Kofi Annan and the role of CHRO as Ambassador
Looking at Kofi Annan career history, who was 7th secretary general of the UN, bears valuable lessons for HR professionals and CHRO s.
He focused his efforts on developing peace over the world which made him eligible for Nobel Pease Prize. He is known as a manager who tried to make structural transformations in UN relationship and organization. He is also one of the people who followed his career path in different levels internally and promoted to the highest levels gradually. In addition to this, he started his managerial role as personnel manager there.
So, it is relevant if we look at a new model which called and describes “CHRO as Ambassador” * comparing to his career path and behavior. In this point of view, CHRO is in direct connection with management team, board members, employees, candidates and even outside organizations. (S)he would be the first person who must walk and go out of the office to visit other departments and units and meet different people and parties to represent organization in this communicational role. Therefore, he should collect deep knowledge of business to connect CEO, top managers, key talents and even customers and other share holders as a chain. This roles and activities deliver the concepts of the “CHRO as Ambassador” model. (S)he is supposed to lead organization and business model transformation and confront challenges. In this way, CHRO needs relevant competencies to accept delegation of the authority resulting optimized productivity. By empowering competencies (S)he can act as a change agent and facilitator and in addition to negotiator role by a strategic and proactive approach.
To perform these accountabilities effectively, CHRO needs to be accepted as a gracious and build a profile of consistency and reliability, not just as a slogan but in real action and experience.
By the way, have you ever looked at to CHRO as an ambassador?
* Richard Greene coined this term
Morad Ahmadipour
Other Articles and Notes:
Result Orientation and the need for reorganization
Principles of job classification
مطالب و مقالات مشابه:
- Rayan Rahbord HR Consulting Services in Iran
- About Rayan Rahbord (RRC Ltd)
- باطل کردن طلسم همکاری واحد تکنولوژی اطلاعات و کسب و کار
- Result Orientation and the need for reorganization
- دانلود کلیپ منابع انسانی و فایل های صوتی تصویری
- نقش اطلاعات مدیران واحد در تدوین شناسنامه شغل
- ترکیب بهینه جبران خدمت مدیران ارشد
- عدالت و انصاف در مدیریت منابع انسانی
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.