ویرایش محتوا
اطلاع رسانی و شفافیت جبران خدمت

گفتارهایی در شفافیت جبران خدمت

گفتار اول: دیدگاه های گوناگون و طیف نظرات در خصوص شفافیت جبران خدمت

درخصوص اطلاع رسانی حقوق و دستمزد و جبران خدمت، صحبت بسیار گفته می شود. مخصوصاً این روزها که برخی به نظرسنجی از مخاطب عام متوسل شده اند و نظرات کارکنان را دال بر درستی یا نادرستی اطلاع رسانی حقوق و دستمزد معرفی می کنند. در این دیدگاه سیستم جبران خدمتی مطلوب است که نتایج آن، از جمله جزئیات حقوق و دستمزد کارکنان را بتوان به صورت پرینت شده در تابلوی اعلانات شرکت نشان داد. برخی نیز از آن سوی بام افتاده اند و هیچ اطلاع رسانی در مورد جعبه سیاه حقوق و دستمزد شرکت شان را مجاز نمی دانند و حتا تغییر حقوق و دستمزد و احکام پرسنلی را به درستی اطلاع رسانی نمی کنند. قسمت اول کلیپ شفافیت جبران خدمت که توسط آقای دکتر مراد احمدی پور تبیین شده اند را در اینجا ببینید.

انتخاب رویکرد مناسب در شفافیت جبران خدمت

روشن است که این دو سوی طیف نه تنها مسائل در هم تنیده جبران خدمت را حل نمی کنند.، بلکه خود مشکلات بسیاری برای شرکت ایجاد خواهند کرد. تنها با تحقیق و بررسی و بهینه کاوی از نمونه های موفق و تحلیل هزینه و فایده. و درنهایت تصمیم گیری درخصوص مخاطبان و محتوای اطلاع رسانی جبران خدمت می توان به نتیجه مناسب دست یافت.

برای دستیابی به نتیجه ای مناسب برای کسب و کار به عنوان کارشناسی شرکت یار، لازم است سطح تحلیل را بالاتر برده و از زاویه ی دید یک متخصص جبران خدمت و به دور از هیاهو به اطلاع رسانی جبران خدمت به عنوان یک موضوع حیاتی نگاه کرد.

در یک سری از گفتارها سعی می کنم به این موضوع و قوت و ضعف ها و باید و نباید های اطلاع رسانی و حد مناسب از شفافیت و محتوای اطلاع رسانی جبران خدمت بپردازم. برای دنبال کردن این موضوع دعوت می کنم. وب سایت و شبکه های اجتماعی رایان راهبرد را پیگیری کنید.

گفتار دوم: اهمیت ارزش های خبری در شفافیت جبران خدمت

نقش مدیران در سیستم جبران خدمت را نمی توان نادیده گرفت. برای موفقیت سیستم جبران خدمت لازم است مدیران در فعالیت های مختلف سیستم جبران خدمت، از تعریف فلسفه ی جبران خدمت گرفته تا مشخص کردن خط مشی و انتخاب ابزارها و آگاهی از نشانه های موجود در بازار کار و در نهایت اطلاع رسانی نتایج با کارکنان و توافق با آنها فعالانه وارد شوند. می دانیم دهه ها است که برون سپاری فعالیت های مدیریت منابع انسانی از جمله جبران خدمت از طرف مدیران واحدها به واحد اداری و منابع انسانی منقضی شده است.
اما ورود فعالانه مدیران نیازمند پیش نیازهایی است. مهم است که مدیران با تکنیک های مورد استفاده آشنا بوده و بر اصول اطلاع رسانی و ارتباط هدف¬مند تسلط داشته باشند.
یکی از اهداف مهم اطلاع رسانی جبران خدمت و مشارکت دادن مدیران، تقویت شفافیت، رفع ابهام کارکنان و ارائه ی اطلاعات مفید و لازم است. برای اینکه این پیام به صورت اثربخش ساخته و پرداخته شود، بد نیست از روزنامه نگاری وام بگیریم.
در اصول روزنامه نگاری به ۶ ابهام اصلی پاسخ داده می شود که اختصاراً ۵W+H نامیده می شوند. برای اطلاع رسانی شفافیت جبران خدمت، نیز همانند ارزش های خبری، این شش جنبه را فراموش نکنیم:
What یا چه چیزی؟
Why یا چرا؟
Who یا چه کسی؟
When در چه زمانی؟
Where یا کجا؟
How چگونه؟
برخی از این سوالات در شفافیت جبران خدمت از برخی دیگر مهم تر و چالش برانگیزتر هستند که در گفتارهای آتی آنها را مرور خواهیم کرد.

دوره آموزشی کارگاهی جبران خدمت به روش هی گروپ

مدیریت منابع انسانی و تکنولوژی

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا محافظت شده است