افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها (Talent Acquisition)
کسب استعدادها یا Talent Acquisition
سازمانها باید بدانند که هر کدام از استعدادها ی ذیل چه نقشی در استخدام مدرن دارند و چگونه ترکیب آنها می تواند به عملیات موفقیت آمیز استخدامی منجر شود. باید توجه داشت که هر یک از این نقشها (شخصیتها) خوب یا بد نیستند.
نکته کلیدی برای اینکه یک استخدام کننده مدرن باشیم، انتخاب نقش مناسب از بین این موارد نیست؛ بلکه یکپارچه کردن آنهاست. سازمانها باید به این درک برسند که چگونه هر یک از این نقشها در استخدام مدرن مشارکت کرده و این امر به استخدام کنندگان کمک می کند که به عملیات موفقیت آمیز استخدامی دست پیدا کنند. این نقشها که در گذشته کاملاً از یکدیگر مجزا شده بودند، در صورت یکپارچه شدن می توانند ابزارها و مزیتهای مورد نیاز برای جلب، انتخاب و استخدام استعدادها را به استخدام کنندگان پیشکش کنند. این تغییر در استخدام مدرن شبیه آنچیزی است که در بازاریابی اتفاق افتاده است.
نقشها در فرآیند استخدام و کسب
- شبکه کار (The networker)
این افراد روی ساختن روابط کار کرده و به طور مداوم خطوط مرتبط استعدادها را می سازند. بر اساس تحقیقی که توسط G2V Careers انجام شده، این استخدام کنندگان به طور متوسط در هر سال با ۱۳۰۰۰ نفر صحبت می کنند. شایستگی هایی که این افراد باید داشته باشند عبارت است از: مهارتهای ارتباطی، مهارتهای نفوذ و کار شبکه ای. شاخصهای سنجش عملکرد ایشان نیز عبارت است از میزان تعهد کاندیداها، مدت زمان لازم برای پرکردن سمت خالی، تبدیل کاندیدا به استخدام شده، تجربه کاندیداها و کیفیت استخدام.
- کارشناس ماهر کار با داده ها (Data Scintist)
این افراد روی قابلیتهای تحلیلی تمرکز می کنند تا بفهمند که چگونه داده ها می توانند منجر به تصمیم گیری بهتر شوند. شایستگی های لازم عبارتند از مهارتهای تحلیلی، مهارتهای مذاکره، بازاریابی و فروش. شاخصهای ارزیابی افراد در این دسته نیز شامل هزینه هر استخدام، منبع استخدام، مدت زمان لازم برای پر کردن سمت خالی، مدت زمان طول کشیده تا رسیدن به بهره وری، کیفیت استخدام و میزان ماندگاری فرد جدید است.
- افراد فراتر از حد انتظار (Overachiever)
این متخصصان کسب استعدادها به دنبال پر کردن سمتها با سرعت و هزینه مناسب هستند. آنها نسبت به اثرات بلندمدت کم توجه بوده ولی در عوض روی پیروزی های فوری تمرکز می کنند. شایستگی های ایشان نیز جهت گیری به جزئیات، مهارتهای سازمانی و مدیریت زمان است. شاخصهای سنجش از جمله مدت زمان پر کردن سمتها و هزینه هر استخدام برای این گروه قابل به کارگیری است.
- نوآوران (The Innovator)
این متخصصان کسب استعدادها، آماده بر عهده گرفتن ریسک بوده و استراتژی ها و تکنولوژی های جدید را برای انگیزش کاندیداها به روش جدید به کار می گیرند. شایستگی های مورد نیاز برای این دسته عبارتند از: مهارتهای بازاریابی، مهارت شبکه های اجتماعی و مهارتهای ارتباطی. شاخصها شامل کیفیت استخدام، مدت زمان لازم تا بهره وری و تجربه کاندیدا می باشد.
در حالی که تمامی این افراد برای فعالیت استخدام ارزش آفرینی می کنند، با این حال متخصصان کسب استعدادها باید ترکیبی از همه این شایستگی ها را دارا باشند.
مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک
روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر
جنگ استعدادها و بازیگران A, B, C
افراد دخیل در فرآیند کسب استعدادها
جنگ استعدادها و افزایش دستمزدها
مطالب و مقالات مشابه:
- کارکنان بومرنگی؛ Boomerang Employees
- استخدام و انتشار مقاله در رایان راهبرد چابک
- لینکدین:جذب و نگهداری ۲۰۱۶
- کانون ارزیابی در مدیریت منابع انسانی استخدام
- کمبود استعدادها برای سمتهای سازمان
- دوره ی آموزشی جذب و استخدام و اکتساب استعدادها از بازار کار
- اکتساب استعدادها
- موفقیت بدون استخدام ستاره های گران قیمت
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.