ویرایش محتوا

آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ

اثربخشی کارکنان با روش هی گروپ

رویکرد و تحقیق مدل اثربخشی کارکنان هِی گروپ برای کمک به سازمان ها طراحی شده است. برای اینکه به سرعت به سطح تعهد و تعلق کارکنانشان پی ببرند.

دوره ی یک روزه آشنایی با مفاهیم مدل اثربخشی کارکنان در مدل هِی گروپ شامل اجزای مدل در تعهد و تعلق سازمانی (Engagement) و توانمندی (Enablement) برنامه ریزی شده است. دوره ی مدل اثربخشی کارکنان با روش هی گروپ که در بهار ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در این دوره آموزشی شرکت کنندگان مؤلفه های موجود در مدل اثربخشی کارکنان را طی تعاریف عملیاتی شناخته و با پرسشنامه سنجش اثربخشی کارکنان در مدل هِی گروپ آشنا خواهند شد. همچنین درخصوص موانعی که در برابر مدیریت اثربخش کارکنان قرار دارد و نقش مدیریت منابع انسانی برای تسهیل و رفع موانع، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین نحوه ی دسته بندی واحدها در دسته های ستاره، توانا، کوشا و بی اثر را خواهند آموخت.

 

اثربخشی کارکنان هی گروپ

همچنین برای کمک به شناسایی مواردی که آنها را از به کاربستن بیشترین تلاش شان در جهت عملکرد منع می کند، طراحی شده است. تحقیق اثربخشی کارکنان هی گروپ در خصوص کارکنان، سطوح انگیزش و توانایی ایشان برای انجام کار را به سرعت مشخص می کند.

با استفاده از مدل هی گروپ، سازمان ها از تأکید صرف بر روی رضایت کارکنان و یا بهره وری فاصله گرفته و توازن این دو را پایش خواهند کرد تا سازمان به تعالی و بهبود نزدیک تر شود.

اثربخشی کارکنان هی گروپ

آیا حداکثر خروجی را از کارکنانتان کسب می کنید؟ یک تحقیق معمولی در خصوص کارکنان به شما می گوید که سطح انگیزشی که کارکنانتان احساس می کنند چقدر است. اما تحقیق هی گروپ آشکار می کند که این تنها نصف تصویر مناسب از واقعیت است.

اجزای اصلی اثربخشی کارکنان در مدل هی گروپ

برای اینکه کارکنان در انجام امور محوله اثربخش باشند، بایستی احساس کنند که توانا به انجام شغلشان نیز هستند. بدین معنی که در شغل مناسبی قرار گرفته اند. همچنین ابزار متناسبی را نیز در اختیار داشته و از پشتیبانی و اختیارات کافی نیز برخوردار هستند.

مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ حاوی بخش های تعهد و تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان در ارتباط با اثربخشی
مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ حاوی بخش های تعهد و تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان است. در این مدل تأکید بر روی تعهد و تعلق سازمانی (دلبستگی) و توانمندی است

بدین ترتیب همراه با ارزیابی تعهد و تعلق سازمانی کارکنان، تحقیق اثربخشی کارکنان هی گروپ سطوح توانمندی کارکنان را نیز ارزیابی می کند. از این طریق می توان هر مانعی که در برابر عملکرد قرار دارد را شناسایی و از بین برد.

سنجش اثربخشی کارکنان رضایت مدل هی گروپ پرسشنامه
دوره آموزش منابع انسانی با موضوع سنجش اثربخشی کارکنان و رضایت با مدل هی گروپ و پرسشنامه ارزیابی

اثربخشی کارکنان هی گروپ به شرکت ها کمک می کند از تمرکز بر روی صرفاً رضایت کارکنان دست بردارند. و رضایت را در کنار سایر عوامل مهم برای موفقیت ببینند. بدین ترتیب که روند مثبت در رضایت کارکنان به تنهایی برای موفقیت کسب و کار و نیز موفقیت حرفه ای فرد کافی نیست و نیاز است که عوامل مرتبط با بهره وری نیز در کنار آن دیده شود.

شایان ذکر است که این ابزار تحقیقی قوی، راهی سریع و مستقیم برای درک نشانه هایی از اثربخشی کارکنان است که با آن می توانید اقدامات صحیح را برای بهبود به کار برید. سازمان ها بر اساس نتایج تحقیق می توانند اقدامات بهبود متفاوتی را برای بخش ها و مدیریت های مختلف خود به کار گیرند.

از علاقه مندان دعوت می شود برای ثبت نام به شماره واتساپ آموزش رایان راهبرد: ۰۹۳۳۱۳۸۲۲۱۱ پیام ارسال نمایند و یا با یکی از شماره تلفن های شرکت تماس بگیرند. ۰۹ — ۰۲۱۴۴۶۶۷۴۰۸ 

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

یادداشت های مرتبط با اثربخشی کارکنان هی گروپ:

سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان

ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

دو نقش همزاد استخدام و ایجاد تعهد در پرسنل

Hay: روندها تا سال ۲۰۳۰

متد هی گروپ و برخی از ویژگی های آن

لیست دوره های آموزشی

مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

4 دیدگاه در مورد “آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ

  1. سلام. ممنون. منظور از اخیرا رو لطفا شفاف تر بیان بفرمایید، متوجه نمیشم. اگر اینطور باشد پرسشنامه این مدل ۱۴ متغیر را شناسایی خواهد کرد؟ تعداد پرسشها چندتااست؟

    1. با سلام و احترام
      برخی منابع این تغییر را گزارش کرده اند ولی متأسفانه با توجه به شرایط بین المللی، تاکنون مستنداتی در خصوص جزئیات این تغییر به ما ارائه نشده است.
      ما همچنان با همان ۱۲ متغیر که در این نوشته توضیح داده شده اند و پرسشنامه ۵۰ سؤالی و دوازده متغیری اثربخشی کارکنان را اندازه گیری می کنیم.
      موفق باشید.

  2. درود بر شما
    پرسشنامه سنجش دیدگاه های کارکنان در مدل اثربخشی کارکنان به تناسب سازمان و وضعیت آن متناسب سازی می شود. پرسش ها در ابعاد شش گانه ی مدل، با توجه به بستر سازمانی سنجیده می شود. ضمن اینکه اخیراً دو بعد به مدل اضافه شده است.

  3. سلام. وقت بخیر. آیا این پرسشنامه ورژن دارد؟
    یعنی آیا نسخه جدید و قدیم سال نسخه سال فلان و بهمان دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است