نسخه ی به روز از منابع انسانی شرکت یار (HRBP 2.0)

منابع انسانی شرکتیار (HRBP 2.0)

منابع انسانی شرکت یار : در نوشته های قبلی درمورد نقش های نوین منابع انسانی و انتظارات از آن خواندیم. (تسهیلگری، حامی کارکنان بودن، شرکت یار بودن و انجام امور اداری).

حدود ۲۰ سال از ارائه ­ی ایده ­ی منابع انسانی شرکتیار (HR Business Partner) گذشته است. اکنون این مدل به گفته ­ی بنیانگذارش یعنی دیو اولریش، برای پاسخگویی به شرایط فعلی و نیازهای کسب ­وکارهای امروزی کافی نیست.

ارزش افزوده ی منابع انسانی

منابع انسانی شرکتیار
منابع انسانی شرکت یار HRBP

سؤالی که در ارتباط با منابع انسانی شرکت یار از سوی وی مطرح می ­شود این است: «مهمترین چیزی که منابع انسانی هم ­اکنون می­ تواند به کارکنان ارائه دهد چیست؟»
روشن است که داشتن احساس و درک نسبت به هدف، معنی­ دار بودن، تعلق، کار تیمی، پول، فرصت، چشم­ انداز، جامعه و چیزهای جذاب دیگر، برخی از مهمترین چیزهایی است که نصیب کارکنان می­ شود. اما در این میان، کار کردن در «سازمانی که در بازار موفق است» شاید بهترین چیزی است که منابع انسانی به کارکنان هدیه می­ دهد. اگر شرکت در بازار موفق نباشد، هیچکدام از این چیزهای خوب وجود نخواهند داشت.
شرکت یاری منابع انسانی به معنی انجام فعالیت­های منابع انسانی برای منابع انسانی سازمان نیست. بلکه انجام کارهایی است که کسب­ وکار را در بازار موفق می ­کند.

منابع انسانی شرکت یار
hr business partner، منابع انسانی شرکتیار،

خلق ارزش از طریق منابع انسانی شرکت یار:

نکته­ ی کلیدی اینجاست

که کار منابع ­انسانی خلق ارزش برای کسب­ وکار است. روشن است که «ارزش» را گیرنده­ ی آن تعیین می­ کند.
در این راستا دیو اولریش نسخه ­ی دوم از منابع انسانی شرکتیار را ارائه نموده است. این نسخه بر پایه ­ی این سؤال و مفاهیم تبعی آن ارائه شده است. در مدل به ­روز شده، ذی­نفعان تنها مدیران و کارکنان شرکت نیستند و بدین ترتیب با توسعه­ ی دایره­ ی ذینفعان منابع انسانی، مشتریان، جامعه و سهامداران نیز به دایره ­ی ذینفعان منابع انسانی وارد شده­ اند.

منابع انسانی شرکتیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top