ویرایش محتوا

شرح شغل هی گروپ و شناسنامه شغل

مدل وای فای در تعهد و تعلق سازمانی از چهار جزء تشکیل شده است که در صورت برآورده شدن، در نهایت به سودآوری بالاتر شرکت و برند خوشنام منجر خواهد شد

دوره کارگاهی آموزش منابع انسانی: شرح شغل و شناسنامه شغل با روش هی گروپ در شرکت مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد 

برای کارشناسان و مدیران منابع انسانی فعال در شرکت های پیشرو:

اگر از کارشناسان متخصص منابع انسانی و یا مدیر هستید و در زمینه بهبود و اجرای سیستم های جذب، بهسازی و نگهداری استعدادها هستید، حتماً می دانید که نحوه تهیه شرح شغل و شناسنامه های شغلی به روشی حرفه ای برای این کار پیش نیاز است. مژده اینکه یک دوره کلاس آموزشی با متد هی گروپ به همراه کارگاه تمرینی برای تعداد محدودی از کارشناسان این رشته سازماندهی شده و برگزار خواهد شد. 

این دوره به صورت نیمه خصوصی با حضور کارشناسان به صورت آنلاین و وبیناری تشکیل می شود. به طوری که همه شرکت کنندگان با نظارت مستقیم مدرس دوره عملاً تهیه شناسنامه های شغلی حرفه ای و هدف محور ( شرح شغل هی گروپ ) را خواهند آموخت.

محتوای دوره آموزشی تهیه ی شرح شغل هی گروپ (شناسنامه شغلی به روش هی گروپ)

آموزش آنالیز مشاغل هی گروپ
آموزش آنالیز مشاغل هی گروپ در شرکت مشاوره منابع انسانی و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

دوره ی کارگاهی تهیه شناسنامه شغلی به روش هی گروپ  در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۰ و ۲۱ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد. با توجه به استقبال متقاضیان، این دوره فوق العاده و مازاد بر برنامه ی نیمه ی دوم سال برگزار خواهد شد. 

برشی از دوره ی آموزشی آنلاین آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل با تدریس آقای دکتر احمدی پور — تنها مدرس دارنده گواهینامه از مؤسسه ی جهانی هی گروپ در ایران:

محتوای دوره آنالیز شغل هی گروپ بر اساس مفاهیم دوره Job Analy­sis Hay­group برنامه ریزی شده و طی آن، مهارت آموزان، نحوه جمع آوری و طبقه بندی داده های مختلف را خواهند آموخت. ایشان برای تهیه شناسنامه های شغلی کارآمد، به تحلیل اطلاعات شغلی در کارگاه خواهند پرداخت. نحوه استفاده از مراکز داده ای در این زمینه ها را نیز مرور خواهند کرد. 

ارائه فرصت برای تهیه نمونه ای از شناسنامه شغلی محل کار فعلی به انتخاب خودشان با نظارت تسهیل گر دوره یکی دیگر از مزایای در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان است.

* توجه: با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با شرکت کنندگانی است که مراحل ثبت نام را زودتر تکمیل نموده اند. به منظور کسب اطلاعات دقیق و ثبت نام قطعی با شماره تلفن های ۴۴۶۶۷۴۰۸ و ۰۹ تماس برقرار نمایید و یا در واتساپ به شماره ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ پیام دهید.

شرح شغل ، تجزیه و تحلیل شغل هی گروپ
دوره آموزشی آنالیز شغل و تجزیه و تحلیل شغل به روش هی گروپ

توضیحات بیشتر در خصوص روش نتیجه محور آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ (شرح وظیفه):

همه ما با شرح وظایف معمول در سازمانها کم و بیش آشنایی داریم. این شرح وظایف شامل لیستی از وظایفی است که شاغل هر شغل بر عهده دارد. سیستم و نظامی پشت روش تهیه نیست که یکپارچه کننده باشد. و اطمینان دهد که شناسنامه شغلی جامعیت دارد. معمولاً به همراه جمله و انجام سایر امور محوله در انتهای شرح وظایف است. به همراه شرحی مختصر از شرایط احراز به صورت مدرک تحصیلی و تعداد سال های سابقه. لیستی که ناچاراً (به علل محدودیت توان، حوصله، حافظه و مشکلات متد مورد استفاده در جمع آوری داده ها و … ) کامل و جامع نیست. و حتا گاهی برخی از مهمترین وظایف را پوشش نمی دهد. 

همین امر در عین ناکارآمدی، در بسیاری از موارد منشاء اختلافات کارگر کارفرما می شود. از یکسو کارگر وظیفه ارجاعی را در شرح وظیفه نمی بیند. و از سویی دیگر، کارفرما وظیفه را جزیی از ماهیت کار می داند که بدون آن کار محوله ناقص خواهد ماند.

با این توصیف دو راه حل بیشتر باقی نمی ماند:

۱- تهیه شرح وظیفه ای کامل با پوشش دادن تمام وظایف موجود. با این قید که هر گونه تغییر در وظیفه محوله هر چند جزیی موجب بازنگری شرح وظیفه خواهد شد.

چنین شرح وظیفه ای مشتمل بر صفحات زیادی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ صفحه توضیح در خصوص جزئیات وظایف خواهد بود. با فرض خوشبینی اگر توسط کارمند/ کارگر خوانده شود، ابزار خوبی برای هدایت و پایش عملکرد نخواهد بود. 

همان نتیجه ای که هدف اصلی از تهیه این شرح شغل بوده است.

 

۲- تهیه شرح مشاغل نه بر اساس شرح کارهایی که باید انجام شوند، بلکه بر اساس نتایجی که باید دست یافته شوند. 

مسئولیت ها و نه وظایف

در صورت استفاده از روش هی گروپ، هر کدام از مسئولیت های کلیدی محوله به شغل، پوشش دهنده وظایف متعددی هستند. و نیازی به شمردن تمامی وظایف جزئی وجود نخواهد داشت.

بدین ترتیب از انعطاف لازم برای واکنش نشان دادن به تغییرات سریع محیطی برخوردار خواهند بود. به تبع آن نحوه انجام شدن کار نیز منعطف می شود. این شرح شغل می تواند به راحتی با مشخص کردن نتایج مورد انتظار، معیاری برای پایش و سنجش عملکرد فراهم آورد.

آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه های شغلی یا شرح شغل هی گروپ  HayGroup یکی از معدود روش های شناخته شده و پرکاربرد در شرکت های موفق در دنیاست. روش هی گروپ علاوه بر نتیجه محوری، هدف محور نیز هست. و شغل را در راستای اهداف عملیاتی واحد و استراتژی های اساسی کسب و کار نگه می دارد.

ضمن اینکه در تعیین شرایط احراز، به مدرک و سابقه بسنده نکرده و تمرکز خود را بر روی شایستگی های لازم که از مسئولیتهای محوله استخراج شده اند می گذارد و بدین ترتیب مشخصات الزامی کاندیداهای قابل قبول برای مشاغل را نیز ذکر می کند. 

اهمیت شرح شغل

از آنجا که تهیه شرح وظایف و شناسنامه شغلی به عنوان یکی از مهمترین ورودی های ماژولهای مختلف منابع انسانی از قبیل جذب، جبران خدمت و مزایا، آموزش و کارراهه شغلی و … می باشد، معمولاً همیشه یکی از مهمترین دغدغه های کارشناسان و مدیران منابع انسانی را تشکیل می دهد.

توانایی تهیه شناسنامه شغل گویا باید علاوه بر منعکس کردن شرح وظایف و شرایط احراز و شایستگی های انجام شغل بتواند نقاط توسعه ای هر شغل را هم در نظر بگیرد.

و ضمن به کارگیری معیارها و واقعیات داخلی، با استانداردهای بین المللی نیز انطباق داشته باشد، یکی از شایستگی های اساسی کارشناسانی است که می خواهند در واحد منابع انسانی هر سازمانی موفق عمل کنند. 

مدرس دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ

در این راستا این دوره سازماندهی شده و با تدریس آقای دکتر مراد احمدی پور که تهیه شناسنامه های شغلی را زیر نظر کارشناسان مرکز خاورمیانه هی گروپ آموخته ارائه می گردد.

رزومه ی مدرس

ضمناً اجرای نتایج حاصل از این دوره آموزشی در سازمان پیش نیاز ارزیابی مشاغل با تأکید بر روش هی گروپ و نیز جبران خدمت و مزایا به روش هی گروپ است که پس از این دوره برگزار خواهند گردید. هرچند توصیه ما رعایت ترتیب است، ولی برای یادگیری می توان این دوره ها را به ترتیب مورد علاقه نیز طی کرد.

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

گواهینامه های صادر شده برای شرکت کنندگان در این دوره

شرکت کنندگان دوره می توانند با وارد کردن شماره گواهینامه (۸ رقم) در قسمت زیر، گواهینامه خود را مشاهده کنند. یا این شماره را در اختیار شرکت مورد نظر قرار دهند تا از صحت گواهینامه ی صادره اطمینان پیدا کنند. شماره گواهینامه از طرف شرکت رایان راهبرد پس از قبولی در آزمون پایانی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

لینک بروشور

ارزیابی مشاغل ( گریدینگ ) به روش هی گروپ

جبران خدمت و مزایای عادلانه و رقابتی به روش هی گروپ

سایر دوره های آموزشی تخصصی حرفه ای منابع انسانی

دوره های هی گروپ

وبلاگ منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

34 دیدگاه در مورد “شرح شغل هی گروپ و شناسنامه شغل

  1. با سلام
    با توجه به اهمیت شناسنامه شغل در سایر بخش ها دیگر مانند جبران خدمات، ماتریس مهارت و مدیریت عملکرد، آگهی پیدا کردن در این حوزه برای مدیران ارشد و میانی سازمان ضروری است. سرفصلهای دوره باتوجه به تسلط مدرس، به خوبی توضیح داده میشن و مطالب به صورت کارگاهی عنوان میشه و همین مشارکت آدمها در تهیه شناسنامه شغل در هر گام باعث اثربخشی بهتر مطالب طرح شده میشه. به عنوان کسی که درگیر طرح و تهیه شناسنامه شغل هستم، چراغ های زیادی برای من روشن شد و دوره برای من گام رو به جلویی بود. به نظرم میشد حتی زمان دوره افزایش پیدا کنه و به چالش های عملیاتی کردن مفاهیم بیشتر پرداخته بشه. 

    تشکر از تیم رایان راهبرد و دکتر احمدی پور

    1. جناب آقای خیراندیش
      شرکت کننده محترم دوره ۲۲ و ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      از اینکه دوره شناسنامه شغل هی گروپ برایتان که مشغول تهیه آن در سازمان هستید و چراغ هایی را در ذهن تان روشن کرد بسیار خوشحالیم.
      امیدواریم که در مسیر حرفه ای موفق باشید
      مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

    2. آقای خیراندیش عزیز
      از اینکه نظر ارزشمندتان درخصوص دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغلی را بیان کردید سپاسگزارم. خوشحالم با توجه به مشارکت فعال تان در دوره، آن را پربارتر کردید و برایتان کاربردی هم بوده.
      به امید دیدار
      مراد احمدی پور

  2. باسلام خدمت استاد محترم و مجموعه رایان راهبرد چابک
    استاد گرامی بسیار دقیق و شفاف پاسخگو بودن و تمام و کمال مطالب را ارائه دادند.
    دانش بالای استاد و تسلط ایشان بر مفاهیم یکی از نقاط قوت این دوره میباشد.
    و در آخر من این دوره برای تمامی سازمان ها ، کوچک ، متوسط و بزرگ پیشنهاد می دهم.
    با تشکر

  3. سلام
    خیلی ممنونم. دوره خوب و کاملا کاربردی بود.
    فقط پیشنهادی که داشتم این بود که برخی از حضار در جلسه مواردی غیرمربوط به عنوان دوره را گاهاً می پرسند که زمان تقریباً زیادی را به خود اختصاص می دهد. به نظرم اگر جلوی این موارد گرفته شده یا خیلی کوتاه پاسخ داده شود بسیار عالی خواهد بود چون فرصت بیشتری برای تمرین کردن و موارد مربوط به دوره ایجاد خواهد شد.

    با آرزوی موفقیت

    1. جناب آقای عظیمی شرکت کننده محترم دوره آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ
      با سلام و احترام
      از اینکه دوره برای شما کاربردی بوده، بسیار خوشحالیم.
      اساتید معمولاً سعی می کنند که پرسش های مطرح شده را بی پاسخ نگذارند. به همین دلیل در ابتدای دوره توضیح داده می شود که دقایق ابتدایی هر جلسه به سوالات خارج از چارچوب اختصاص می یابد. و از شرکت کنندگان دعوت می شود در حین دوره، تنها درخصوص موضوعات مرتبط با موضوع و مبحث صحبت کنند.
      تلاش بیشتری خواهیم کرد تا شرکت کنندگان را به این رویه پایبندتر کنیم.
      با آرزوی بهروزی

  4. باسلام خدمت استاد محترم و مجموعه رایان راهبرد چابک
    مطالب ارائه شده در کلاس بسیار موثر بوده و نیاز اینجانب در زمینه شغلی برطرف گردید.
    استاد گرامی بسیار دقیق و شفاف پاسخگو بودن و تمام و کمال مطالب را ارائه دادند.
    دانش بالای استاد و تسلط ایشان بر مفاهیم یکی از نقاط قوت این دوره میباشد.
    با تشکر از مجموعه محترم و استاد گرامی

    1. سرکار خانم محمدی شرکت کننده ی محترم دوره تجزیه و تحلیل شغل و تهیه ی شناسنامه شغل با روش هی گروپ
      درود فراوان بر شما
      از اینکه این دوره برای شما مفید و مؤثر بوده بسیار خوشحالیم.
      همان طور که اشاره نمودید، اساتید این دوره ها به موضوع تسلط داشته و علاوه بر دانش آکادمیک، دارای تجربه ی اجرایی فراوان داخلی و بین المللی در زمینه ی موضوعات تدریس هستند. به جرأت می توان گفت که ایشان از سرمایه های اصلی رایان راهبرد و سپهر منابع انسانی کشور هستند.
      با آرزوی بهروزی

  5. با تشکر از استاد احمدی پور،
    مطالب بسیار کاربردی بودند و کلاس کارگاهی برگزار شد که باعث شد مطالب به خوبی درک شود و قابل استفاده

  6. سلام جناب آقای دکتر احمدی پور عزیز
    نحوه برگزاری کلاس بسیار عالی و مطالب بسیار ارزشمند و کابردی بود
    ممنون از شما

    1. جناب آقای نجیمی
      شرکت کننده محترم کارگاه آنلاین آموزش منابع انسانی با عنوان تجزیه و تحلیل مشاغل و تهیه شناسنامه شغلی به روش هی گروپ
      از اینکه این دوره برای شما مفید و کاربردی بوده خوشحالیم.
      با سپاس از اظهار نظرتان
      موفق باشید
      آموزش منابع انسانی رایان راهبرد

  7. با سلام ضمن تشکر از دوره آموزشی مفید و موثر مدرس محترم جناب آقای دکتر احمدی جو پویا و فعالی را ایجاد نمودند که عملا احساس کردم بصورت حضوری کلاس برگزار شده است

    1. سرکار خانم آبشاهی
      شرکت کننده محترم در دوره آنلاین آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغلی هی گروپ
      با سلام و تشکر از اظهار نظرتان
      بسیار خوشحالیم که این دوره اثربخش بوده و توانسته رضایت شما را جلب کند.
      با آرزوی موفقیت
      مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

  8. با سلام و درود
    کلاس ها سر موقع تشکیل میشد
    تسلط کامل آقای دکتر احمدی پور در تدریس
    مباحث نظری و کاربردی
    فن بیان قوی آقای دکتر احمدی پور
    انجام عملی مباحث ارائه شده در حین تدریس
    ارائه بازخورد و رفع اشکال

    باسپاس

  9. بادرود و سپاس از زحمت شما . این دوره بسیار آموزنده و مفید بود و بنظر من روش بسیار مفیدی برای مشخص شدن وضعیت شغلی ،شاغلین و مقایسه آنها و رعایت عدالت در پرداختها است. امیدوارم بتوانیم به نحو احسنت این آموزش‌ها را عملیاتی کنیم . پرتوان و شاد باشید

    1. درود بر شما جناب آقای مروجی
      سپاس از توجه شما به محتوا و نیز مشارکت جدی در تمرین های تهیه شرح شغل در دوره ی آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغلی هی گروپ.
      بسیار خوشحالم که این دوره ی آموزشی برای شما مفید بوده.
      موفق باشید

  10. با سلام و احترام
    کلاس به موقع تشکیل میشد.
    تسلط کامل آقای دکتر احمدی پور به موضوعات و مطالب آموزشی
    ارائه مطالب به زبان قابل فهم و روان
    عملیاتی کردن مفاهیم موجود در شناسنامه شغل
    پرسش وتمرینات بر روی مطالب ارائه شده
    بازخورد دادن به دانشجویان و راهنمایی آنها
    تشویق دانشجویان به انجام تمارین
    کلاس به معنای واقعی هم تئوری و هم عملی بود
    با سپاس

    1. سرکار خانم دکتر امیری
      با سلام
      از بازخورد شما درخصوص دوره ی آموزش منابع انسانی — آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ — که در تاریخ های ۴ و ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد متشکرم.
      با آرزوی موفقیت

    2. با تشکر از دکتر احمدی پور
      دوره بسیار کاربردی بود و بسیار آموختم.
      ممنون از راهنمایی های شما در حین دوره و پس از اتمام آن .
      با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای شما و همکاران محترم رایان راهبرد?

      1. سرکار خانم خلیلی
        شرکت کننده محترم دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغلی به روش هی گروپ در تیرماه ۱۴۰۱
        سلام و احترام خدمت شما.
        بسیار خوشوقتیم که این دوره رضایت شما را جلب کرده است. ما نیز برای شما آرزوی موفقیت و سلامتی همیشگی داریم.

  11. با تشکر از استاد احمدی پور،
    مطالب بسیار کاربردی بودند و کلاس سراسر کارگاهی برگزار شد که باعث شد مطالب به خوبی درک شود و قابل استفاده.

    1. سپاس فراوان جناب محمدحسنی به خاطر مشارکت فعالانه شما در دوره آموزش منابع انسانی با عنوان آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ
      به امید دیدار

  12. با تشکر از استاد احمدی پور و موسسه رایان راهبر چابک

    این دوره برای من بسیار موثر بود، تقسیم بندی مطالب، نحوه برگزاری کارگاه و انتقال مطلب استاد بسیار عالی بود.

    سپاسگزارم

    1. درود سرکار خانم نظری
      از اظهار نظر شما متشکریم. در ادامه ی مسیری که انتخاب کرده ایم دلگرم به بازخوردهای فعالان منابع انسانی هستیم

    2. با سلام و احترام خدمت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر احمدی پور
      دوره خیلی مفیدی بود. انتقال مفاهیم و پیوستگی مطالب عالی بود. تشکر میکنم از همه عزیزان رایان راهبردی که زحمت برگزاری عالی کلاس رو متحمل شدن.

      1. با سلام و درود. از مشارکت شما در دوره کارگاهی آنالیز مشاغل و تهیه ی شناسنامه شغل به روش هی گروپ متشکرم. آرزوی موفقیت

    3. سلام عرض ادب
      با تشکر از استاد محترم، دوره مفید و ارزشمندی بود. فقط جسارتا برای صرفه جویی در وقت، اگر می شد همه اطلاعات شرکت کنندگان توسط استاد در فرم وارد نشود بهتر بود. برای مثال در مورد مسولیتهای کلیدی، یا شاخص های ارزیابی برای هر شغل صرفا یکی دو مورد وارد میشد به نظر من کفایت میکرد. چون مطالب زیاد و مهمی موکول شد به انتهای کلاس که بطور فشرده ارایه شد
      با تشکر مجدد و به امید شرکت در دوره های مفید بعدی

      1. با سلام و احترام
        تشکر جناب کاظمی
        با توجه به علاقه مندی شرکت کنندگان در کارگاه شناسنامه شغل هی گروپ، برای بررسی نمونه های کارشان این تصمیم گرفته شد. با این وصف درصورتی که بخشی از انتهای دوره نیاز برای شما به توضیح بیشتر داشته باشد، گروهی که بدین خاطر تشکیل شده می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این خصوص همان طور که در کارگاه عرض کردم، آمادگی وجود دارد.
        با آرزوی موفقیت و سلامتی

  13. ممنون از زحمات شما اقای دکتر احمدی پور
    دوره مفیدو کاربردی بود. انشاا… در اولین فرصت دوره ارزیابی رو هم درخدمتتون خواهیم بود.

    1. سلام و احترام خدمت شما جناب ناهید
      از برنامه ریزی انجام شده و جلب مشارکت فعالانه همکاران شرکت «فناوران انیاک» در کارگاه آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ بسیار سپاس گزارم.
      بسیار خوشحالم که مفید بوده.
      با آرزوی موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است