ویرایش محتوا

بازخوردهای ساندویچی در مرور عملکرد کارکنان

بازخورد مدیریت عملکرد

بازخورد مدیریت عملکرد

بازخورد مدیریت عملکرد : مدیریت عملکرد به دنبال بهبود عملکرد و توسعه کارکنان به حد پتانسیلشان و مشخص کردن مشکلات رفتاری به روشی سازنده و حرفه ای است.

اما چگونه می توان یک جلسه مرور عملکرد که می تواند شامل اخباری ناخوشایند برای کارمند باشد را به خوبی برگزار کرد؟

مرور عملکرد می تواند یک وظیفه هراس انگیز مدیریتی محسوب شود که بسیاری از آن فرار می کنند.

خصوصاً اگر مدیر برای شرکتی کار کند که واحد منابع انسانی آن جنبه های زیادی از فرآیند را اجباری کرده و مدیر از مهارتهای رفتاری برای مواجهه با کارکنان برخوردار نباشد. اما تغییر دیدگاه در خصوص هدف اصلی یک جلسه مرور عملکرد می تواند احساس اولیه را بدون توجه به اینکه بازخورد حاوی چه نکاتی است تغییر دهد.

بازخورد مدیریت عملکرد

مرور عملکرد نباید به یک واقعه مهم تبدیل شود!

مرور رسمی عملکرد اغلب به عنوان نتیجه نهایی فرآیندی که تعیین کننده افزایش حقوق و پاداشهای عملکرد است، محسوب می شود. ولی باید توجه داشته باشید که قرار نیست سالی تنها یکبار با کارمند نشسته و در خصوص عملکرد ، نیازها، چالشها و اهداف آتی با وی صحبت کنید.

بازخورد مدیریت عملکرد

ممکن است سازمان الزام کند که درصد مشخصی از افراد را در سطوح مختلف عملکردی (فوق العاده، خوب و ضعیف و نیازمند بهبود) قرار دهید. ولی مهم است که مسئول و پاسخگوی انتخابی که می کنید و دسته ای که کارکنان را در آن قرار می دهید باقی بمانید.

با تأمین شواهد و مستنداتی از جزئیات که نمونه ای منصفانه و معرف کل فعالیتهای کارمند باشند می توانید از تصمیم و منطق خود در این ارزیابی پشتیبانی کنید. نباید به جای پاسخ مستقیم و منطقی به کارکنان در خصوص نتیجه ارزیابی، به شکایت از سیستم بسنده کرده و آن را مسئول نتیجه کسب شده معرفی نمایید. (بازخورد مدیریت عملکرد)

بازخورد مدیریت عملکرد

جویا نشدن نحوه اتصال نقش فعلی کارکنان با اهداف بلند مدت وی به عنوان بخشی از مرور عملکرد، جلسه ی مرور را به عنوان یک بحث یکطرفه در جایگاه بدی قرار می دهد.

زمانی را برای دعوت و بحث در خصوص تفکر کارمند مورد نظر و احساسش در خصوص شغل، شرکت، فرهنگ و تیم و رابطه اش با شما به عنوان مدیر مستقیم اختصاص دهید.

بهتر است که برای اثربخش تر بودن، بازخوردهایتان را به صورت ساندویچی ارائه کنید. بدین ترتیب که یک موضوع مثبت را مطرح کرده و سپس یک یا دو موضوع منفی را بیان کنید. یادتان باشد که همیشه جلسه مرور عملکرد را با یک نکته مثبت به پایان برسانید.

بازخورد مدیریت عملکرد، ساندویچی!

بازخورد مدیریت عملکرد

بازخورد مدیریت عملکرد

بازخورد مدیریت عملکرد

رایان راهبرد چابک

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است