ارزیابی اثربخشی در سطح سوم (تغییر رفتار)

ارزیابی اثربخشی

ارزیابی اثربخشی

این سطح از ارزیابی در مدل کرک پاتریک پس از اجرای آموزشی بسیار حیاتی است.

و توصیه می­شود که بین سه ماه تا ۶ ماه پس از اتمام آموزش انجام شود.

سطح سه به این معنی است که مواردی که به یادگیرنده انتقال داده شده اند به کار بسته شده و در نحوه­ی فعالیت و رفتار وی نیز تاثیر گذاشته اند.

ارزیابی اثربخشی

روشهای ارزیابی تأخیری (نظیر گروه متمرکز و مصاحبه) برای اندازه گیری نتایج در این سطح بسیار مفیدند.

ارزیابی اثربخشی : به عنوان نمونه می توان از یادگیرنده پرسید که اگر بخشهایی از آنچه که آموخته ای را اجرا نمی کنی، علتش چیست؟ بدین ترتیب می توان به موانع پی برد.

ارزیابی اثربخشی

پرسشنامه، پیمایش و مصاحبه های ساختارمند نیز قابل به کار بستن هستند. مشاهده ی رفتار یکی از بهترین تکنیکهای ارزیابی سطح سه است مخصوصاً مواقعی که می خواهیم آموزشهایی که در جهت ارتقای مهارت صورت گرفته اند را ارزیابی کنیم.

شرکت کنندگان در برنامه ی آموزشی باید برای ارزیابی پیگیرانه آماده شوند. می توان همچنین به آنها یک پروژه یا وظیفه ی واقعی را محول کرد و خواست تا آن را انجام دهند. پس مشاهده کرد که چه میزان از آموخته هایشان را به کار بسته اند.

ارزیابی اثر بخشی

کرک پاتریک

مدل چهارسطحی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top