ویرایش محتوا
شیوه مدیریت با قدم زدن در اطراف

مدیریت از طریق قدم زدن در اطراف

مدیریت از طریق قدم زدن در اطراف (Management by Walking) که مدیریت با حساسیت نسبت به پیرامون (Management by Wondering Around) نیز نامیده می شود، برای اولین بار توسط تام پیتر در سال ۱۹۸۰ مطرح شد.

این مفهوم نشان دهنده ی شیوه ای است که برای اولین بار در شرکت هیولت پاکارد یا همان شرکت اچ پی بنیان گذاری و به کار گرفته شد.

بر اساس این روش، مدیر برای کارکنان هدف گذاری کرده و سپس زمانی را با آنها سپری می کند تا میزان پیشرفت شان را مشاهده کرده و به ملاحظات و ایده های آنها گوش کند. در حقیقت این رویکرد، غیر ساختارگرا بوده و به دنبال شواهد و نشانه ها و روش های بهبود تصادفی در شیوه ها، سیستم ها، کارکنان، ابزارها و ماشین آلات و … بدون اینکه قبلاً برنامه ریزی شده باشند، است.

این روش متفاوت با دیدارهای برنامه ریزی شده است که مخاطبان از زمان پیشامد، هدف و روش بررسی آگاه هستند. این رویکرد بر این پایه قرار گرفته که یک مدیر با دیدن نشانه ها و بیانات تصادفی و برنامه ریزی نشده، بهتر می تواند به عمق مشکلات بهره وری، هدف گذاری، کیفیت و … پی ببرد و راهکار مناسب پیدا کند.

یکی از نتایج این روش، دیدن اثر تصمیمات در نهایت و بازخورد گرفتن از پیامدهای آنهاست. با مشاهده این موارد می توان سیستم ارتباطی را در جهت بهبود کیفیت ارتباطات تقویت کرد و از سوؤ تعبیرها در این فرآیند جلوگیری کرد.

همچنین می توان سرپرستان نالایقی که رفتاری حرفه ای و منصفانه با کارکنان ندارند را شناخت و اقدامات بهبود و توسعه را در زمینه مدیریت منابع انسانی در سطح کارخانه به خوبی جهت داد.

شناسایی استعدادهایی که جایی در جلسات سطح بالا ندارند نیز می تواند یکی از خروجی های این روش باشد.

مدیریت ناب

بر اساس اصول مدیریت ناب، مشکل قابل مشاهده است؛ بنابراین می توان با نزدیک شدن، آن را تشخیص داد. بنابراین بهترین ایده ها برای بهبود از همان محل واقعی ریشه می گیرند. این مفهوم در اصول مدیریت کیفیت نیز جایگاه ویژه ای دارد.

این روش مشابه روش گمبا (Gem­ba) در زبان ژاپنی است. این روش که به معنای «محل واقعی» است، یادآور محل واقعی تولید ارزش است. محل واقعی تولید ارزش، در بسیاری از شرکت ها همان کف کارخانه است. هرچند این محل می تواند دایره ی فروش شرکت و یا محل ساخت و ساز یک بنا و یا وب سایت و از این قبیل هم باشد.

روشن است که این شیوه ی مدیریتی باید در کنار سایر روش ها و سیستم ها و به عنوان مکمل و تسهیل کننده درنظر گرفته شود و نمی تواند به تنهایی و بدون اتکا به روش های سیستمی منجر به موفقیت کسب و کار شود.

مشاوره و آموزش منابع انسانی رایان راهبرد

 

مطالب و یادداشت های مشابه با شیوه قدم زدن:

چالشهای منابع انسانی ژاپن

مدیریت کارخانه ی فولکس آلمان

شاخصهای سنجش مدیران؛ هی گروپ

حیطه نظارت مناسب مدیران در طراحی ساختار ۰

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: این محتوا محافظت شده است