روند منابع انسانی و دورنمای آن
اگر روند منابع انسانی را به طور اخص از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ بخواهیم در یک شمای کلی ببینیم و علاوه بر تفاوت ها، بهبودهایی که در آن روی داده است را نیز مشاهده کنیم، جدول زیر می تواند کمک زیادی بکند.
در این جدول مزایا، پاداش های غیرنقدی، پتانسیل ها و استعدادها و سرمایه های انسانی و تعهد و تعلق بررسی شده و در گذر زمان (در سه مقطع (سال ۱۹۹۷، سال ۲۰۱۱ و سال ۲۰۱۶) مقایسه شده اند.
همیان طور که در جدول نیز مشخص شده، روند تغییرات علاوه بر نام، شامل محتوای فعالیت ها و اولویت های منابع انسانی شده است.
یکی از آسیب هایی که هم اکنون بسیاری از شرکت ها و سازمان ها با آن مواجه هستند، تغییر نام فعالیت ها و واحدها و برگزیدن عناوین به روز ولی در مقابل ثبات شیوه ها و فرآیندها و فعالیت های کاری است. این رویه علاوه بر اینکه مانع استفاده از پتانسیل ها و یافته های نوین می شود، پس از مدتی باعث دلزدگی ذینفعان و مخاطبین شده و راه اصلاحات بعدی را دشوارتر می کند.
مطالب و یادداشت های مشابه با روند منابع انسانی:
روندهای دگرگونساز منابع انسانی (گزارش مرسر)
روندهای کسب و کار تا سال ۲۰۳۰ به گزارش هی گروپ
روند مدیریت استعدادها طبق گزارش مرسر
پارادایم بانی؛ نشانگر تغییر سریع و آینده مبهم
تغییر نیروی کار، تغییر منبع باز
مطالب و مقالات مشابه:
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.