راه هایی برای درگیرکردن کارکنان
سطح قابل قبولی از تعامل و ارتباط با کارکنان موجب درگیرکردن کارکنان (Involvement) می شود. این موضوع شامل مشارکت مستقیم نیروی انسانی سازمان برای کمک به سازمان در دستیابی به مأموریتش از راه به کار بردن ایده ها، تخصص و تلاش های شخصی شان در حل مسائل سازمان و تصمیم گیری است.
بدین منظور باید فضایی خلق کرد تا ایشان مجال این تأثیرگذاری را پیدا کنند.
راه ها و ابزارهایی برای درگیر کردن بیشتر پرسنل تجربه شده است که برخی از مهمترین شان عبارتند از:
- صندوق پیشنهادات
- تفویض اختیار
- سازماندهی موقت برای تمرکز روی مشکل و حل آن (Task Force)
- جلسات داخل واحدی و تشکیل کمیته های داخلی برای رفع مسائل جاری
- تیم های کاری با حضور فیزیکی و تیم های کاری مجازی
- کمیته های مشترک مدیران و نیروهای انسانی سازمان برای حل مسائل کاری نظیر برنامه ریزی برای تولید، برنامه ریزی شیفت های کاری، ارتقای سطح ایمنی در کار، اجرای رخدادها و جشن های مناسبتی
- خط مشی درهای باز مدیران
- مدیریت از طریق قدم زدن در اطراف (Walking Around)
- جلسات عمومی برای ارائه ی اطلاعات درخصوص برنامه های آتی و وضعیت فعلی و آینده ی شرکت و پاسخ به سؤالات و ابهامات کارکنان
- جلسات کوتاه نهاری با مدیریت (Brown Bag Lunches) که جلسات کوچک غیررسمی برای آگاهی دادن به پرسنل است. نام این جلسات از نحوه ی وقوعش گرفته شده، هرچند همیشه به این شکل نیست
- استفاده از کانال های مختلف ارتباطی نظیر نشریات و شبکه های اجتماعی و ایمیل و پورتال و …
مطالب مرتبط:
برپایی تعهد و تعلق کارکنان در سازمان
دو نقش همزاد استخدام و ایجاد تعهد در پرسنل
تعلق خاطر کارکنان؛ مورد کاوی مایکروسافت خاورمیانه
تعهد و توانمندی در پاداش نهایی
مطالب و مقالات مشابه:
- تعلق خاطر کارکنان؛ مورد کاوی مایکروسافت خاورمیانه
- عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری
- تعهد و تعلق به کار در گزارش هی گروپ و گالوپ
- تعهد و توانمندی در پاداش نهایی
- مدل Wifi تعهد و تعلق سازمانی
- آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ
- گالوپ و نقش همزاد استخدام و ایجاد تعهد در پرسنل
- آنچه که یک کارشناس منابع انسانی باید بداند ( شایستگی ها — آموزش منابع انسانی )
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.