ارزش پیشنهادی به کارکنان (EVP)

سازمانها به منظور مهیا نمودن بنیادی استوار برای برندسازی کارفرمایی و مدیریت تجربیات کارکنان، از مفهوم «ارزش پیشنهادی به کارکنان» [۱] استفاده می­ کنند.

آنطور که مینشینگتون[۲] تعریف می­ کند، EVP شامل مجموعه ای از همکاری­ها و پیشنهادات است که سازمان در ازای مهارتها و توانمندی­هایی که کارکنان به سازمان می­ آورند، مهیا می کند.

مفهوم ارزش پیشنهادی به کارکنان

چون در ارتباط مستقیم با کارکنان فعلی و مخاطبان هدف بیرونی است، رویکردی با محوریت کارکنان و همراستا با استراتژی­های برنامه­ ریزی نیروی کار خواهد بود. یک ارزش پیشنهادی به کارکنان برای اینکه بتواند به عنوان یک پیشران کلیدی برای جذب، تعهد و نگهداری استعدادها عمل کند، باید منحصر به فرد، مرتبط و متقاعد کننده باشد. این ارزش باید مجموعه یگانه­ای از پیشنهادات و ارزشها باشد تا بتواند کاندیداهای هدف را فعالانه تحت تأثیر قرار دهد. به همین مناسبت اهمیت ورود موضوعات مرتبط با بازاریابی به منابع انسانی را برجسته می­ کند.

ارزش پیشنهادی به کارکنان فراتر از پرداختی است که به آنها می­ شود و بسته جبران خدمت، مزایا، مسیر شغلی، محیط کاری و فرهنگ سازمان را دربر­ می­ گیرد.

[۱] EVP: Employee Value Proposition

[۲] Minchington

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top