بنابراين اين افراد حتماً بايد در اوقات فراغت خود در طول روز، ورزش هاي مخصوص كمر، پشت و گردن را انجام دهند تا اين عضلات استحكام خود را حفظ كنند. همان طور كه پشت ميز كار خود نشسته ايد مي توانيد عضلات شكم و سرين را چند بار و هر بار به مدت 10 دقيقه سفت و بعد رها كنيد. بهتر است بيش از 50 دقيقه به طور ممتد پشت ميز خود ننشينيد، بلكه بعد از 50 دقيقه نشستن چند دقيقه بلند شويد، كمي راه برويد، كمر خود را به طرفين خم و راست كنيد. دستهايتان را از ناحيه كتف بچرخانيد. بكوشيد دستان خود را باز كرده و حالت كششي به بدن بدهد تا عضلات گردن، كمر، پشت، ران، شانه و سينه به حالت كشش در آيند و تقويت شوند.

بعد از 50 دقيقه نشستن چند دقيقه بلند شويد، كمي راه برويد، كمر خود را به طرفين خم و راست كنيد.دستهايتان را از ناحيه كتف بچرخانيد.

3- استفاده از صندلي ارگونوميك با قابليت تنظيم را فراموش نكنيد. ارتفاع صندلي تان بايد به گونه اي باشد كه كف پايتان روي زمين قرار گرفته و زانوهايتان زاويه 90 درجه داشته و ران هايتان موازي زمين باشد. ارتفاع 41 تا 52 سانتي متر مناسب است. ابعاد نشينگاه صندلي بايد طول و عرض 40 تا 48 سانتي متر داشته و براي افراد چاق پهن تر نيز باشد. ضخامت تشك صندلي در حدود 4 تا 5 سانتي متر باشد و لبه جلويي صندلي گرد و لبه بيروني آن نرم باشد. زاويه پشتي صندلي با تشك آن حداقل 95 تا 110 درجه است. عرض پشتي صندلي بايد حداقل 32 تا 36 سانتي متر باشد. ارتفاع پشتي صندلي نيز بين 50 تا 82 سانتي متر توصيه مي شود. صندلي بايد در قسمت گودي كمر، محدب و در قسمت پشت داراي كمي قوس مقعر باشد. صندلي هاي كامپيوتر بهتر است دسته دار باشند. فراموش نكنيد حتماً هنگام كار با كامپيوتر به پشتي صندلي تكيه كنيد تا از كمر و ستون فقرات شما حمايت كند. ضمناً فقط هنگامي كه با موس كار نمي كنيد و تايپ انجام نمي دهيد، ساعد شما بايد بر روي دسته صندلي قرار گيرد.

ارتفاع صندلي تان بايد به گونه اي باشد كه كف پايتان روي زمين قرار گرفته و زانوهايتان زاويه 90 درجه داشته و ران هايتان موازي زمين باشد.

4- مانيتور مناسب بكار بريد. بهتر است مانيتور در مركز ميز و درست در مقابل چشم شما قرار گيرد. هر چه صفحه مانيتور بزرگتر باشد تصوير راحت تر ديده مي شود و تطابق و تقارب چشم ها كمتر شده و بنابراين ديرتر خسته مي شود. فاصله مناسب مانيتور تا چشمان شما 50 تا 60 سانتي متر يا معادل يك دست كشيده شماست. بخش بالايي مانيتور بايد هم سطح چشمان شما باشد. براي اين كار مي توانيد صندلي خود را بلندتر كنيد و يا مانيتورتان را پايين تر بياوريد. فراموش نكنيد اگر از عينك استفاده مي كنيد، مانيتور را كمي به سمت بالا بچرخانيد، طوري كه بخش پاييني آن به چشم شما نزديك تر باشد.

5- خستگي چشم از ديگر عوراض كار با رايانه است. از خيره شدن به تصوير مانيتوري كه نقص دارد بپرهيزيد. تماشاي تصاويري كه برفك يا لرزش دارد، چشم را خسته مي كند. استفاده از عينك براي افرادي كه داراي عينك هستند، هنگام كار با كامپيوتر ضرورت دارد. اما استفاده بي مورد از عينك هايي كه داراي شيشه هاي رنگي هستند سبب خستگي چشم خواهد شد.

هرگز به مدت طولاني به مانيتور نگاه نكنيد. حداكثر پس از هر 2 ساعت، 5 دقيقه چشمان خود را ببنديد. يك روش ديگر براي رفع خستگي چشم اين است كه هر 20 دقيقه، 20 ثانيه به چشمانتان استراحت دهيد و اشياء دور را در فاصله 6 متري نگاه كنيد.

اندازه حروف بايد 2 تا 3 مرتبه بزرگتر از ريزترين متني باشد كه شما مي توانيد بخوانيد. به علاوه خواندن مطالب با رنگ مشكي بر روي صفحه سفيد بسيار آسان و واضح است. اگر مطلبي را در صفحه مانيتور مطالعه مي كنيد، به علت تغييرات دائمي جسم ديدني و تغييرات دائمي نور خواندن بسيار خسته كننده مي شود و اين عمل فشار زيادي به عضلات چشم وارد مي كند. نكته مهم ديگر براي كاستن از خستگي چشم اين است كه نور مانيتور را تنظيم كنيد .شما بايد نور مانيتورتان را به گونه اي تنظيم كنيد كه تقريباً مشابه سطح روشنايي محيطي باشد كه دقيقاً در پشت آن قرار دارد. اگر بين روشنايي مانيتور و محيط پيرامون آن تفاوت روشنايي شديد وجود داشته باشد، شما دچار سردرد و مشكلات بينايي خواهيد شد. بنابراين در ساعات مختلف روز، نور مانيتورتان را با نور اتاق تنظيم كنيد.

براي رفع خستگي چشم هنگام کار با کامپيوتر، هر 20 دقيقه، 20 ثانيه به چشمانتان استراحت دهيد و اشياء دور را در فاصله 6 متري نگاه كنيد.

6- درد انگشتان و مچ دست و نشانگان تونل مچ دست (سندرم تونل كارپال) از عوارض استفاده مستمر از كامپيوتر و ساير وسايل اداري محيط كار است. براي پيشگيري رعايت نكات زير ضروري است:

بايد صفحه كليد کامپيوتر هم سطح آرنج شما يا هم ارتفاع با دسته صندلي قرار گيرد. به طوري كه تقريباًَ صفحه كليد هم سطح ران هاي شما پشت ميز كامپيوتر باشد. در شرايط مطلوب ساعدها تقريباً موازي با افق بوده و زاويه بين مچ دست و ساعد 5 تا 10 درجه است و زاويه بين بازو و ساعد روي دسته صندلي بايد حدود 90 درجه باشد. در هنگام تايپ كردن از هر دو دست كمك بگيريد و با نيروي متوسط و ملايمي روي صفحه كليد فشار وارد كنيد. فراموش نكنيد که هنگام تايپ كردن نبايد مچ دستتان بر روي جايي قرار گيرد يا خم شود و به سمت بالا يا پايين زاويه دار قرار نداشته باشد. گاهي به مچ هايتان استراحت دهيد و به آنها ورزش دهيد.

7- دردهاي مزمن گردن و شانه هم مي تواند از الطاف كار با رايانه باشد. به منظور پيشگيري از اين عارضه اولاً صفحه مانيتور را دقيقاً روبروي خود قرار دهيد و از قرار دادن آن در گوشه هاي ميز خودداري كنيد تا مجبور نشويد هنگام استفاده از آن، به خصوص موقع تايپ، مرتباً گردن خود را به اين سو و آن سو بگردانيد. همچنين سعي نماييد در نزديكترين فاصه از صفحه كليد باشيد تا از مشكلات مختلف گردن و شانه در امان باشيد.

منبع:trafficorg.tehran.ir

نوشتن دیدگاه

از اینکه مطلب را مطالعه نموده و کامنت می گذارید متشکریم.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

یادداشتهای تخصصی برای حرفه ای های منابع انسانی

نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

منابع انسانی شرکت­ یار (HR Business Partner) مسئول همراستا کردن اهداف کسب­ وکار با کارکنان و...

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

سازمانها به منظور مهیا نمودن بنیادی استوار برای برندسازی کارفرمایی و مدیریت تجربیات کارکنان، از...

تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

خروج خدمت یکی از مهمترین تصمیمات کارکنان و نوع واکنش در برابر آن یکی از مهارتهای مهم متخصصان...

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

افراد چه نوع همکارانی را ترجیح می دهند؟ وقتی که حق انتخاب به خودشان داده شود، چه کسانی را ترجیح...

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

اصطلاح (Talent Crunch) برای کمبود استعدادها و نیروی انسانی ماهر در سازمانها استفاده می شود به یک...

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

یکی از دغدغه های سازمانها و مدیرانشان پس از اعمال تغییرات و اصلاح سیستم جبران خدمت، نحوه اطلاع...

منابع انسانی و مدیریت عملکرد

منابع انسانی و مدیریت عملکرد

گزارش شرکت مک کینزی از مطالعه انجام شده بر روی نظرات مدیران ارشد اجرایی شرکتها

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

اگر مدیر یا متخصص منابع انسانی بوده و از عناوینی اینچنینی برخوردار هستیم، آیا فرصتی پیدا کرده...

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

بر اساس نتایج مطالعه ی جهانی مرسر در سال 2019 هرروزه، گزارشهایی در مورد رویکردها، تکنولوژیها یا...

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

مسئولیت و مسئولیت پذیری به عنوان لازمه ی انجام شدن امور، همواره یکی از موضوعات پراهمیت در صنایع...

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

سازمانهای زیادی این روزها از تستها برای شناخت ویژگی های افراد استفاده می کنند و متأسفانه در اغلب...

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

کاندیداها و کارکنان، سازمانهایی را که از کارکنانشان در طی مسیر شغلی حمایت می کنند، به سایر...

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

شرکت مشاوره ای مرسر مطالعه ای در سال 2018 انجام داد و بر اساس یافته های حاصل از آن، موارد ذیل را...

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

اجرای پروژه های بهبود مدیریتی و استقرار مدلهایی که از بهینه کاوی نمونه های موفق حاصل می شوند،...

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

کلیپی بی نظیر از توصیه های مدیر سابق عملیات منابع انسانی گوگل مدیر عملیات منابع انسانی گوگل در...

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

اکنون با فرارسیدن فصل بهار و سال نو؛ زمان مناسبی برای تعریف دوباره سرفصل فعالیتها و بازطراحی...

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

از پنجره بیرون را تماشا می کنم جوانی ۲۰، ۳۰ ساله که ماسکی تیره هم به چهره دارد و با لباسی تیره...

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

برای این که بتوانیم نسبت دانشگاه، صنعت و بازار را با یکدیگر و با جامعه به خوبی درک و توصیف کنیم،...

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

به لطف پدربزرگ؛ دوره ای در کودکی، همراه کشاورزان زیسته ام. به روشنی، آنچه که تفاوت سبک کار و...

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

معرفی اتومبیلی که توانایی استخدام مکانیکش را دارد در نمایشگاه اتومبیل بلژیک

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

 گردهمایی یک روزه مدیران ارشد منابع انسانی دنیا به صورت آنلاین در 18 سپتامبر گذشته (برابر با 27...

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

آیا به این فکر کرده اید که برای آگهی جذب در واحد منابع انسانی به دنبال افرادی با سابقه فعالیت و...

مزیت مدلهای جهانی HR

مزیت مدلهای جهانی HR

برخی از توصیه های مدیریتی که فارغ از آنچه که در شرکتهای پیشرو دنیا می گذرد، جنگلی از مدلها و...

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

مؤسسه ­ی مک­ کینزی در خصوص میزان چابکی (Agile) واحدهای عملکردی (سازمان، شرکت، واحد عملیاتی و...)...

  • نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

    نقش منابع انسانی شرکت ­یار HRBP

  • ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

    ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

  • تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

    تکنیکهای مصاحبه خروج خدمت

  • احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

    احمق دوست داشتنی یا توانمند ناخوشایند

  • کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

    کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان

  • انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

    انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

  • منابع انسانی و مدیریت عملکرد

    منابع انسانی و مدیریت عملکرد

  • آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

    آیا نام واحد منابع انسانی مناسب است؟

  • تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

    تحولات پیش روی مدیریت عملکرد

  • رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

    رویارویی جلسات و رونوشتها با بهره وری

  • برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

    برچسبهای منقضی شده برخی از مدیران

  • حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

    حمایتهای کارراهه ای از کارکنان

  • روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

    روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر

  • درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

    درسی از آشپزی برای پروژه های بهبود

  • مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

    مصاحبه با مدیر منابع انسانی گوگل

  • بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

    بهاریه و شکل دهی منابع انسانی

  • سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

    سال نو و آرزوی شادکامی و مدارا

  • دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

    دانشگاه کارآفرین را فراموش کن!

  • نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

    نتیجه گرایی و نیاز به بازآرایی سازمان

  • اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

    اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

  • دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

    دگرگونی­های پیشِ­ روی HRM در دنیا

  • مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

    مهارتهای فروش و بازاریابی در HR

  • HRBP* در 2025

    HRBP* در 2025

  • مزیت مدلهای جهانی HR

    مزیت مدلهای جهانی HR

  • منابع انسانی فعال یا منفعل

    منابع انسانی فعال یا منفعل

  • زود بازنشسته شویم یا دیر؟

    زود بازنشسته شویم یا دیر؟

  • شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

    شرکتهای با استاندارد بالای اخلاقی High Road

  • برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

    برنامه ریزی بودجه جبران خدمت برای سال 2019

  • مزایا برای کارکنان فردا

    مزایا برای کارکنان فردا

  • مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

    مدرک تحصیلی یا عملکرد و شایستگی؟

  • طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

    طرح منابع انسانی چابک در گردهمایی مدیران HR دنیا

  • لایه زدایی برای چابکی

    لایه زدایی برای چابکی

  • برپایی تعهدو تعلق در سازمان

    برپایی تعهدو تعلق در سازمان

  • رویکردهای آتی در سازماندهی کار

    رویکردهای آتی در سازماندهی کار

  • کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

    کوفی عنان و نقش CHRO as Ambassador

  • رویکرد کارراهه ای به پاداش

    رویکرد کارراهه ای به پاداش

  • ابعاد کار انعطاف پذیر

    ابعاد کار انعطاف پذیر

  • نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

    نقشها و مسئولیتها  در تغییر سازمانی

  • مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

    مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

  • گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

    گامهایی برای پذیرفته شدن نقش منابع انسانی

  • حیطه نظارت مناسب مدیران

    حیطه نظارت مناسب مدیران

  • دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

    دسته بندی واحدهای عملکردی در خصوص میزان چابکی

  • منابع انسانی چابک

    منابع انسانی چابک

  • تعداد کارکنان منابع انسانی

    تعداد کارکنان منابع انسانی

  • پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

    پیچیدگی برنامه ریزی نیروی انسانی در صنعت انرژی

  • مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

    مربی گری:دیدن،گفتن،انجام

  • ابزار خط زندگی (Lifeline)

    ابزار خط زندگی (Lifeline)

  • پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

    پارادوکس سیمسون در پرداختهای عملکردی

  • الگوهای مرخصی استحقاقی

    الگوهای مرخصی استحقاقی

  • گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

    گزارش بانک جهانی در مورد بازار کار ایران

  • واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

    واحد منابع‎انسانی یا تکنولوژی‎اطلاعات

  • مدیریت عملکرد چابک کارکنان

    مدیریت عملکرد چابک کارکنان

  • پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

    پرورش رهبران آینده؛ فعالیت مهم منابع انسانی

  • چالش کسب و کار: نسل Y

    چالش کسب و کار: نسل Y

  • گامهای اصلاح جبران خدمت

    گامهای اصلاح جبران خدمت

  • محاسبه ROI در آموزش

    محاسبه ROI در آموزش

  • بازطراحی واحد منابع انسانی

    بازطراحی واحد منابع انسانی

  • 9 نشانه فرهنگ کاری سمی

    9 نشانه فرهنگ کاری سمی

  • مزایای مشوق جذب کارکنان

    مزایای مشوق جذب کارکنان

  • انجمن مجازی منابع انسانی

    انجمن مجازی منابع انسانی

یادداشتها و مقالات منتشر شده در وب سایت به ترتیب بیشترین بازدیدها