ویرایش محتوا

مدیریت کارخانه ی فولکس آلمان

کارخانه فولکس واگن

مدیریت کارخانه …

بزرگترین کارخانه ی تولید ماشین دنیا که تنها یکی از ساختمان های تولید آن دو و نیم کیلومتر طول دارد.

۸۰ سال طول کشید تا این کارخانه به تولید ۸۰۰ هزار ماشین در سال با همه ی ظرافت های یک ماشین آلمانی برسد.

اینها را ریچارد هموند یکی از سه مجری جنجالی برنامه ی تخت گاز در برنامه ی جدیدش با عنوان سازه های عظیم – مدیریت کارخانه ی فولکس واگن تعریف می کند.

ریچارد هموند در کارخانه اتومبیل فولکس
ریچارد هموند در کارخانه اتومبیل فولکس به بررسی شیوه های مدیریت و منابع انسانی پرداخت

مدیریت کارخانه — مدیریت منابع انسانی

جمع کردن و نصب بیش از ۱۰ هزار قطعه از کشورهای مختلف با تنها حدود ۶۳ هزار نفر کارمند که بتوانند سالی ۸۰۰ هزار اتومبیل با تکنولوژی روزآمد در تراز جهانی تولید کنند، چیزهای زیادی برای یادگرفتن مدیران و متخصصان منابع انسانی دارد.
مدیریت کارخانه حتا از جنس زیر پایی کارکنان خط تولید نیز به سادگی گذر نکرده است.

این را از سطح صاف چوبی برای دادن انعطاف کافی و پیشگیری از آسیب دیدن پا و ستون فقرات کارکنان ایستاده ی خط تولید می توان فهمید.

خط تولید سوسیس باکیفیت آن که غذای لذیذ و سالم مورد علاقه ی کارکنان را تولید می کند، نشانگر توجه سیستم مدیریت منابع انسانی به سلامت و رضایت کارکنان است. جالب اینکه کیفیت سوسیس های تولید شده به حدی است که چند برابر مصرف داخلی به کارخانه های دیگر صادر می شود.

برخی از افرادی که در اتوماسیون تولید کار خود را از دست داده اند، در این کارگاه جانبی به کار گرفته شده اند.

انعطاف پذیری دستگاه های پرس چند ده تنی آن به طوری که ظرف تنها ۷ دقیقه می تواند مطابق با دستور تولید قالب ها را عوض کند و به جای کاپوت، در و یا بدنه یا هر چیز دیگری را بسازد، این سیستم را توانا کرده تا در هر ۱۶ ثانیه یک ماشین تولید کرده و روانه ی بازار کند. به کارگیری سیستم های انبارداری نظیر «درست به موقع» یا (JIT) هزینه ی خواب سرمایه ی انبار و هزینه های انبارداری را به صفر نزدیک کرده؛

در حالی که فناوری رادیوشناسه (RFID) کمک کرده تا قطعات شناسنامه دار در انبوه تولیدات جا به جا نشوند و هر کدام دقیقن از مسیر برنامه ریزی شده برای تولید بگذرند.

مدیریت کارخانه

مدیریت کارخانه — تعمیرات و نگهداشت

قسمت تعمیرات و نگهداشت، کل این سیستم را همانند یک ارکست می بیند که فالش زدن هر کدام از زیرسیستم ها، نتیجه را به کلی خراب خواهد کرد. جالب اینکه با این نگرش، سیستم دوربین آگوستیک با ۴۸ میکروفون فوق حساس برای تشخیص صداهای ناهنجار دستگاه ها و خرابی را هشدار می دهند به کار گرفته شده است.
خط مشی های رازداری و محرمانگی بخش تحقیق و توسعه که آینده ی شرکت را تضمین می کند هم در خدمت کسب و کار آمده.

در عین حال که به برندسازی توجه کرده و به مجری برنامه ی خودرو اجازه ی ورود و فیلم برداری از برخی بخش ها را داده اند، با این حال برخی از بخش ها را نیز ظریفانه ممنوع کرده اند.

من هم مثل پسرم رایان که بعد از نیمه شب از من خواست این برنامه را با هم ببینیم، از شما دعوت می کنم این قسمت از اجرای هموند را ببینید.

 

مطالب مرتبط با کارخانه تولید فولکس و مدیریت کارخانه

بازی بی برنده HR در تخت گاز

فورد در برابر فراری

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

شرح شغل مدیر کارخانه صنعتی

شرح شغل وظیفه محور در عصر جدید چارلی چاپلین

منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است