ویرایش محتوا

مشاغل آینده

چه مشاغلی در آینده برای سازمانها ارزشمندتر خواهند بود؟ مشاغل آینده !

تکنولوژی در حال شکل دادن آینده ی کار است. مشاغل آینده چگونه خواهد بود!

اما بدون بخشهای حیاتی آن، یعنی پذیرش و تطابق افراد، هرگز نمی تواند به پتانسیل خود دست یابد.

مشاغل آینده

پرسش عمومی این است که مشاغل آینده به چه شکلی در خواهند آمد؟

چه مشاغلی برای سازمانها ارزشمندتر خواهند بود؟ شرایط محیط کار چه تغییراتی خواهند کرد؟مشاغل آینده چگونه است؟ 

آیا به تازگی موضوعی تحت عنوان “کارکنان دائم” به رویایی از گذشته تبدیل خواهند شد؟

امروزه کارکنان آزاد(free lancers)  مهارتها و پشتیبانی ارزنده ای را افزوده اند، ولی در آینده، نیروی کار موقت بخش قابل توجهی از یک سازمان خواهد بود.

اوبر(Uber)  یک نمونه فوق العاده است که در آن حلقه بیرونی کارکنان، مدل کسب و کارش را توانمند نموده؛ از سوی دیگر شرکتهای سنتی نیز از به طور روزافزون از این روند پیروی خواهند نمود.

مشاغل آینده

با این وصف چه کسانی همچنان در سازمان باقی خواهند ماند؟

شرکتها بر تیمهای هسته ای کوچکتر که نقشهای بزرگتر در سطوح بالاتر را ایفا خواهند نمود، اتکا خواهند داشت. ماهیت این شغلها تغییر خواهند کرد. آنها بیشتر سیال خواهند بود تا ثابت، با تاکید بیشتر روی همکاری و مدیریت پیچیدگی ها.

همانطور که مشاغل آینده به طرز فزاینده ای پیچیده تر می شوند، شرح مشاغل نیز به سمت شرح افراد رفته و به میزان بیشتری تحت تاثیر فرد مستعدی که شغل را گرفته، قرار خواهند گرفت. در حالی که در حالت سنتی تنها از نیازهای کسب و کار پیروی می نمود.

فراخواندن وبهره گیری از کمک برجسته ی افراد مستعد به هر نقش و شغلی حیاتی خواهد بود. همچنان که مشاغل آیندهدر حال بزرگ شدن هستند، توانایی های انتزاعی بالاتری را مطالبه خواهند کرد. زیرا نه تنها افراد به دانش و تخصص بالاتری نیاز خواهند داشت، بلکه همچنین باید بتوانند دانش چگونگی انجام کار (know –how) را در شرایط ناشناخته به کار گیرند، که این خود نیازمند سطح بالاتری از تعلیمات، توسعه بیشتر کارکنان و یا حتی خلق مشاغل نوین است.

با این توصیف، این افراد با مهارت و هوش بالا، برای خلق ارزشهای بیشتر برای سازمانشان، چه کارهایی انجام خواهند داد؟ در حلقه درونی، نقشهای جدیدی دیده می شود که در دو سطح ایجاد شده اند؛ یک سطح که به هیات مدیره گزارش می دهد و دیگری که تحت نظر هر یک از مدیران ارشد اجرایی فعالیت می کنند.

مشاغل آینده
مشاغل آینده ?!

در سطحی که به هیات مدیره گزارش می دهند ، انتظار می رود مدیران ارشد ذیل را ببینیم:

مدیر ارشد داده ها Chief Data Offi­cer (CDO) ، که مسئول حاکمیت و به کار گیری اطلاعات کل سازمان بوده و یکی از سرمایه های سازمان محسوب می شود.

مدیر ارشد امنیت اطلاعات Chief Infor­ma­tion Secu­ri­ty Offi­cer (CISO) که مسئول حفاظت از افراد دارایی های فیزیکی و اطلاعات چه در قالب دیجیتال و چه در قالب فیزیکی می باشد.

مدیر ارشد تجربیات شرکت Chief Expe­ri­ence Offi­cer (CXO) مسئوول تجربیات و اثر یک محصول یا خدمات سازمان خواهد بود .

مشاغل آینده
مشاغل آینده !?

انتظار می رود در سطح کسانی که مدیران ارشد گزارش می دهند نیز این استعداد ها را ببینیم:

متخصص داده ها : به عنوان نقش استراتژیک و نه تنها پشتیبان، برای استخراج داده ها و ساختن مدلهایی برای پیش بینی کسب و کار.

ارشد امنیت دیجیتال: مسئول اطمینان از امنیت دیجیتال برای تمامی سرمایه های سازمان شامل اطلاعات سرمایه های فیزیکی و پرسنل.

بازاریاب تجربه: مسئول تجربه کلی از محصول و خدمت سازمان آینده، آماده است تا نقشها را به استراتژی پیوند بزند.

مشاغل آینده

اکنون شرکتها برای حرکت سریعتر به سمت سیاست و توانمندی نیروی کار و توانمندی برای عمل به استانداردهای بالاتر در آینده ای مبهم چه باید بکنند؟

  • فهم اینکه چه نقشهایی باید برونسپاری شده و کدام ها باید همچنان داخلی باقی بمانند.
  • کسب توانایی هایی که نیروی کار موقت باید برای انجام استراتژی باید به داخل سازمان بیاورد.

اندازه نقشهایی که در سازمان مورد نیاز هستند را ارزیابی کرده و توانایی هایی که افراد برای انجام آنها نیاز دارند را مشخص کنید. دانش و حل مساله و خلق و خوی و مهارتهای همکاری قوی را برای کسب و کار بهترین نتایج از نیروی کار بجویید.

مشاغل آینده — مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک

korn Fer­ry — HayGroup

ترجمه: رایان راهبرد چابک

مشاغل آینده، شغل های آینده، مشاوره منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، شرح شغل، شرح وظایف، آنالیز شغل، شناسنامه شغل، ارزیابی شغل، شرح وظایف

مشاغل آینده، شغل های آینده، مشاوره منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، شرح شغل، شرح وظایف، آنالیز شغل، شناسنامه شغل، ارزیابی شغل، شرح وظایف

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است