ویرایش محتوا

دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ

کارگاه آموزش منابع انسانی شناسنامه شغل و شرح شغل هی گروپ

کارگاه آموزش منابع انسانی تخصصی و کاربردی: تهیه ی شرح شغل و شناسنامه شغل به روش هی گروپ ( HayGroup )

به خاطر تسهیل یادگیری علاقه مندان دور از شهر تهران و صرفه جویی در زمان ارزشمند شرکت کنندگان به صورت آنلاین و وبیناری برای تعداد محدودی از مدیران و کارشناسان منابع انسانی برگزار می شود.

مشاوره مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد به اطلاع شرکت های پیشرو در زمینه جذب، بهسازی و نگهداری استعدادها. و کارشناسان حرفه ای و متخصص منابع انسانی.که به دنبال آموختن نحوه تهیه شناسنامه شغلی (یا به گفته سنتی شرح وظایف) به روشی حرفه ای بوده اند می رساند که:

یک دوره کلاس آموزشی فوق العاده دو روزه آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ به همراه کارگاه تمرینی برای تعداد محدودی از کارشناسان این رشته سازماندهی شده که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۰ و ۲۱ دی ۱۴۰۲) از ساعت ۰۹:۳۰ تا ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

 

آموزش آنالیز مشاغل هی گروپ
آموزش آنالیز مشاغل هی گروپ در شرکت مشاوره منابع انسانی و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد چابک

این دوره آموزش منابع انسانی به صورت وبیناری با حضور تعدادی محدود از متخصصان و مدیران منابع انسانی سازمان ها تشکیل می شود. به طوری که همه شرکت کنندگان با نظارت مستقیم مدرس دوره عملاً تهیه شناسنامه شغلی حرفه ای و هدف محور را خواهند آموخت.

محتوای دوره آموزشی شرح شغل و تهیه شناسنامه شغل هی گروپ به زبان فارسی است. که بر اساس مفاهیم دوره Job Analy­sis Hay­group برنامه ریزی شده. و طی آن، مهارت آموزان، علاوه بر نحوه جمع آوری و طبقه بندی داده های مختلف، برای تهیه شناسنامه های شغلی کارآمد و نحوه ی استفاده از مراکز داده ای رایگان در این زمینه ها را نیز خواهند آموخت. شرح شغل تفاوت هایی با شرح وظایف دارد که در دوره به آن ها پرداخته خواهد شد.

 

شرکت کنندگان در این دوره، یک نمونه از مشاغل را انتخاب کرده. و گام به گام پس از جمع آوری اطلاعات، به تحلیل آن بر اساس مدل هی گروپ خواهند پرداخت. تا در نهایت شناسنامه شغلی آماده شود. برخی از متدها و شیوه های روز منابع انسانی. نیز در خلال دوره مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

* توجه: با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با شرکت کنندگانی است. که مراحل ثبت نام را زودتر تکمیل نموده اند. به منظور کسب اطلاعات دقیق و ثبت نام قطعی با شماره تلفن های ۴۴۶۶۷۴۰۸ و ۰۹ یا شماره واتساپ/ تلگرام ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ تماس برقرار نمایید.

برای استفاده متخصصانی که در فاصله طولانی از شهر تهران زندگی و کار می کنند و یا به دنبال صرفه جویی زمان ارزشمند هستند، آموزش به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. اولویت با افراد و شرکت هایی است که زودتر حضور خود را قطعی کنند.

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

توضیحات بیشتر در خصوص روش نتیجه محور هِی گروپ در آنالیز مشاغل:

همه ما با شرح وظایف معمول در سازمان ها کم و بیش آشنایی داریم: 

لیستی از وظایفی که شاغل هر شغل بر عهده دارد. معمولاً به همراه جمله “و انجام سایر امور محوله” در انتهای شرح وظایف به همراه شرحی مختصر از شرایط احراز به صورت مدرک تحصیلی و تعداد سالهای سابقه. لیستی که ناچاراً (به علل محدودیت توان، حوصله، حافظه و مشکلات متد مورد استفاده در جمع آوری داده ها و … ). کامل و جامع نبوده. و گاهی برخی از مهمترین وظایف را پوشش نمی دهد.

و همین امر در عین ناکارآمدی، در بسیاری از موارد منشاء اختلافات کارگر – کارفرما می شود. از یکسو کارگر وظیفه ارجاعی را در شرح وظیفه نمی بیند. و از سویی دیگر، کارفرما وظیفه را جزیی از ماهیت کار می داند. که بدون آن کار محوله ناقص خواهد ماند.

با این توصیف دو راه حل بیشتر باقی نمی ماند:

۱- تهیه شرح شغل کامل با پوشش دادن تمام وظایف موجود. و با این قید که هر گونه تغییر در وظیفه محوله هر چند جزیی موجب بازنگری شرح وظیفه خواهد شد.

چنین شرح وظیفه ای مشتمل بر صفحات زیادی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ صفحه توضیح در خصوص جزئیات وظایف خواهد بود. که با فرض خوشبینی اگر توسط کارمند/ کارگر خوانده شود، ابزار خوبی برای هدایت و پایش عملکرد نخواهد بود. نتیجه ای که هدف اصلی از تهیه این شرح شغل بوده است. شرح وظایف

۲- تهیه شرح شغل نه بر اساس شرح کارهایی که باید انجام شوند، بلکه. بر اساس نتایجی که باید دست یافته شوند. (مدل هِی گروپ)

در این صورت هر کدام از مسئولیتهای کلیدی محوله به شغل، پوشش دهنده وظایف متعددی بوده. و نیازی به شمردن تمامی وظایف جزئی وجود نخواهد داشت. بدین ترتیب ضمن برخورداری از انعطاف لازم برای واکنش نشان دادن به تغییرات سریع محیطی و به تبع آن نحوه انجام شدن کار، این شرح شغل می تواند به راحتی با مشخص کردن نتایج مورد انتظار، معیاری برای پایش و سنجش عملکرد فراهم آورد.

آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه های شغلی به سبک Hay­Group یکی از معدود روشهای شناخته شده و پرکاربرد در شرکتهای موفق در دنیاست. که علاوه بر نتیجه محوری، هدف محور نیز بوده. و شغل را در راستای اهداف عملیاتی واحد. و استراتژی های اساسی کسب و کار نگه می دارد. ضمن اینکه در تعیین شرایط احراز، به مدرک و سابقه بسنده نکرده

و تمرکز خود را بر روی شایستگی های لازم که از مسئولیتهای محوله استخراج شده اند. می گذارد. و بدین ترتیب مشخصات الزامی. کاندیداهای قابل قبول برای مشاغل را نیز ذکر می کند.

از آنجا که تهیه شرح شغل و شناسنامه های شغلی به عنوان یکی از مهمترین ورودی های ماژول های مختلف منابع انسانی از قبیل جذب، جبران خدمت و مزایا، آموزش و کارراهه شغلی و … می باشد، معمولاً همیشه یکی از مهمترین دغدغه های کارشناسان و مدیران منابع انسانی را تشکیل می دهد.

توانایی تهیه شناسنامه های شغلیِ گویا. که علاوه بر منعکس کردن شرح شغل ، شرح وظایف و شرایط احراز و شایستگی های انجام شغل بتواند نقاط توسعه ای هر شغل را هم در نظر بگیرد و ضمن به کارگیری معیارها و واقعیات داخلی، با استانداردهای بین المللی نیز انطباق داشته باشد، یکی از شایستگی های اساسی کارشناسانی است. که می خواهند در واحد منابع انسانی هر سازمانی موفق عمل کنند.

در این راستا این دوره سازماندهی شده. و با تدریس آقای دکتر مراد احمدی پور. که تهیه شناسنامه شغلی را زیر نظر کارشناسان مرکز خاورمیانه گروه هی آموخته و در این زمینه به بسیاری از شرکتهای معتبر مشاوره می دهند، ارائه می گردد.

ضمناً این دوره آموزشی، پیش نیاز “ارزیابی مشاغل با روش هِی گروپ ” و نیز “جبران خدمت و مزایا” برای استقرار در سازمان است. این دو دوره ی آموزشی پس از این دوره برگزار خواهند گردید.

آموزش شرح شناسنامه شغل هی گروپ : (کارگاه آموزش هی گروپ، آموزش منابع انسانی و مشاوره منابع انسانی و ارائه شرح شغل. ، شناسنامه شغل، آنالیز شغل، ارزیابی شغل، جبران خدمت و مزایا، برونسپاری، اجرا، شرح وظیفه، شرح وظایف، مشاور منابع انسانی، طبقه بندی مشاغل )

اصول هی گروپ در آنالیز و ارزیابی شغل

طراحی شغل؛ سازماندهی و نتایج

اصلاح نظام ارزیابی مشاغل و جبران خدمت وزارت کار

برخی از ویژگی های متد هی

مشاغل آینده

رویکردهای مختلف ارزیابی شغل

وب سایت سنجش تأثیر اتوماسیون بر آینده شغل

آنالیز و ارزیابی مشاغل به روش هی  Hay Group

تجزیه و تحلیل و نیازسنجی آموزش مشاغل به روش DACUM

وراثت شغل

ابعاد کار انعطاف پذیر

مشاهده در لینکدین

قوت و ضعف روشهای مختلف ارزیابی شغل

شناسنامه و شرح شغل مدیر منابع انسانی (۰۰-۳۰۴۰-۱۱) 

 دوره آموزشی تهیه شناسنامه های شغلی بر اساس متد هی

آموزش ارزیابی مشاغل به روش هی گروپ

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

4 دیدگاه در مورد “دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ

  1. سلام
    واقعا راضی بودم از دوره ،
    چون با یک منطق مشخص ، روش مند و کاربردی در زمینه تهیه شرح مشاغل اشنا شدم که توسط استادی مسلط و باتجربه تدریس شد
    ممنونم

    1. جناب آقای مهندس هادی عزیز
      از اظهار نظرتان متشکریم و خوشحالیم که دوره ی آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل با روش هی گروپ موجب رضایت شما شده است.
      دوره ی مزبور توسط آقای دکتر مراد احمدی پور ارائه می شود. ایشان در مؤسسه ی جهانی هی گروپ آموزش دیده اند و تجربه ی اجرای آن را در بسیاری از سازمان های ایرانی و بین المللی را دارند. و همان طور که شما هم تجربه و بیان کردید، این دوره ی آموزشی — کارگاهی از دید بسیاری از شرکت کنندگان از اثربخشی بالایی برخوردار است.

  2. با سلام
    از شرکت در این دوره بسیار رضایت دارم. از ویژگی های مهم می تونم به استاد باتجربه و مطلع از چالش های کاری در این حوزه در شرکت های ایران اشاره کنم همچنین داشتن جزوه کلاسی کامل، نوشتن یک شناسنامه شغلی کامل برای مشاغلی که افراد حاضر در کلاس انتخاب میکردند یعنی در یک کلاس چندین شغل شناسنامه نوشته شد و مشکلاتی که برای نوشتنش بود، برطرف شد و در آخر امتحانی که از ما گرفته و بازخورد مناسب برای پاسخ هر سوال داده می شد.

    1. جناب آقای فدایی
      شرکت کننده ی محترم دوره آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل به روش هی گروپ در مهر ۱۴۰۱
      از اظهار نظر دلگرم کننده ی شما سپاسگزاریم.
      همان طور که اشاره نمودید، تلاش ما در دوره های آموزش منابع انسانی رایان راهبرد، توانمند سازی شرکت کنندگان به اجرای محتوای دوره از طریق ارائه ی مفاهیم و کار بر روی نمونه های عملی واقعی است.
      اساتید دوره ها که بسیار با دقت انتخاب می شوند، با توجه به دوره های تکمیلی که در مؤسسات بین المللی نظیر هی گروپ طی نموده اند به پشتوانه ی دانش و تجربه اجرایی خود به گواهی شرکت کنندگان در کارگاه ها و شرکت های کارفرما، در این زمینه موفق بوده اند.
      با آرزوی بهروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است