ویرایش محتوا

بانک داده ها و شناسنامه شغل و شرح شغل / شرح وظایف رایان راهبرد

نمونه شناسنامه شغل مدیر منابع انسانی

بانک داده ها و اطلاعات شغلی قابل جستجو حاوی شرح شغل، شرح وظایف و سایر اطلاعات موجود در شناسنامه شغل برای مشاغل مختلف با اطلاعات حاصل از مصاحبه با بیش از ده هزار نفر خبره شغل بر اساس روش هی گروپ

رایان راهبرد در بیش از ده سال فعالیت حرفه ای خود در زمینه ی آموزش و مشاوره مدیریت منابع انسانی، به خصوص در زمینه ی سازماندهی و مشاغل و اجرای پروژه های متعدد در زمینه ی تجزیه و تحلیل شغل و تهیه ی شناسنامه ی شغلی با روش هی گروپ، اولین بانک جامع اطلاعات مشاغل به زبان فارسی را تهیه نموده است.

اکنون این پایگاه اطلاعات شغلی در دسترس صنایع مختلف و نیز کارجویانی که به دنبال شناخت بهتر مشاغل و آینده ی شغلی مورد نظر در کارراهه ی برنامه ریزی شده برای خود هستند، قرار گرفته است.

این پایگاه اطلاعات شغلی حاوی بیش از هزار شناسنامه شغل و حاصل مطالعه و مصاحبه با خبرگان مشاغل مختلف از بین حدود یازده هزار شغل در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، نرم افزار، داروسازی، مخابرات، ساخت و ساز و پروژه، فولاد، حمل و نقل و توزیع و … در داخل کشور است.

نمونه ای از مشاغل موجود در این پایگاه داده های شغلی در زیر نشان داده شده است.

نمونه جستجوی شناسنامه شغل
نمونه جستجوی شناسنامه شغل که نشان دهنده تنوعی از مشاغل در صنایع و سطوح گوناگون است

اطلاعات جمع آوری شده، از طریق راهکارهای مدل آنالیز مشاغل روش هی گروپ، توسط استاد آموزش دیده در مؤسسه ی مزبور تجزیه و تحلیل شده و به ساختار شناسنامه های شغلی انتقال داده شده اند.

اطلاعات موجود در شناسنامه شغل

شناسنامه های شغلی هی گروپ حاوی اطلاعاتی فراتر از شرح وظایف است که برای شناخت مشاغل حیاتی بوده و در دسته های اطلاعات کلی شغل، ابعاد شغل، هدف، مسئولیت های کلیدی، شاخص های کلیدی عملکرد، محیط عمل، ارتباطات و روابط کاری، شایستگی ها و دانش و مهارت و شرایط احراز شغل قرار گرفته است.

این اطلاعات که پس از مرور و به روزرسانی، توسط خبرگان شغل، صحه گذاری شده اند.

پایگاه داده های شغلی رایان راهبرد دارای موتور جستجوی اختصاصی طراحی شده بدین منظور است که ضمن کاربری آسان قابلیت جستجو بر اساس عناوین شغلی، عناوین مشابه، عنوان انگلیسی شغل، هدف شغل، خانواده ی شغلی و صنعت محل فعالیت را دارد.

کاربران ثبت نام شده پس از خرید اکانت مورد نیاز می توانند شناسنامه ی شغلی مورد نظر را به صورت اختصاصی درآورده و ویرایش های مورد نظر خود را روی نسخه ی خریداری شده انجام دهند. خروجی نتایج با دو فرمت PDF و HTML قابل ویرایش، در دسترس خواهند بود.

این پایگاه اطلاعات شناسنامه های شغلی از طریق آدرس اینترنتی https://isurvey.ir/job-profiles/ قابل دسترسی است.

مطالعه و بررسی مشاغل مخلف در صنایع متفاوت که هر کدام در حیطه ی فعالیت خود از موقعیت مناسبی برخوردار بوده اند، موجب شده که این شناسنامه های شغلی از جامعیت برخوردار باشند. در عین حال با توجه به مرورهای متعدد و صحه گذاری محتوا توسط خبرگان هر شغل، خطا و اشتباه به حداقل رسیده و می تواند به عنوان الگو استفاده شود.

کاربران می توانند متناسب با وضعیت سازمان خود، شناسنامه شغلی خریداری شده را ویرایش کنند و یا با شرح شغل های دیگر ادغام کرده و آن را با وضعیت جاری سازمان خود تطابق دهند.

در صفحه ی جستجوی زیر نیز می توانید مشاغل موجود در بانک اطلاعات شناسنامه شغل را جستجو کنید:

جستجو بر اساس: 

همان طور که دیده می شود، بخشی از شناسنامه های شغلی قبل از خرید اکانت نیز قابل مشاهده است. بدین ترتیب کاربر می تواند از تطابق شناسنامه شغلی انتخاب شده با آنچه که در نظر داشته است، اطمینان پیدا کند.

در ادامه بخشی از اطلاعات که بدین منظور به رایگان در اختیار همه ی مخاطبان قرار داده شده است دیده می شود.

بریده شناسنامه شغل شرح شغل شرح وظایف

نمونه و بریده ای از شناسنامه شغل شرح شغل شرح وظایف تهیه شده با روش هی گروپ

قیمت خرید اکانت برای یک نسخه شناسنامه شغلی تهیه شده به روش هی گروپ، با توجه به زحمات بسیاری که همکاران در بخش تخصصی مشاغل و نیز بخش فنی وب سایت و همچنین آماده سازی داده ها صرف شده است، ۳۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

این مبلغ برای مخاطبانی است که تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ اکانت مورد نظر خود را خریداری نموده باشند.

شیوه نامه ی استفاده از بانک اطلاعات شغلی در صفحه ی زیر بیان شده است:

شیوه نامه کاربری خرید شناسنامه شغل هی گروپ

شایان ذکر است کاربرانی که دوره ی کارگاهی «آنالیز مشاغل برای تهیه ی شناسنامه ی شغلی به روش هی گروپ» را در شرکت رایان راهبرد چابک گذرانده باشند، با منطق و نحوه ی تهیه و اهمیت و کاربرد شایسته تر هر یک از بخش های شناسنامه ی شغلی آشنا شده اند. بدین ترتیب توانا خواهند بود تا ویرایش شناسنامه شغلی ها را متناسب با روش های توصیه شده هی گروپ انجام دهند.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

شرح مشاغل هی گروپ

اصول هی گروپ در آنالیز و ارزیابی شغل

شرح وظایف یا شناسنامه؛ کدام مناسب تر است

نگارش شرح شغل و شناسنامه ی مشاغل

دوره آنالیز شغل و تهیه شناسنامه ی شغل به روش هی گروپ

تجزیه و تحلیل و نیازسنجی آموزش مشاغل به روش دیکوم ( DACUM )

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است