دسته بندی نسلها در نیروی کار

همانطور که در جدول ذیل مشاهده می شود، افراد با چیزهای مختلفی برانگیخته می شوند؛ آنها همچنین ارزشهای متفاوتی را با خود به محل کار می آورند. به عنوان نمونه بگذارید نسل ساکت ( Silent generation) را با نسل y یا نسل هزاره (میلنیال) مقایسه کنیم. نسل ساکت از ثبات خوشش می آید، ولی نسل y در آنسوی طیف، تنوع را دوست دارد. نسل y علاقه مند به داشتن شغل و کار در محیط تیمی است. در حالی که نسل Z که در حال ورود به بازار کار است، تنها کار کردن را می پسندد.

تشخیص همه این موارد خصوصاً وقتی که در حال ارتقای برند استخدامی بوده و می خواهید پیامهایتان را با هدف بفرستید بسیار مهم است زیرا در این وضعیت با فرد مناسبی صحبت می کنید.

تفاوت بین نسلها که در سیاستگذاری منابع انسانی باید مورد توجه قرار گیرند

تبلیغ موقعیت شغلی هم دیگر تنها به تبلیغ شغل روی تابلوهای نمایش مشاغل بر نمی گردد. امروزه این کار به عنوان خلق یک تجربه و استخدام اجتماعی بروز می کند. افراد امروزی ممکن است در پیدا کردن جای مناسب برای کار کردن حتی نصف دنیا را طی کنند و به فرهنگ و محیط بیش از منطقه جغرافیایی توجه دارند. “قیمت” دیگر تنها در حقوق و دستمزد خلاصه نمی شود. اکنون به مواردی چون احترام، فرصت و هزینه فرصت نیز اشاره می شود. به عنوان مثال برای کاندیداهای برتر امروزی “برندهای شخصی” بسیار مهم است و بدین ترتیب ارزشهای شما به عنوان کارفرما بر اساس میزان تاثیرگذاری و تجربه مورد قضاوت قرار می گیرد. این کاندیداها هر حرکتی در مسیر شغلی را مورد سوال قرار داده و نسبت به این سوال حساسند که ” قرار گرفتن آن شرکت در رزومه من گویای چه چیزی در مورد من به دیگران است؟” و آیا این شرکت می خواهد بگوید که شرکتی سنتی یا خلاق خونسرد یا استارت آپ است؟

مطالب و مقالات مشابه:

    None Found

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top