The decision-maker must be able to understand the need for change based on the realities and environmental conditions and functional feedback, then would be able to design an effective training course.
Sometimes this understanding is based on his personal observations or suggestions from team members or even others who have considerable opinions.
The manager must then decide whether the need for change is a priority. The vital activity of the manager at this stage is to attract the opinion of the targeted people. They must believe that a change has occurred and a suitable response to it is necessary. It is only way make sure that training, will be effective.
Lack of awareness about change and its possible consequences is a weakness that instructors and learning facilitators have probably experienced during training courses. Sleepy audiences, without enough enthusiasm to participate and looking for a corner of peace in the class!
The result is clear: if the effectiveness of training is measured by a method like Kirkpatrick’s, it shows that neither at the first level nor at the following levels of effectiveness has happened.
Perhaps these adverse consequences are not important in systems in which productivity is not so important, but it is expected from the human resource management that is managed with a business approach (HR Business Partner) to increase the effectiveness of training at different levels. monitor and prevent wastage of resources (training budget and useful time that is lost).
RRC HR Training Workshops and Courses
The importance of autonomy in job design
مطالب و مقالات مشابه:
- RRC HR Training Workshops and Courses
- Why some HR projects fail?
- A Vacant Position in HR Structure
- Hay Group Job profile and Job Description — Training Workshop
- Design Job Description and Job Profile 2
- Succession Development Instead of Succession Planning
- Iran Investment Consulting
- TAKE CHARGE OF YOUR CAREER
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.