پیام سفیران برند منابع انسانی مهم است
چند روزی از نوروز امسال که شمال بودم، برخی از فامیل و آشنایانی که فرصت دیدار با ایشان پیش می آمد، از موضوعات گوناگون از جمله شرایط کاری خود و سازمان شان می گفتند. صحبت هایی که گویای برند منابع انسانی سازمان بود.
توصیف نحوه ی رفتار با کارکنان در یکی از کارخانه های تولید موادغذایی، تعجب برانگیز و در همان حال ناراحت کننده بود:
این میهمان، به صورت تصادفی همکار همسایه مان نیز بود. مرد میانسالی که به خاطر عوارض ناشی از عمل قلب متأسفانه چند روز قبل فوت کرده و دو فرزند نوجوان و همسرش را در آستانه ی نوروز تنها گذاشته بود.
از رفتارهای غیرانسانی متعدد با پرسنل که بگذریم، نه روابط عمومی شرکت و نه منابع انسانی و مددکاری، هیچ نوع همدردی با خانواده همکار فوت شده در این بحران انجام نداده بودند. دریغ از ارسال دسته گلی و یا پیام تسلیتی. آن هم برای مردی که کار کشاورزی خود را به امید اشتغال در خط تولید شرکتی مشهور و لابد بهره مندی از مزایای حمایتی آن ترک کرده بود.
از قرار، این طرز رفتار موردی نبوده. شرکت مزبور حتا با خانواده راننده ی محصولات که به خاطر خستگی ناشی از برنامه ی فشرده ی رانندگی و حمل محصول در مسیری طولانی تصادف کرده و فوت شده بود نیز همین رویکرد را داشت.
توصیه ای که از یکی از کارمندان این شرکت غیر ارزش مدار شنیدم این بود: «خوراکی تیره نخورید»!
کارفرمایان محترم؛ حتا اگر به خاطر کمبود فرصت های شغلی در منطقه ای که فعالیت می کنید، در جذب نیرو مشکلی ندارید، رفتار انسانی با کارکنان را فراموش نکنید. این کار مازاد بر اینکه نشان دهنده ی تعهد شما به ارزش های انسانیست، پیام های سفیران برند منابع انسانی تان و برند سازمانی را نیز بر ضد شما تبدیل می کند.
مراد احمدی پور
مشاور و مدرس منابع انسانی
مطالب مرتبط با برند منابع انسانی و روابط کار:
مهارت های فروش و بازاریابی در HR
روندهای دگرگونساز منابع انسانی (گزارش مرسر)
آنچه که مدیران فوق العاده و افراد با روابط عمومی عالی نیاز دارند
مهارتهای نرم در کمیتههای مدیریت بحران
کلیپ شفافیت در جبران خدمت (یوتیوب)
مطالب و مقالات مشابه:
- بازاریابی استخدام و برند کارفرمایی؛ برترین مزیت رقابتی سازمان های پیشرو
- مبانی نفوذ پیامهای تبلیغاتی
- شش روند رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۲
- بِغار * در گیلان نمونه ای از کار تیمی در فرهنگ ایرانی
- مدیریت عملکرد چابک کارکنان
- مشاور منابع انسانی رایان راهبرد چابک — همکاران
- موفقیت بدون استخدام ستاره های گران قیمت
- شرایط کاری شرکتها و سازمانها در ماه مبارک رمضان
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.