تغییر رویکرد از اعداد به تجربیات و واقعیات سازمان

مجله مروری بر کسب و کار هاروارد

در یکی از تازه‌ترین مطالبش به مدیران سازمانها توصیه کرده (تجربیات یادگیری سازمان)

که توجه خود را از اعداد و ارقام ناپایدار و مبهم به سمت تجربیات ملموس و روزانه سازمان برگردانند.

این تأکید در مورد یکی از معضلات امروز منابع انسانی و مدیریت به خصوص سپهر منابع انسانی کشورمان به خوبی صادق است.

تجربیات یادگیری سازمان : (شرح شغل، شرح وظیفه، شرح وظایف، آنالیز شغل. ارزیابی شغل، طبقه بندی شغل، جبران خدمت و مزایا، حقوق و دستمزد، مشاوره منابع انسانی، آموزش منابع انسانی)

چندیست کارشناسان منابع انسانی با تأکید بر عدد و رقم و فضای شبه آکادمیک در شرکتها و سازمانها، به بیراهه رفته. و نتوانسته اند انتظارات مدیران کسب و کارها و نیز کارکنان را به خوبی برآورده کنند. در این وضعیت، به جای توجه به کارآمدی و اثربخشی، توجه بیش از حد. بر روی مسائلی نظیر تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها، صدق و درستی. و مقبولیت آکادمیک و معیارهایی از قبیل ضریب همبستگی ها. و شدت وابستگی و از این جمله، توجه منابع انسانی سازمانها را از خلق ارزش استراتژیک برای سازمان به سمت موردپسند کردن نتایج فعالیتها در دید دانشگاهیان منحرف کرده است.

این نکته توجه شایسته می طلبد.

که سازمان واحد منابع انسانی را برای تولید مقالات علمی (که هم اکنون دامنگیر دانشگاه نیز شده است) به کار نگرفته. و این آمار و اعداد، هرچند دارای ظاهری مرتب و علمی، اشتیاقی. برای ذینفعان سازمان ایجاد نمی کنند.

رایان راهبرد چابک پیشنهاد می دهد. اکنون وقت آن است که از خود بپرسیم .کدام فعالیت‌ها راهکاری به واقع برای یک مشکل شناخته شده سازمان است. و می‌توان اثر و نتیجه آن را نه تنها در اعداد، بلکه به وضوح دید. و لمس کرد. رویکردی که از یک منابع انسانی شرکتیار HR Business Partner انتظار می رود.

تجربیات یادگیری سازمان : (شرح شغل، شرح وظیفه، شرح وظایف، آنالیز شغل. ارزیابی شغل، طبقه بندی شغل، جبران خدمت و مزایا، حقوق و دستمزد، مشاوره منابع انسانی، آموزش منابع انسانی)

تجربیات یادگیری سازمان : (شرح شغل، شرح وظیفه، شرح وظایف، آنالیز شغل. ارزیابی شغل، طبقه بندی شغل، جبران خدمت و مزایا، حقوق و دستمزد، مشاوره منابع انسانی، آموزش منابع انسانی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top