دسته بندی نسل ها (نسل هزاره و زومر و …) در نیروی کار
افراد با چیزهای مختلفی برانگیخته می شوند؛ آنها همچنین ارزش های متفاوتی را با خود به محل کار می آورند. این افراد متناسب با موقعیتی که در آن متولد شده و زندگی کردند (نسل هزاره، زومر و …) ، تمایلات و ترجیحات متفاوتی دارند.
به عنوان نمونه بگذارید نسل ساکت ( Silent generation) را با نسل y یا هزاره (میلنیال) مقایسه کنیم. نسل ساکت از ثبات خوشش می آید، ولی نسل y در آن سوی طیف، تنوع را دوست دارد. نسل y علاقه مند به داشتن شغل و کار در محیط تیمی است. در حالی که نسل Z که در حال ورود به بازار کار است، “تنها کار کردن” را می پسندد.
تشخیص همه این موارد خصوصاً وقتی که در حال ارتقای برند استخدامی بوده و می خواهید پیام های تان را با هدف بفرستید بسیار مهم است زیرا در این وضعیت با فرد مناسبی صحبت می کنید. جدول زیر نشان دهنده برخی از این تفاوت هاست.
جدول مقایسه نسل ساکت و ایکس و نسل هزاره و …
تبلیغ موقعیت شغلی هم دیگر تنها به تبلیغ شغل روی تابلوهای نمایش مشاغل بر نمی گردد. امروزه این کار به عنوان خلق یک تجربه و استخدام اجتماعی بروز می کند. افراد امروزی ممکن است در پیدا کردن جای مناسب برای کار کردن حتی نصف دنیا را طی کنند و به فرهنگ و محیط بیش از منطقه جغرافیایی توجه دارند.
“قیمت” دیگر تنها در حقوق و دستمزد خلاصه نمی شود. اکنون به مواردی چون احترام، فرصت و هزینه فرصت نیز اشاره می شود. به عنوان مثال برای کاندیداهای برتر امروزی “برندهای شخصی” بسیار مهم است و بدین ترتیب ارزش های شما به عنوان کارفرما بر اساس میزان تاثیرگذاری و تجربه مورد قضاوت قرار می گیرد.
اکنون کاندیداها هر حرکتی در مسیر شغلی را مورد سوال قرار داده و نسبت به این سوال حساسند که ” قرار گرفتن آن شرکت در رزومه من گویای چه چیزی در مورد من به دیگران است؟” و آیا این شرکت می خواهد بگوید که شرکتی سنتی یا خلاق خونسرد یا استارت آپ است؟
به نظر می رسد این چالش ها همچنان ادامه داشته باشد. نسل های تازه وارد به بازار کار یا همان نسل زد یا زومرها ویژگی های متفاوتی دارند که در نوشته های آتی به آنها نیز خواهیم پرداخت.
مطالب و یادداشت های مرتبط:
اولویتهای نسلی برای جبران خدمت و مزایا
کار معنی دار و شغل معنی دار، خواسته ی بنیادی کارجویان
مطالب و مقالات مشابه:
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.