ویرایش محتوا

لیندا گریتن و جنبش hotspot در مورد آینده شغل

آینده شغلی

برای آینده شغلی خود چه برنامه ای دارید؟

آینده شغلی
آینده شغلی

آیا آماده تغییرات در دنیای کسب و کار و بهبود آینده شغلی هستید؟

آینده شغلی… لیندا گریتن (Lyn­da Grat­ton)  پروفسور رشته مدیریت از دانشکده تجارت لندن[۱] و بنیانگذار جنبش hot spots است. او نویسنده ی ۷ کتاب و تعداد زیادی مقاله دانشگاهی است. 

او در سال ۲۰۱۱ از سوی مجله تایمز به عنوان یکی از ۱۵ متفکر برتر تجارت در جهان لقب گرفت. 

در سال ۲۰۰۸ finan­cial times او را به عنوان متفکر تجارتی که بیشترین تغییر را در دهه آینده ایجاد می کند شناسایی کرد. 

او همچنین یکی از دو نفر برتر مجله منابع انسانی در بررسی “صد نفر برتر: تاثیرگذارترین ها” بود و در سال گذشته لیندا به عنوان یکی از ۲۵ نفر تاثیرگذارترین متفکران بریتانیا طبق برآورد همان مجله انتخاب شد. در مورد شرایط بهبود آینده شغلی نظرات قابل توجهی داشته است.

از جمله کتاب های وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Living strategy:

ابتدا در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و به بیش از ۱۵ زبان ترجمه شده است.

Democratic enterprise:

مجله finan­cial times آن را به عنوان یک کار پژوهشگرانه معرفی کرد. این کتاب یک بینش پیش نگرانه در مورد اینکه چگونه سازمان ها در دهه های پیش رو تغییر می کنند ارائه می دهد.

Hot spots:

حول این سئوال شکل گرفته که چرا برخی تیم ها، محل کارها و سازمان ها پر از انرژی اند و برخی دیگر اینطور نیستند؟ این کتاب نیز به ۱۰ زبان ترجمه شده است  و بر آوردن نوآوری و انرژی به سازمان تمرکز دارد.مجله finan­cial times آن را مهم ترین کتاب تجارت در سال ۲۰۰۷ نامیده است.

کتاب بعدی وی Glow: چطور انرژی و نوآوری را به زندگی خود بیاورید؟ نام دارد و در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است.

آخرین کتاب وی shift نام دارد که در مورد آینده ی کار است و در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است.

لیندا در مورد آینده ی کار چنین می گوید:

آینده شغلی

فرقی نمی کند شما در چه سنی باشید و از کدامیک از نسل های نیروی کار(Y,Z,X)، شما با این سئوال مواجهید که در آینده شغلی چه تغییراتی می کند و برشما و سازمانی که عضوی از آن هستید تاثیر می گذارد؟ کار یکی از مهم ترین جنبه های زندگی هر فرد است.

۵ عامل مهم که آینده شغلی را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از:

۱- توسعه های تکنیکی

۲- جهانی شدن

۳- تغییرات دموگرافیک(مردم شناسانه)

۴- روندهای اجتماعی

۵- توسعه کمتر گاز کربن

آینده شغل

این تغییرات منجر به سه تغییر جهت اساسی در زمینه کار می شوند:

۱- تغییر از کارهایی که مهارت همه جانبه می خواهد به داشتن تسط در انجام کار. اگر شما یک فرد با مهارت های عمومی هستید ممکن است افراد زیاد دیگری نیز کار شما را بتوانند انجام دهند حتی بهتر، ارزانتر و سریع تر از شما! شما باید بتوانید خودتان را در میان انبوه جمعیت متفاوت کنید

۲- توجه بیشتر به ارتباطات. در آینده شغلی شما علاوه بر اینکه باید بتوانید خود را ازمیان انبوه جمعیت متمایز کنید، باید بتوانید در میان افرادی که با شما به خلق ارزش می پردازند ارتباط برقرار کنید و موفقیت به تنهایی به دست نمی آید. دلیل این امر این است که آینده با نوآوری روز افزون معنی می یابد و توانایی ترکیب دانش و مهارت ها و شبکه ها عناصر کلیدی مواجهه با آن است.

۳- در آینده کیفیت زندگی بر کمیت مصرف غلبه پیدا خواهد کرد، و این به معنی آن است که در دهه های پیش رو کار و زندگی به شکلی خواهند شد که باعث می شوند افراد با اموری که موجب شادی آنها شود سرو کار داشته باشند و کیفیت بالای زندگی را برای آنها به همراه داشته باشد.

تجزیه ی کارهای اتوماتیک و ماشینی، افزایش کار در خانه و افزایش حق انتخاب زمینه های این تغییر را فراهم آورده است.تغییری که باعث می شود تنها عامل موفقیت یک فرد را میزان مصرف وی ندانیم!

آینده شغلی

آینده شغلی تنها افراد را تحت تاثیر قرار نخواهد داد، بلکه سازمانهایی که آنها عضوش هستند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.پنج حوزه مهمتر سازمان ها که تحت تاثیر قرار می گیرند عبارتند از:

۱- رهبری شفاف و قابل اعتماد: رهبران در آینده باید به شکل همکارانه به فعالیت بپردازند و به دلیل وجود شفافیت در سازمان ها کار و رفتار آنها بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت بنابراین قابل اعتماد بودن و صحت رفتار آنها مهم است.

۲- تیم های مجازی با عملکرد بالا

۳- ارتباطات و شبکه های بین تجاری با ارزش: ارزش هر سازمانی به سرمایه اجتماعی آن است. بنابراین ارزش در شبکه ها و روابط  تجاری و بین کسب و کارها و درون جامعه ی بزرگتر حفظ می شود. ایجاد رابطه درون کسب و کارها به عنوان راهی برای ایجاد نوآوری روز به روز در آینده مهم تر می شود و باعث می شود کسب و کارها سعی کنند منابع و دارایی های خود را به صورت خلاقانه تر و غیر معمول ترکیب کنند.

۴- روابط مهم بین شرکا، مصرف کنندگان و کارآفرینان: این روابط باعث خلق ارزش در کسب و کار می شود و در آینده ی کار جایگاه مهمی خواهد داشت.

۵- کار منعطف: این آیتم به عنوان یک عنصر اصلی کار در آینده شناخته شده است و برای سازمان ها یک شایستگی اساسی محسوب می شود که باعث می شود نیازهای کارکنان برآورده شود و تقاضاهای متعدد سازمان در ساعات مختلف جهانی برآورد شود.

مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک


[۱] Lon­don busi­ness school

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است