ویرایش محتوا

رسانه و استقلال عوامل تولید محتوا

اختلاف بین مدیران رسانه و عوامل تولید برنامه های پرطرفدار، مختص فردوسی پور و برنامه نود نبوده است؛

هرچند این اتفاق بسیار ناخوشایند بود ولی مرور اتفاقات مشابه شاید بتواند راهکاری را به مجریان و علاقه مندان نشان دهد.

تقابل بین عوامل تهیه و تولید و مدیران رسانه، برای برنامه های پر بیننده دیگری در دنیا نیز اتفاق افتاده است.

یک نمونه خیلی معروف آن اختلاف نظر شبکه جهانی بی بی سی با مجریان برنامه «تخت گاز» بود.

تولید محتوا، رسانه :

«جرمی کلارکسون» مجری محوری برنامه پر بیننده «تاپ گیر» (Top Gear) بود. که در فارسی به «تخت گاز» ترجمه و پخش شد. این برنامه آنقدر محبوب بود که بی بی سی حق پخش آن را به شبکه های تلویزیونی ۲۱۴ منطقه از دنیا می فروخت.

اما همه چیز به خوبی و خوشی پیش نرفت. «جرمی» یک روز در پی نارضایتی از سرویس تغذیه، در هنگام ضبط یکی از برنامه­ها، عصبانی شد و مشتی به سوی تهیه کننده برنامه حواله کرد. از آن سو، تهیه کننده نیز شکایتی رسمی تنظیم نمود. که منجر به تعلیق از کار کلارکسون. و ملغی نمودن سه قسمت باقیمانده از برنامه های سریال شد.

هرچند این دو اتفاق از تمامی جوانب شبیه به هم نیستند. و عادل تخلفی را مرتکب نشده بود که تنبیه شود. ولی واکنش تیم جرمی کلارکسون، ریچارد همون و جیمز می، قابل توجه است.

این سه نفر، برنامه پربیننده جدیدی با همان سبک و سیاق در استودیوی آمازون آماده کردند. که «گراند تور» نام دارد. برنامه ای که دوباره گل کرد. و به محبوب ترین برنامه تلویزیونی آمازون تبدیل شد. روشن است که امروزه شبکه های اینترنتی، انحصار را از مالکان رسانه های رسمی در آورده اند. و مسیر جدیدی برای فردوسی پور و سایر عوامل اجرایی شبکه ها باز کرده. و به استقلال آنها نیز کمک کرده اند. تجربه نشان داده که این نوع اقدامات نمی تواند. نتیجه ای بیش از خودزنی یک رسانه و از دست دادن مخاطبان، در پی داشته باشد. و تنها شیب سقوط مخاطبان را تندتر می کند!

تولید محتوا، رسانه
تخته گاز، تولید محتوا، رسانه
تخته گاز

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است