ویرایش محتوا
سبک نگارش کپی رایتر و بیزینس پارتنر!

تیم بیلدینگ، کوچینگ و بیزینس پارتنر

استفاده از کلمات خام « تیم بیلدینگ »، « کوچینگ » و « بیزینس پارتنر » و … مثل این است که بخواهیم با نخود و لوبیای نپخته آش درست کنیم.
استفاده از مدل های نوین در سازمان ها در حال فراگیر شدن است و خوشحال کننده است که تلاش برای اختراع چرخ در بسیاری از زمینه ها از جمله مدیریت و منابع انسانی خریداران زیادی ندارد!

اما در حالی که به سمت استفاده از مدل های آزمون شده و شناخته شده می رویم، برخی در بهره گیری از قالبی که هم اکنون در دست داریم- زبان زیبای پارسی — کوتاهی می کنند. گویی اینکه استفاده از این نوع کلمات می تواند نشان افتخار و اعتباری به محتوایشان بیاویزد. واژه های زیبایی در زبان پارسی می توان برای این مفاهیم نوین یافت تا اصطلاحات و گاهی حروف مخفف نامفهوم، مخاطبان را آزرده نکند، همچنان که بسیاری از دانش مندان و فرهیختگان این زمینه ها از آن آگاهند.

این سبک نگارش و صحبت، در گذشته نیز دیده شده. این سبک در دوره ی قاجار، در هنگامه ی آشنایی روزافزون و بهره گیری از علوم روز دنیا، به ویژه اروپا، بنیان های اشتباهی در نگارش زبان پارسی گذاشت که هم اکنون نیز زبان فارسی را می آزارد:
«منوچهرخان معتمدالدوله مراجعت از فارس کرده»
و نمونه های بسیاری از این دست که اکنون تشخیص آنها به علت فراگیری و تکرار، شاید دیگر آسان نباشد.

بعید نیست که کلمات تازه واردی همچون تیم بیلدینگ، کوچینگ و بیزینس پارتنر و … ، تا چند دهه آینده، همان احساسی را در آیندگان برانگیزد که جمله ی زیر:
«سفره بسیار مفصل و مجلل چیدند فیها ما تشتهی الانفس» و یا «روس ها هم بریگاد قزاق را به سطح دیویزیون ارتقا دادند»

هرچند از کسانی که خود را «کپی رایتر» می نامند، انتظار «سره نویسی» و استفاده از واژه های اصیل نمی رود، ولی بد نیست که تولیدکنندگان واقعی محتوا به این موضوع توجه داشته باشند که دست درازی به زبان پارسی، راه خوبی برای دیده شدن نیست. ساده نویسی، علاوه بر اینکه نشان دهنده ی چیرگی آگاهان واقعی بر مفهوم و زبان است، موجب فراگیر شدن مخاطبان و نفوذ و اثرگذاری بیشتر آن مفهوم می شود.

 

مطالب و یادداشت های مرتبط:

نقش منابع انسانی شرکت یار HRBP

نسخه ی به روز از منابع انسانی شرکت یار (HRBP 2.0)

رهبری تیم با استفاده ازمدل تاکمن

رسانه و استقلال عوامل تولید محتوا

چه کسانی پروفایلم را در لینکدین چک کرده اند؟

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا محافظت شده است