استراتژی جبران خدمت و مدیران صف
استراتژی جبران خدمت منابع انسانی و موفقیت آن ارتباط بسیار نزدیکی با رویکرد مدیران واحدها دارد.
نحوه پیاده سازی استراتژی جبران خدمت : واحد منابع انسانی می تواند خط مشی ها و شیوه های جدید و استراتژی جبران خدمت را ارائه دهد ولی باید توجه داشت که مسئولیت اصلی اجرای آن با واحدهای صف است.
چند نکته مهم درخصوص استراتژی جبران خدمت : روندهای جهانی به درستی در جهت ایجاد مسئولیتهای بیشتر برای مدیران صف در خصوص مدیریت جبران خدمت است. برخی از مدیران واحدها توانایی پاسخ دادن به این فرصتها و چالشهای جدید را دارند و برخی نیز هنوز شایستگی انجام این مسئولیتها بدون کسب راهنمایی دقیق از سوی منابع انسانی را ندارند. برخی نیز ممکن است هنوز این شایستگی را به دست نیاورده باشند و برنامه ای نیز برای به دست آوردن آن نداشته باشند!
ممکن است مدیران همیشه آنچه که منابع انسانی از آنها انتظار دارد را انجام ندهند و اگر وادار به این کار شوند، تنها بخشی از قلب خود را با آن همراه کنند. این وضعیت موجب تحمیل باری سنگین بر دوش واحد منابع انسانی و کارشناسان جبران خدمت برای توسعه ظرفیتهای مدیریت صف می گردد.
متخصصین و مدیران جبران خدمت باید بتوانند با توسعه ی توانایی های مدیران صف، فرآیندهایی که به تازگی به ایشان محول می شود را پشتیبانی کرده و با اطلاع رسانی آنچه که در حال اتفاق افتادن است، چرا در حال وقوع است و چگونه بر یکایک افراد تأثیر خواهد گذاشت، فراهم نمودن راهنمایی و کمک در زمانی که مورد نیاز است و مهیا نمودن آموزشهای رسمی که از ضروریات است، درک و اشراف آنها به موضوع را توسعه دهند.
Armstrong, Strategic Human Resources Management, A Guide to Action
ترجمه: رایان راهبرد چابک
مطالب و مقالات مشابه:
- پاداش و سایر سیستم ها و شیوه های منابع انسانی
- توصیه هایی برای اصلاح سیستم جبران خدمت
- عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری
- استراتژی منابع انسانی؛ ضرورتی کارگشا در به کارگیری تکنولوژی
- استراتژی جبران خدمات و نگهداشت
- گفتارهایی در شفافیت جبران خدمت
- دستاورد دِیو اولریش: مدیریت منابع انسانی ارزش آفرین HRBP
- گام های اصلاح جبران خدمت
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.