سازمانها به منظور مهیا نمودن بنیادی استوار برای برندسازی کارفرمایی و مدیریت تجربیات کارکنان، از مفهوم «ارزش پیشنهادی به کارکنان» [۱] استفاده می کنند.
آنطور که مینشینگتون[۲] تعریف می کند، EVP شامل مجموعه ای از همکاریها و پیشنهادات است که سازمان در ازای مهارتها و توانمندیهایی که کارکنان به سازمان می آورند، مهیا می کند.
مفهوم ارزش پیشنهادی به کارکنان
چون در ارتباط مستقیم با کارکنان فعلی و مخاطبان هدف بیرونی است، رویکردی با محوریت کارکنان و همراستا با استراتژیهای برنامه ریزی نیروی کار خواهد بود. یک ارزش پیشنهادی به کارکنان برای اینکه بتواند به عنوان یک پیشران کلیدی برای جذب، تعهد و نگهداری استعدادها عمل کند، باید منحصر به فرد، مرتبط و متقاعد کننده باشد. این ارزش باید مجموعه یگانهای از پیشنهادات و ارزشها باشد تا بتواند کاندیداهای هدف را فعالانه تحت تأثیر قرار دهد. به همین مناسبت اهمیت ورود موضوعات مرتبط با بازاریابی به منابع انسانی را برجسته می کند.
ارزش پیشنهادی به کارکنان فراتر از پرداختی است که به آنها می شود و بسته جبران خدمت، مزایا، مسیر شغلی، محیط کاری و فرهنگ سازمان را دربر می گیرد.
[۱] EVP: Employee Value Proposition
[۲] Minchington