How “Portable Document Format” or PDFs created a big change on organizational culture

بنیان گذار شرکت ادوبی پی دی اف

pdf HR change

 

Remember one working day with the administration department about twenty years ago.

Bureau­crat­ic man­agers usu­al­ly per­sist on col­lect­ing and stor­ing doc­u­ments on a reg­u­lar basis that time. So, you maybe sad­dened by the death of Charles Geschke yes­ter­day. He was one of the founders of Adobe, which cre­at­ed the PDF file.

management and human resources

The role of PDF files in management and human resources

The PDF file in human resources has brought dra­mat­ic changes, espe­cial­ly in trust on infor­ma­tion and com­mu­ni­ca­tion tech­nol­o­gy.
Charles was one of the found­ing fathers of Adobe Soft­ware, and per­haps helped busi­ness­es and enter­prise sys­tems as well as soft­ware industry.

management and human resources
He and his team at Adobe ensured that portable doc­u­ments (PDFs) could be used to trans­fer typed text and doc­u­ments with­out chang­ing the for­mat.
This issue has been one of the weak­ness­es of non-paper doc­u­ments until then, and this was the pre­text for tra­di­tion­al­ists and paper lovers to for­bid uti­liz­ing soft documents.

management and human resources
The use of PDF files showed that paper lovers can see their lover’s face in a file when­ev­er they want. With­out wast­ing time, nor mov­ing a dot or chang­ing the width of the col­umn or para­graph.
Thus, it is not an exag­ger­a­tion to con­sid­er PDF as an inter­me­di­ary for the evo­lu­tion of trust and then the use of infor­ma­tion tech­nol­o­gy in bureau­crat­ic and busi­ness systems.

management and human resources
These events were enough to con­vince some of the lead­ers with­in the orga­ni­za­tion and admin­is­tra­tion depart­ment to come down a lit­tle from their tow­er and accept the reli­a­bil­i­ty of the soft­ware doc­u­ments and files.

Job duty descrip­tion or job Pro­file; Which one is more appropriate

About us

 

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است