ارائه بازخورد منفی در مدیریت عملکرد
ارائه بازخورد یکی از وظایف مهم مدیران در مدیریت عملکرد است، البته نه یکی از وظایف آسان ایشان؛ مخصوصاً زمانی که این بازخورد، نمایانگر وضعیت درخشانی نباشد. بازخورد منفی نیاز به مدیری دارد که به طریقی کارکنان را برانگیزاند، مشاوره داده و نقد کند که جایگاه مشکل را به ایشان تذکر داده و یاد آور شود که برای حل مشکل چه کاری باید بکنند. خوشبختانه این موضوع مهارتی است که می توان آن را آموخت. زمانی که میخواهید بازخورد منفی بدهید، از این متد پنج گامی پیروی کنید:
۱- آن را به صورتی که هست بازگو کنید. از مشکل شانه خالی نکنید؛ صریح بوده و دقیقاً در مورد نگرانیتان با وی صحبت کنید.
۲- بازخورد را فوراً ارائه دهید. بازخورد وقتی بسیار مفید است که در نزدیکترین فرصت پس از بروز پیشامد ارائه شود.
۳- انتظارات عملکرد را بازگویه کنید. به عنوان یک مدیر مهم است که تلاش کنید به کارکنان بفهمانید که برای موفقیت در شغلشان چه کاری لازم است.
۴- حقایق و رازهای مربوط به خروجیها را بگویید. مطمئن شوید کارکنان ارتباط بین رفتارشان و نتایج منفی را درک کردهاند. این روش به کارکنان اجازه میدهد بدانند که می توانند نتایج و حاصل فعالیتها را کنترل کنند.
۵- بازخورد را به عنوان ابزاری برای تغییر و نه تنبیه ارائه نمایید.
یادآوری: جلسات مرور عملکرد تنها به معنی ارزیابی نیستند. بلکه فرصتی برای افزایش بهرهوری بوده و برای پرهیز از دادخواهی باید به درستی انجام شوند.
منبع: وب سایت HR Morning
مطالب مرتبط:
The Art of Giving Negative Feedback:
A 5 Step-Approach
Giving feedback is an important management task but certainly not an easy one…especially when the feedback isn’t all sunshine
Negative feedback requires a manager to motivate, counsel and criticize in a way that alerts employees to where the problems lie and what must be done to solve them. Fortunately, it’s a skill that can be learned. Follow this 5‑step method whenever giving negative feedback
Tell it like it is. Don’t sidestep the issue; be straightforward and tell the employee exactly what your concerns are
Give feedback immediately. Feedback is most useful when given at the earliest opportunity after a particular incident
Reiterate performance expectations. As a manager, it is important that you try to make employees understand what it takes for job success
Give the lowdown of the outcome. Make sure employees understand the connection between their behavior and the negative results. This lets employees know that they can control the consequences
Give feedback as a means of change, not punishment
Remember: Performance reviews are more than just evaluations. They’re an opportunity to increase productivity — and must be done correctly to prevent lawsuits
Ref: www.HRmorning.com
مطالب و مقالات مشابه:
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.